طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره

توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه به دلیل آثار سودمندی که دارد لازم و حیاتی است. امروزه نقش ورزش بیشتر از گذشته در حفظ سلامتی انسان ها پر رنگ شده است. زیرا کارها اغلب به صورت فکری می باشد و کمتر فعالیت بدنی در مشاغل دیده می شود. اکثر کارمندان در ساعات طولانی پشت میز مشغول به کار هستند که در دراز مدت آثار نامطلوب بر سلامت جسم و روان خواهد گذاشت. از اینرو در سال های گذشته توجه ویژه ای به مجموعه های ورزشی شده است. در این میان مجموعه های ورزشی چند منظوره به دلیل تنوع رشته های ورزشی در یک مکان بسیار مورد توجه قرار گرفته است که علاقه مندان هر رشته ورزشی در کنار یکدیگر و در محیطی با نشاط به ورزش خود بپردازند.

طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره به بررسی احداث یک مجموعه ورزشی از منظر بازار (تقاضا در بین مردم)، نحوه اجرا و تجهیزات مورد نیاز (بحث فنی احداث و تجهیزات مورد نیاز مجموعه) و مالی (هزینه، درآمد، سود و …) می پردازد تا جهت سرمایه گذاری در این بخش با آگاهی کامل کمترین میزان ریسک را داشته باشد، مجموعه بهین صنعت یاب با سال ها تجربه در زمینه تدوین طرح های توجیهی این اطمینان را به سرمایه گذاران می دهد تا با بررسی دقیق موضوع سرمایه گذاری، آینده ای روشن در انتظار فعالیت اقتصادی تان باشد. در ادامه شرحی کوتاه از طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره آورده شده است، با بهین صنعت یاب تا پایان مطلب همراه باشید؛

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

الزامات عمومی سالن های ورزشی چند منظوره

۱. به‌طور کلی توصیه می‌شود، ورزش‌های فوتسال، هندبال، بسکتبال، تنیس، والیبال، بدمینتون و ژیمناستیک به صورت یکجا در سالن چند منظوره تعبیه شوند.

۲. ابعاد زمین ورزشی در سالن‌های چند منظوره مطابق اندازه‌های زمین فوتسال در نظر گرفته شود. بدین ترتیب در سطح ملی اندازه این زمین ۲۵*۴۲ متر و در سطح استانی ۱۸*۳۸ متر (بدون احتسابفضاهای جانبی) می‌باشد.

۳. حداقل ارتفاع سالن‌های چند منظوره برابر با ارتفاع زمین بدمینتون در نظر گرفته می‌شود. بدین منظور ارتفاع سالن در سطح ملی۹/۱ متر می‌باشد.

۴. حداقل حریم در نظر گرفته شده برای زمین بازی در این سالن ،۳ متر از طرفین است.

۵. در این سالن لازم است ۳ گونه اتاق در نظر گرفته شود که شامل اتاقهای استراحت و تعویض لباس بازیکنان و مربیان، اتاق انبار و نگهداری از تجهیزات، اتاق مسئول سالن می‌شوند.

۱-۵- می‌بایست ایجاد دسترسی مستقیم بین اتاق‌های تعویض، سرویس‌های بهداشتی و روشویی‌های دو تیم اجتناب کرد.

۲-۵- محل قرارگیری اتاق مربیان هر تیم باید به گونه‌ای باشد که دسترسی به رختکن بازیکنان تیم مربوطه به سهولت امکان‌پذیر باشد.

۸. در نظر گرفتن حداقل ۲ اتاق برای استراحت و تعویض لباس بازیکنان و دو اتاق مربی الزامی است.

۹. لازم است اتاق امداد و اتاق کمک‌های اولیه در بخشی از فضای سالن پیش‌بینی شود که انتقال مصدوم و دسترسی به تجهیزات لازم در کوتاهترین زمان به سهولت ممکن باشد.

۱۰. توصیه می‌شود در فاصله هر ۱۰ متر، مسیری برای خروج از سالن پیش‌بینی شود.

شرایط محیطی و امکانات مجموعه ورزشی چند منظوره

به طور کلی در هر مجموعه ورزشی، باید امکانات به خصوصی وجود داشته باشند و فضای مناسبی برای هر یک از آن ها در نظر گرفته شود.

انواع سالن های ورزشی، سکوی تماشاچیان، فضای اداری، سکوهای مخصوص به نظارت و داوری برای هر یک از رشته های ورزشی، اتاق های مخصوص به نگهبانی و بخش اطلاعات، اتاق کمک های اولیه و… از بخش های مهم و اساسی در هر مجموعه به شمار می روند. وضعیت هر یک از اجزای به کار رفته در این مجموعه ها نیز بسیار اهمیت دارد. استفاده از متریال مناسب و استاندارد در سقف، کف سالن ها، دیوارها و… بسیار اهمیت دارد. همچنین توجه به ایجاد دمایی مناسب در فضا نیز از موارد حساس و مهم تلقی می شود.

برای ایجاد هوایی مناسب در محیط مجموعه ورزشی، از کانال های بالا هوایی استفاده  می شود. همچنین وجود پنجره های مناسب برای نورگیری استاندارد و صحیح در فضا یک مسئله حیاتی است. این پنجره ها باید در قسمت های شمالی و جنوبی هر سالن تعبیه شوند.

ارتفاع هر پنجره باید حدودا ۲ و نیم متر باشد. رنگ آمیزی محیط نیز در این زمینه بسیار اهمیت دارد. برای هر یک از سالن های ورزشی باید از رنگ به خصوصی استفاده شود. به طور مثال رنگ مناسب برای زمین های والیبال آبی است و برای ورزش فوتسال از رنگ نارنجی استفاده می شود.

کد آیسیک مرتبط با تجهیزات مجموعه ورزشی چند منظوره

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع تجهیزات بازی های سالنی ۳۶۹۴۴۱۲۳۲۷

 

کد تعرفه مرتبط با تجهیزات مجموعه ورزشی چند منظوره

تعرفه گمرکی، برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

 

شرح تعرفه کد تعرفه
کنسول‌های بازی ویدئویی و دستگاه­ها، اشیاء برای سرگرمی در هوای آزاد، برای بازی‌های رومیزی یا سالنی همچنین پین‌تیبل، بیلیارد، میز مخصوص بازی‌های کازینو و ادوات برای بازی بولینگ خودکار. ۹۵۰۴

 

وضعیت واردات و صادرات تجهیزات مجموعه ورزشی چندمنظوره

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات مجموعه ورزشی چند منظوره به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات مجموعه ورزشی چند منظوره به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات مجموعه ورزشی چند منظوره به تفکیک سال


شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی مجموعه ورزشی چند منظوره اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی سفره خانه سنتی 

طرح توجیهی هتل 

طرح توجیهی شهربازی

طرح توجیهی مجتمع خدمات بین راهی 

طزح توجیهی پارک آبی

طرح توجیهی کافی شاپ

طرح توجیهی فود کورت

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس