طرح توجیهی تولید چراغ خودرو

چراغ در خودرو همانند چشم در بدن انسان است، وجود روشنایی برای دید مناسب راننده بسیار حیاتی است و بدون آن امکان استفاده از خودرو در شرایط کمبود نور امکانپذیر نیست. در مقاله طرح توجیهی تولید چراغ خودرو قصد داریم تا به شکلی دقیق تر شرایط حاکم بر این صنعت را بررسی کنیم. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

معرفی محصول در طرح توجیهی تولید چراغ خودرو

چراغ خودرو، در صنعت خودرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، پروژه های زیادی مبنی بر راه اندازی واحد تولید چراغ خودرو در حال شکل گیری است، این طرح به تاسیسات و فرآیندهای مختلفی وابسته است.

برای تولید یک چراغ نیروی انسانی و تجهیزات لازم باید در دسترس قرار بگیرد. چراغ خودرو شامل تجهیزات زیادی است، چراغ های راهنما نیز از جمله چراغ های خودرو محسوب می شوند. هر کدام از این چراغ ها اهمیت دارند و نبود این چراغ ها بر بدنه ی خودرو یک نقص فنی بزرگ به حساب می آید؛ در اصل نباید هیچ راننده ای بدون اینکه از سلامت چراغ های خودرو خود اطمینان داشته باشد، خودرو را از خانه خارج کند و مامورین راهنمایی و رانندگی با متخلفینی که نسبت به خرابی چراغ های خود واکنشی نشان نمی دهند برخورد خواهد داشت.

 

رانندگی ایمن همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد، چراغ و نور از جمله مهم ترین فاکتورها برای رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت راننده و سرنشینان آن می باشد. باید در نظر داشت که رانندگی در شب نسبت به رانندگی در روز دشوار تر است و رانندگی در شب بدون داشتن روشنایی و نور کافی بسیار دشوار خواهد بود. بدنه خودرو هم باید چراغ جلو داشته باشد و هم چراغ عقب، جلوی ماشین حساس تر است و به همین خاطر مسئله تهیه چراغ خودرو مطرح می شود تا برای رانندگان بهترین امکانات را فراهم کنیم تا که دیگر راننده ای به علت نداشتن دید کافی دچار حادثه نشود.

چراغ خودرو روشنایی کافی را در اختیار راننده قرار می دهد تا بتواند مسیر جاده را به خوبی ببیند و تصادفی رخ ندهد، لازم به ذکر است که یک قانون جدید در حال تصویب است که این قانون راننده را موظف می کند تا حتی در طول روز هم در صورت نداشتن دید کافی از چراغ خودرو استفاده کند، امروزه تعداد تصادف ها رو به افزایش است و کمبود امکانات خودرو از جمله مهم ترین موارد تاثیر گذار در افزایش آمار تصادفات جاده ای می باشد، پس نباید نسبت به این آمار بی تفاوت بود.

 

کد آیسیک در طرح توجیهی تولید چراغ خودرو

نام سریال
چراغ راهنما و خطر خودرو سبک و نیمه سنگین ۳۱۹۰۶۱۲۳۰۴
چراغ راهنما و خطر خودرو سنگین ۳۱۹۰۶۱۲۳۰۵
چراغ جلوی خودرو سبک و نیمه سنگین ۳۱۹۰۵۱۲۳۴۹
چراغ جلوی خودرو سنگین ۳۱۹۰۵۱۲۳۵۰
چراغ مه شکن خودرو ۳۱۹۰۵۱۲۳۵۱
چراغ پلاک خودرو ۳۱۹۰۵۱۲۳۵۵
چراغ داخلی انواع خودرو سبک و نیمه سنگین ۳۱۹۰۵۱۲۳۵۶

 

فرآیند تولید چراغ خودرو

  • پرس کاری
  • برش کاری
  • لبه کاری
  • لعاب ( لاک ) زنی
  • رسوب دهی با آلومینیوم
  • چربی زدائی
  • چسب زنی
  • نقطه جوش
  • مونتاژ نهایی ‌

قیمت و هزینه مالی در طرح توجیهی تولید چراغ خودرو

وضعیت بازار و قیمت تجهیزات مربوط به خرید چراغ های بدنه خودرو ثابت نیست و به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که موجب می شود افزایش یا کاهش پیدا کند. نیروی انسانی نیز در این روند بسیار موثر است. برای تولید چراغ خودرو، یک نیروی انسانی ماهر و کاربلد باید فعالیت داشته باشد تا ایرادات احتمالی را شناسایی کند و جهت برطرف کردن آن اقدام کنند.

این پروژه توانسته است تا یک موقعیت شغلی جدید نیز به وجود بیاورد و افراد زیادی در این زمینه شروع به فعالیت کرده و درآمد بدست بیاورند.

خلاصه مالی پروژه

تجزیه و تحلیل مالی
هزینه ها و درآمدهای طرح
سرمایه گذاری ثابت:۲۸۰،۰۰۰ میلیون ریال
برآورد هزینه های بهره برداری: ۱۰۵،۰۰۰میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۳۶،۷۵۰ میلیون ریال
درآمدهای عملیاتی سالانه: ۲۳۴،۰۰۰میلیون ریال
شاخص های مالی طرح
سود خالص عملیاتی: ۱۲۹،۰۰۰میلیون ریال
دوره بازگشت سرمایه (سال): ۳سال و ۹ ماه
نرخ تنزیل: ۲۰%
نرخ بازده داخلی IRR: 32%

 

اگر جهت تولید چراغ خودرو به طرح توجیهی نیازمندید، بهین صنعت یاب می تواند در این راه به شما یاری برساند. کافیست با ما در ارتباط باشید تا طرح توجیهی تولید چراغ خودرو با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار گیرد.

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی تولید لاستیک

طرح توجیهی پیست اتومبیل رانی 

طرح توجیهی تولید شمش فولادی 

طرح توجیهی آهن اسفنجی 

طرح توجیهی تولید ظروف پت 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس