طرح توجیهی کلاه کاسکت

کلاه کاسکت، یکی از تجیهزات ایمنی برای موتورسوران و ورزشکاران است که استفاده از آن موجب حفاظت از سر در هنگام بروز حادثه و اصابت ضربه می شود. این محصول در انواع و اشکال مختلفی تولید می شود. طرح توجیهی کلاه کاسکت جهت آشنایی بیشتر در این خصوص ارائه شده است.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

کلاه کاسکت، یک وسیله کاربردی و مهم است که از سر انسان هنگام موتورسواری محافظت می کند. در مواقع تصادف، استفاده از کلاه کاسکت موجب می شود سر، از ضربه و آسیب ایمن باشد. طرح توجیهی کلاه کاسکت برای تولید این وسیله معرفی می شود. با بهین صنعت یاب همراه باشید

 

معرفی محصول طرح توجیهی کلاه کاسکت

کلاه کاسکت چیست؟

کلاه ایمنی یا کلاه کاسکت، یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در موتورسواری است. استفاده از آن موجب ایمنی در سر و عدم آسیب و صدمه به آن می شود. استفاده از آن بسیار حیاتی است؛ به طوری که بدون استفاده از آن نباید با موتور رانندگی کرد. در بسیاری از ورزش ها نیز مانند دوچرخه سواری، اسب سواری، ورزش های پرخطر مانند صخره نوردی و… از کلاه ایمنی استفاده می شود که هر یک از آن ها کلاه های مخصوصی دارند.

درباره انواع کلاه کاسکت

کلاه کاسکت در انواع مختلفی تولید می شود. کیفیت محصول و برخورداری آن از استانداردهای لازم در میزان مقاومت آن در مقابل ضربات وارده مؤثر است.

کلاه کاسکت های تمام پوشیده، استاندارد ترین مدل هایی هستند که با استفاده از آن، احتمال وارد آمدن صدمه به سر در تصادفات، تا هفتاد درصد کاهش می یابد. کلاه کاسکت هایی که از استانداردهای ECE  و DOT تبعیت می کند، بالاترین میزان کیفیت را داراست.

سایز کلاه کلاسکت از دیگر نکات مهمی است که باید در نظر گرفته شود. سطح ایمنی کلاه کاسکت علاوه بر برخورداری از کیفیت و استانداردهای لازم، به سایز آن نیز بستگی دارد. در این خصوص افراد باید از سایز مناسب استفاده کنند؛ به طوری که کلاه، به راحتی در سر قرار بگیرد و دیواره کلاه، کلیه قسمت های سر را پوشش دهد تا به خوبی در برابر خطرات محافظت شوند.

 اجزای اصلی کلاه کاسکت

کلاه ایمنی از چند بخش تشکیل شده است که به شرح زیر می باشد:

پوسته خارجی: این بخش از کلاه که از مواد سخت ساخته شده است، انرژی ناشی از برخورد را توزیع می کند و از شدت ضربه می کاهد.

آستری جذب ضربه: این بخش از یک لایه متراکم ساخته شده است و در مواقعی که پوسته خارجی بشکند، این بخش از سر محافظت می کند.

بالشتک راحتی: این بخش یک لایه فومی نرم می باشد که در لبه های کلاه قرار داده می شود و کلاه را ایمن تر می کند.

سیستم نگهدارنده: بند موجود در زیر چانه به عنوان سیستم نگهدارنده شناخته می شود که محکم کردن آن موجب حفظ کلاه در سر و عدم افتادن آن می شود.

بخوانید : ارائه و تدوین طرح توجیهی کلاه کاسکت

اشکال مختلف کلاه کاسکت

به طور کلی، کلاه کاسکت بر اساس عملکردی که دارد، در چهار دسته قرار می گیرد:

  • کلاه ایمنی نیمه: این نوع کلاه تنها از سر محافظت می کند.
  • کلاه ایمنی ۴/۳: این کلاه علاوه بر سر، از گوش ها نیز محافظت می کند.
  • کلاه ایمنی جلوباز: این کلاه می تواند از بخش های بیشتری از سر محافظت کند.
  • کلاه ایمنی کامل: این کلاه، ایمن ترین نوع کلاه به شمار می آید که می تواند از تمامی قسمت های سر محافظت کند.

جنس کلاه کاسکت

مهم ترین مشخصه یک کلاه کاسکت، ایمنی و مقاومت آن در برابر ضربه است. بنابراین بدنه کلاه کاسکت باید از موادی ساخته شده باشد که بتواند در برابر ضربات سخت، مقاوم باشد. اولین لایه یعنی لایه خارجی کلاه، در معرض مستقیم ضربه قرار دارد. از این رو سازندگان تلاش می کنند، این لایه را از مواد مقاوم تولید کنند. ABS، ماده ای سبک است که در برابر ضربه نیز مقاومت و استحکام بالایی دارد. از این نظر، استفاده از این ماده در تولید لایه خارجی کلاه کاسکت می تواند مفید و کارساز باشد.

لایه داخلی کلاه ایمنی باید بتواند از انتقال نیروی حاصل از ضربه به سر جلوگیری کند. برای تولید لایه داخلی، عموماً از یونولیت استفاده می‌شود. قدرت جذب این ماده بسیار بالاست و با وجود خلل و فرج فراوانی که دارد، به خوبی می تواند در این مورد کارساز باشد.

برای پوشاندن یونولیت لایه داخلی، از یک پارچه مناسب استفاده می شود که در حفظ زیبایی و شکیل بودن داخل کلاه نیز مؤثر است.

برای ساخت طلق جلوی کلاه از مواد شفاف و مقاوم استفاده می شود. این طلق باید از موادی باشد که بتواند در برابر خراش و اصابت ضربه به خوبی مقاومت کند.

تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز

دستگاه تولید فوم EPS اتوماتیک، دستگاه قالب گیری تزریقی، دستگاه فشرده سازی فیبر کربن، دستگاه جوشکاری و… از جمله تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای اجرای طرح توجیهی کلاه کاسکت می باشد.

برخی از بزرگترین شرکت های تولید کلاه کاسکت

شرکت های بزرگی در دنیا با هدف حفظ ایمنی سرنشینان موتورسیکلت، اقدام به تولید این وسیله مهم نموده اند که برخی از مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:

شرکت  HJC

آغاز فعالیت رسمی این شرکت کره ای به سال ۱۹۷۱ برمی گردد و یکی از برترین و با تجربه ترین تولیدکنندگان این محصول می باشد.

شرکت  Bell

این شرکت آمریکایی فعالیت های خود را در زمینه تولید انواع کلاه ایمنی در سال ۱۹۵۰ آغاز نموده و اولین تولید کننده کلاه کاسکت کامل می باشد.

شرکت  Shoei

این شرکت ژاپنی نیز که فعالیت خود را در سال ۱۹۵۹ آغاز نموده، تجربه بالایی دارد و به صورت دستی اقدام به تولید محصولات خود می کند.

شرکت Shark

این شرکت فرانسوی از سال ۱۹۸۶ در زمینه ساخت و توزیع کلاه ایمنی پیشرو بوده است و سالانه محصولات تولیدی خود را به میزان قابل توجهی به فروش می رساند.

معرفی طرح توجیهی کلاه کاسکت

کد آیسیک مرتبط با کلاه کاسکت

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

کلاه ایمنی موتور سیکلت ۳۵۹۱۵۱۲۳۶۲
کلاه ایمنی ورزشی ۳۶۹۳۴۱۲۳۵
کلاه دوچرخه سواری ۳۶۹۳۵۱۲۳۵۱
کلاه موتورسواری ۳۶۹۳۵۱۲۳۵۲

کد تعرفه مرتبط با کلاه کاسکت

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
کلاه کاسکت موتورسیکلت ۶۵۰۶۱۰
کلاه ایمنی فلزی ۶۵۰۶۱۰۹۰

 

وضعیت واردات و صادرات محصول طرح توجیهی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات انواع کلاه ایمنی به شرح زیر می باشد:

 

نمودار وضعیت واردات و صادرات کلاه ایمنی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات کلاه ایمنی به تفکیک سال

 

تدوین طرح توجیهی کلاه کاسکت- شرکت صنعت یاب

شرکت بهین صنعت یاب ، آماده ارائه و تدوین انواع طرح های توجیهی و امکان سنجی می باشد. چنانچه به طرح توجیهی کلاه کاسکت نیازمندید، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی باتری 

طرح توجیهی لاستیک 

طرح توجیهی بازیافت پلاستیک 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس