مطالعات امکان سنجی طرح تولید پودر باریت و هماتیت حفاری

کارفرما: شرکت محترم بهبود معادن سرزمین پارس (پارمیکو)

 

معرفی طرح

يكي از مهمترين و اساسي‌ترين پايه‌هاي اقتصاد هركشوري منابع معدني و ذخاير تحت الارضي آن كشور است. نقش معادن و منابع در رشد اقتصادي هر كشوري انكارناپذير است. ایران یکی از مهم‌ترین کشورهای معدن‌خیز جهان است، کشوری که معادن آن از جنوب تا شمال گسترش یافته و بیشتر محصولات معدنی را در خود جای داده است. فروش مواد معدنی به صورت خام ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند، چراکه در صورت فرآوری و صادرات محصول نهایی ارزش‌افزوده چندین برابری را به دنبال داشته و می‌توان گفت که این موضوع در رابطه با موادی که از ارزش اقتصادی بالایی در دنیا برخوردار هستند اهمیت بیشتری دارد.

 غناي منابع و ذخاير عظيم معدني، كشور ما را يكي از غني‌ترين مناطق جهان از نظر توانايي تأمين مواد اوليه مورد نياز صنعت كرده است. در بخش معدن با شناسایی پتانسیل‌ها و انجام مراحل اکتشاف تا فراوری محصول و تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنی تا تولید محصول با ارزش افزوده بیشتر می‌توان سهم بخش معدن را در تولید ناخالص ملی بالا برد.

 پهنه‌های معدنی ایران از تنوع بسیاری برخوردار بوده و انواع مواد معدنی از کانی‌های فلزی گرفته تا عناصر نادر خاکی در آن یافت می‌شود. یکی از این مواد پودر  باریت و هماتیت است که به­ عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف از نفت و پتروشیمی گرفته تا صنعت کاشی‌سازی و های­تک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات سرمایه گذاری
شرح پروژه
موضوع مطالعات امکان سنجی
توسعه واحد تولید پودر باریت و هماتیت حفاری
محل اجرا استان خراسان جنوبی
 مجری طرح شرکت بهبود معادن سرزمین پارس (پارمیکو)
 نتایج نرم افزار کامفار
میزان سرمایه گذاری 225.550 میلیون ریال
 نرخ بازده داخلی (IRR)  18.42 درصد
 بازگشت سرمایه 5.9 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس