افتتاح نخستین کارخانه تولید نوشیدنی «کامبوچا»

تولید نوشیدنی کامبوچا

کامبوچا نخستین نوشیدنی سلامت محور در جهان

روز گذشته نخستین کارخانه تولید نوشیدنی پروبیوتیک کامبوچا به نام «اوتما کامبوچا» در شهرک صنعتی سپهر (نظرآباد) با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

آفاق شادمانی، مدیرعامل شرکت چای تندرستی دلستان، در این مراسم، اظهار کرد: کامبوچا نخستین نوشیدنی سلامت محور در جهان است که ما تولید آن را در کشور آغاز کرده‌ایم. وی افزود: برای تولید نوشیدنی اوتما کامبوچا، سه سال زمان صرف پژوهش و تحقیقات شده و اکنون با تولید روزانه 8 تا 10‌هزار لیتر نوشیدنی تخمیری در شش طعم متفاوت به تولید انبوه رسیده است.
شادمانی با اشاره به مزیت‌های سلامت محور این نوشیدنی، اظهار کرد: کامبوچا جدیدترین محصول پروبیوتیک جهان است که بسیاری از رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌های جهان آن را در منوی غذایی خود قرار داده‌اند. وی ادامه داد: یکی از اهداف ما برای تولید این نوشیدنی پروبیوتیک، حفظ سلامت مصرف‌کنندگان است و از آنجا که در این محصول شکر به کار نرفته و از مواد اولیه کاملا طبیعی استفاده شده، در ردیف محصولات سالم قرار دارد.
وی تصریح کرد: چشم‌انداز روشنی را برای نوشیدنی اوتما‌کامبوچا ترسیم کرده‌ایم و افزون بر بازار داخل، اهداف صادرات منطقه‌ای را نیز در برنامه‌ریزی‌های شرکت در دستور کار داریم. این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌های B1 ، BC، E وE hsj است که می تواند بهترین جایگزین برای نوشابه های پرکالری محسوب شود.
شادمانی در توضیح پروسه تولید نوشیدنی تخمیری اوتما کامبوچا، گفت: از زمان دم کردن چای سبز در تانکرهای مخصوص و سپس‌افزودن قارچ و طعم‌دهنده‌ها 13روز زمان می‌برد تا محصول نهایی به دست آید. زمان مصرف این نوشیدنی به دلیل اینکه دارای مواد طبیعی و تخمیری است، چهار ماه تعریف شده است.

به کانال بهین صنعت یاب در تلگرام بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس