طرح توجیهی بره پرواری

اجرای طرح توجیهی بره پرواری می تواند برای اشتغالزایی و رفع نیازهای پروتئینی مناسب باشد. با کارشناسان بهین صنعت یاب در بررسی این پروژه همراه باشید.

درباره طرح توجیهی بره پرواری

اگر شما از آن دسته از کارآفرینانی می باشید که به هدف آغاز فرآیندهای بره پرواری در حال فراهم نمودن شرایط و مهیا نمودن امور می باشند، مطالعه این مقاله می تواند برای شما مفید واقع شود. به دلیل اینکه شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز می باشیم و البته افزایش نیاز بازار به گوشت قرمز رفته رفته بیشتر می شود، بهترین گزینه ای که می تواند رفع این خلا برای بازار را فراهم آورد استفاده از طرح توجیهی بره پرواری است. طرح بره پرواری می تواند از جمله بهترین طرح های اقتصادی معرفی شود.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

بر اساس اجرای این طرح می توان نیاز جامعه به گوشت قرمز را را برطرف نمود چرا که در این طرح، دامدار با پرورش و استفاده از گوسفندان می تواند موجبات تامین گوشت جامعه را فراهم می آورد. رسیدن به این هدف نیازمند به انجام فرایندهای تحقیقاتی و مدیریتی مطلوب در زمینه بره پرواری می باشد. در این خصوص زمانی که با رعایت نکات و اصول تغذیه ای بره های کوچک را در دوره‌های یک ماهه و یا دو ماهه پرورش می دهید و به وزن ایده‌آل می‌رسانید، در اصل موفق به انجام عمل پرواربندی بره پرواری شده اید. به همین منظور می ‌توانید بره های پرورش داده شده را روانه کشتارگاه کرده و شاهد بازگشت سرمایه خود باشید.

اهمیت استفاده از طرح توجیهی بره پرواری 

داشتن طرح توجیهی برای اعمال فرایند های بره پرواری بسیار با اهمیت است. زمانی که برای ورود به این حوزه به جهت تامین سرمایه اقدام به درخواست اخذ وام می نماید، داشتن این طرح می‌تواند شرایط کسب مجوز و دریافت وام را برای شما آسان نماید. برای این منظور بایستی تعداد دام را مشخص نموده و بر اساس آن نوع پرورش دام را تعیین نمایید. اگر معیار اصلی تعداد دام را عدد ۲۰۰ در نظر بگیریم، بر اساس طرح توجیهی اگر تعداد دام کمتر از ۲۰۰ راس باشد، در این خصوص نوع پرورش دام و انجام فرایندهای بره پرواری را روستایی اعلام می نمایند. اما اگر داشتن شرایط پرورش در حالت صنعتی را دنبال می نمایید، نیازمند به داشتن تعداد دام بیشتر است. در نوع پرورش روستایی دامپرور نمی‌تواند از اخذ مجوز رسمی برخوردار شود.

بره پرواری

مزایای پرورش بره پرواری

یکی از مهم‌ترین مزایای پرواربندی و بره پرواری، شرایط سوددهی مطلوب در این حوزه می باشد. بر اساس اجرای صحیح مطابق با مدیریت مطلوب، دامپرور می‌تواند درآمد بالایی را از این راه کسب نمایید. استفاده از طرح توجیهی بره پرواری می تواند شرایط بازگشت سرمایه را در کمترین زمان به دنبال داشته باشد. از دیگر مزایایی که می توان در اجرای این طرح به آن اشاره نمود، افزایش مراقبت از مراتع و ارتقای کیفیت شرایط محیطی می باشد. دیگر مزایای مهمی که می توان به واسطه اجرای طرح توجیهی بره پرواری معرفی نمود، اشتغال زایی برای افراد جویای کار می باشد. این مزیت می تواند جدای از کسب رضایت افراد موجبات ارتقاء پیشرفت در اقتصاد کشور را نیز به دنبال داشته باشد.

بهترین نوع کاربری از روش پرواربندی بر اساس طرح توجیهی بره پرواری

برای اجرای صحیح و مطلوب پرواربندی لازم است که در ابتدا تمامی فرآیندها و اجرای اصولی راهکارها مورد بررسی قرار گرفته شود. به دنبال آن نیاز است که بر اساس پتانسیل های موجود، نسبت به انتخاب محل مناسب بر اساس شرایط پیرامون محیطی اقدام نمایید. برای همین منظور در ابتدای کار بهتر است روش و موقعیتی را در راستای رسیدن به اهداف پرواربندی انتخاب نمایید که بیشترین بهینگی را برای شما به دنبال داشته باشد. در این خصوص به جهت پروار بندی بره ها، فراگیرترین روش را می ‌توان به پرواربندی بره های جوان، پرواربندی بره های شیری، پرواربندی بره های مسن و در نهایت پرواربندی با توجه به متد مرتفع اشاره نمود. هر کدام از این روش های اعلام شده از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشند. این روشها هر کدام از شرایط خاص به جهت نگهداری دام برخوردار بوده و هزینه برای انجام هر کدام از فرآیندهای روش های اعلام شده برای دامپرور متفاوت خواهد بود.

 

بازار هدف گوشت بر اساس طرح توجیهی بره پرواری

یافتن بازار هدف، امر بسیار مهمی در خصوص انجام فرایند های بره پرواری می باشد. بر اساس استقبال بی رویه به جهت استفاده از گوشت قرمز، شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از تولیدات در حوزه بره پرواری در داخل کشور مصرف می شود. به همین خاطر می توان استفاده از گوشت بره را برای مصارف خانگی، کسب و کارهای پروتئینی، رستورانها و فروشگاه‌های بزرگ اختصاص داد. اگر از جمله افرادی هستید که هدف فروش گوشت بره در بازار را دارید، داشتن مجوز رسمی از سازمان بهداشت، داشتن مجوز بسته بندی و اخذ مجوز بهره برداری برای شما نیاز می باشد. در ادامه داشتن یک برند معتبر به جهت فعالیت هایی که قرار است انجام دهید نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

بره پرواری

کد آیسیک مرتبط با طرح توجیهی بره پرواری

کد آیسیک مخفف International Standard Industrial Classification (ISIC) و به معنی سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع می باشد.

به جهت تعیین هویت کالا مدارک و اموال قطعات مرسوم است که آنها را کدگذاری می نمایند که بتوان مهارتهای دقیق تر و ساده تر آنها را شناسایی نمود بدین وسیله این قطعات در سطوح گسترده ‌تر شرکتها و زنجیره های تامین استفاده می شود

شرح کالا کد آیسیک
گوسفند گوشتی ۰۱۲۱۵۱۲۳۰۷
پشم خام گوسفند با پوست و یا پوست کنده ۱۵۱۱۵۱۲۴۳۸
شیر خام گوسفند ۰۱۲۱۵۱۲۳۳۰
کود خام گوسفند ۰۱۲۱۵۱۲۳۲۶

کد تعرفه مرتبط با طرح توجیهی بره پرواری

کد تعرفه  TARIFF، معیاری عددی و یا رقمی است که به جهت شناسایی جایگاه کالا و در شرایط ترخیص کالا مورد استفاده قرار گرفته می شود، بر همین اساس در تعرفه گمرکی، برای محاسبه میزان حقوق کالا و ورودی های پرداخت شده به جهت ورود کالا، از این کد استفاده می شود. به طور معمول تعرفه های گمرکی، در شرایط زمان مشخصی که برای آن تعیین می شود، و بر اساس روش های خاص و سیستمی، اعم از آمار بیمه، حمل و نقل و اداره گمرک و غیره طراحی و استفاده می شود.

 

شرح تعرفه کد تعرفه
گوسفند گوشتی ۰۱۰۴۱۰۰۰
پشم خام گوسفند با پوست و یا پوست کنده ۴۱۰۲۱۰۰۰ و ۵۱۰۱۱۹۰۰۰
شیر خام گوسفند ۰۴۰۱۰۰۰۰
کود خام گوسفند ۳۱۰۱۰۰۰۰

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح توجیهی بره پرواری و دیگر طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی بره پرواری اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط  :

طرح توجیهی دامداری

طرح توجیهی دامپروری

طرح توجیهی تولید سوسیس ماهی 

طرح توجیهی پرورش تیلاپیا

طرح توجیهی ماهی خاویار

طرح توجیهی پودر تخم مرغ

طرح توجیهی پرورش بوقلمون 

طرح توجیهی ماهی خاویاری 

طرح توجیهی گاوداری ۵۰۰ راسی 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس