مطالعات امکان سنجی احداث شبکه FTTH  در شهرکرد

کارفرما: شرکت محترم برج نور شهرکرد

معرفی طرح

یکی از پرسرعت‌ترین روش‌های انتقال اطلاعات، استفاده از فیبرهای نوری است. در هر فیبر نوری تعدادی رشته بسیار نازک شیشه‌ای شبیه به موی انسان است. این الیاف معمولاً به صورت چند دسته‌ای در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به منظور تبادل دیتا توسط سیگنال‌های نوری در مسافت‌های بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فیبرنوری از تار شیشه‌ای Sio2 ساخته می‌شود، که سطح مقطع آن شامل دو ناحیه هسته و غلاف با ضریب شکست متفاوت می‌باشد. فیبرنوری انرژی نوری را حمل می‌کند و با استفاده از پدیده فیزیکی، بازتاب کلی، سیگنال نوری، به عنوان سیگنال کاربر، پیام‌های مخابرات را از محیط هسته فیبر به یک نقطه دیگر انتقال می‌دهد. فناوری فیبرنوری به صورتی است که علائم signals به شکل نور ارسال می‌شود.

شفافیت الیاف فیبرنوری به حدی است که اگر دیواری به ضخامت ۷۰ مایل از آن‌ها درست شود و شمع روشنی در پشت آن بگذاریم، شمع دیده خواهد شد. سرعت سیگنال‌ها در فیبرنوری و سیم مسی برابر سرعت نور است، اما آنچه که فیبرنوری را بر رشته‌های مسی برتری داده است، پهنای باند آن است، به طوری که با استفاده از WDM می‌توان روی یک فیبرنوری به طور همزمان بیش از ۵/۱ میلیون مکالمه تلفنی را انتقال داد. فیبر های نوری، محیطی شفاف برای انتشار نور هستند و شیشه به عنوان محیطی شفاف و کم تضعیف در مخابرات نوری کاربرد بسزایی دارد.

مشخصات سرمایه گذاری
شرح پروژه
موضوع مطالعات امکان سنجی احداث
شبکه سرویس پهنای باند مخابراتی بر پایه فیبر نوری
محل اجرا استان تهران
 مجری طرح شرکت برج نور شهرکرد
 نتایج نرم افزار کامفار
میزان سرمایه گذاری 151.705 میلیون ریال
 نرخ بازده داخلی (IRR)  24.62 درصد
 بازگشت سرمایه 4.91 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس