بسترسازی‌ برای گسترش انرژی خورشیدی در کشور

سرمایه گذاری در انرژی های نو و خورشیدی

انرژی خورشیدی یکی از منابع مهم تأمین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست‌محیطی است که استفاده از این فرصت اثرات سودمندی را در بخش‌های مختلف به دنبال دارد که به گفته کارشناسان مناطق مختلف ایران مستعد برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است. متولی این امر که وزارت نیرو است طی سال‌های گذشته برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی انرژی خورشیدی در مناطق مختلف ایران آغاز کرده‌ و هر چند گام‌هایی نویدبخش در این بخش برداشته شده است اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

زنجان در زمره استان‌های مستعد و با پتانسیل بالا برای استفاده از انرژی خورشیدی به‌شمار می‌رود که به اذعان کارشناسان امر در صورت توجه و برنامه‌ریزی مدون در این بخش می‌تواند این انرژی پاک و سازگار با محیط‌زیست را برای نسل‌های آتی نیز به یادگار بگذارد. به گزارش ایرنا، عضو هیأت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اهمیت گسترش انرژی خورشیدی گفت: از آنجایی که عمده مناطق ایران از آن جمله مناطق مختلف استان زنجان دارای روزهای آفتابی خوب و کم‌ابر هستند در صورت فراهم بودن بسترهای تبدیل انرژی خورشیدی به صورت‌های قابل استفاده و انجام سرمایه‌گذاری‌های جدی می‌توان از نعمت سال‌ها بهره برد.

حسین صفری بسترسازی‌های لازم را برای گسترش انرژی خورشیدی در کشور مستلزم فرهنگ‌سازی‌های مناسب و جذاب برای عموم مردم عنوان و اضافه کرد: در ابتدا باید مسئولان از هر جهت برای همکاری‌های لازم در اجرای این برنامه توجیه شده باشند تا با همکاری مردم برای انجام اقدامات مربوط در این حوزه یک دل و یک صدا شوند. به گفته وی تغییر دیدگاه استفاده از انرژی‌های نو مهم‌ترین اولویت در ایران است. ما هم به سرمایه‌گذاران آماده به فعالیت در بخش انرژی‌های پاک، استان زنجان را به عنوان استانی با پتانسیل‌های بالقوه برای این منظور معرفی می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس