اخذ جواز تاسیس

 جواز تاسیس یکی از اولین و مهم ترین مجوزهایی می باشد که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به متقاضیان احداث یک واحد صنعتی ارائه می شود.

اولین قدم جهت شروع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تولیدی و صنعتی، اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح می‌باشد و بالطبع، اولین مدرک مورد نیاز جهت احداث هر واحد صنعتی در یکی از محل‌های مجاز تعیین شده، اخذ جواز تاسیس می‌باشد که به متقاضی اجازه داده می‌شود تا نسبت به انجام فعالیت مذکور در محدوده‌ای که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه در نظر گرفته است، فعالیت نماید.

متقاضيان صدور و اخذ جواز تاسیس، اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي مي‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه وزارت صنعت، معدن و تجارت (www.behinyab.ir) و از طريق تكميل فرم اخذ جواز تاسيس مندرج در سامانه، اطلاعات درخواستی را تکمیل و به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه ارسال نمایند.

فرم تكميل شده سایت بهین یاب جهت اخذ جواز تاسيس، پس از ارجاع به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مورد بررسي قرار گرفته و در صورت تطبيق با ضوابط آئين‌نامه نسبت به صدور آن اقدام خواهد شد. برای مثال در استان تهران، تنها صنایع غذائی و صنایع پیشرفته (هایتک) اجازه استقرار در یکی از شهرک‌های صنعتی ایجاد شده در محدوده 120 کیلومتری استان را دارند و مابقی صنایع می‌بایست با در نظر گرفتن امکان تامین زمین، در یکی از شهرک‌های صنعتی سالاریه (ورامین) و یا فیروزکوه مستقر گردند.

اخذ جواز تاسیس

نقشه استقرار شهرک های صنعتی استان تهران

همچنین يك نسخه از جواز تاسيس صادره جهت اطلاع به دستگاهاي دولتي ذيربط، دفتر آمار و اطلاع‌رساني وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت كار و امور اجتماعي، اداره كل نظارت بر امور داروئي و اداره كل نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي (در مورد فعاليت‌هاي صنعتي مرتبط با صنايع غدايي، بهداشتي و آرايشي ارسال مي‌شود.

از مزایای اخذ جواز تاسیس همانطور که اشاره گردید؛ می‌توان به واگذاری زمین در یکی از شهرک‌های صنعتی به صاحبان مجوز در ازای اخذ 30% هزینه به صورت نقدی و 70% بصورت وام اشاره کرد. البته این وام به صورت بدون بهره و نحوه بازپرداخت به صورت 36 ماهه می‌باشد که هر 3 ماه یکبار سررسید می‌گردد.

مدت اعتبار اخذ جواز تاسیس از زمان دریافت و ثبت در سامانه وزارت صنعت، معدن و تجارت بمدت یک سال می‌باشد و تمدید آن، منوط به ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی با شرط عملیات اجرائی مانند خرید زمین، تامين آب و برق، اخذ پروانه ساختمان و گزارش کار برای هر دو ماه یکبار می‌باشد و در غیر این صورت مجوز صادره باطل، و امتیازات آن سلب خواهد شد.

 از آنجایی که فرآیند اخذ جواز تاسیس صنایع و پروانه بهره‌برداری، کاملاً تخصصی و نیاز به اطلاعات صاحبان فن و تخصص دارد، لذا کارشناسان و کارگروه تخصصی تنظیم طرح توجیهی شرکت مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب، با در اختیار داشتن کارشناسان صنایع آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشند. اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در استان تهران، البرز و سایر استان‌های کشور با کمترین زمان ممکن توسط تیم این شرکت صورت می‌پذیرد.


در صورت نیاز به مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی کاملاً تخصصی، به روز، مستند و قابل دفاع در کلیه بانک ها با شرکت بهین صنعت یاب تماس حاصل نمایید.

6 دیدگاه

  1. فاطمه محمدی گفت:

    با سلام
    شرکت شما در زمینه اخذ جواز تاسیس سایر استان ها هم اقدام میکند یا خیر؟

  2. محسن روستایی گفت:

    سلام – هزینه اخذ جواز تاسیس چقدر است؟؟

    • بهین صنعت یاب گفت:

      هزینه اخذ جواز تاسیس، بستگی به هدف از اخذ جواز تاسیس دارد.
      اخذ جواز تاسیس جهت ثبت برند یا اخذ جواز تاسیس جهت احداث بنگاه اقتصادی، جهت اطلاع از هزینه اخذ جواز تاسیس با شرکت بهین صنعت یاب تماس حاصل نمایید.

  3. زهره سیامکی گفت:

    در مورد جواز تاسیس بسته بندی مواد غذائی راهنمایی کنید لطفاً ممنون

    • بهین صنعت یاب گفت:

      تا چندی پیش اخذ جواز تاسیس بسته بندی محصولات مختلف از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت میسر بود، با تغییرات صورت گرفته هم اکنون جهت اخذ جواز تاسیس در فعالیت مذکور باید از طریق وزارت جهاد کشاورزی اقدام گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس