تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸)

تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸)

 

الف) شرایط متقاضی:

۱- برنامه تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی: دارا بودن جواز تاسیس معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان استفاده از تسهیلات تکمیل طرح‌های نیمه تمام. اولویت تخصیص با طرح‌هایی است که در زمان آغاز فرایند ثبت‌نام برنامه تولید و اشتغال ۹۷ بخش صنعت و معدن، دارای پیشرفت فیزیکی حداقل ۶۰% باشند.

۲- برنامه توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی): دارا بودن یکی از مجوزهای پروانه بهره‌برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات بازسازی و نوسازی.

۳- برنامه تامین سرمایه در گردش: دارا بودن یکی از مجوزهای پروانه بهره‌برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش.

 

یکی از مواردی که تمامی نهاد ها برای امر مشارکت و یا تخصیص وام از شما در خواست می کنند ” طرح توجیهی ” است. یک طرح توجیهی شمال تمامی شرایط مالی، فنی و بازار پروژه شما است و به کارشناسان کمک میکند تا دقیق تر در جریان اجرای پروژه شما قرار بگیرند. بدین منظور جهت دریافت اطلاعات دقیق درباره نوع تسهیلات و دریافت طرح توجیهی با کارشناسان بهین صنعت یاب  در تماس باشید .

ب) شرایط تسهیلات:

۱- اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیانی است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه‌اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند. همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه‏ اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و تأیید کارگروه استانی خواهد بود.

۲- نرخ سود تسهیلات، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار است که درصورت تحقق اهداف پیش‌بینی شده و تأیید کمیته نظارت، مشمول دریافت یارانه خواهد بود.

۳- مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، برای سرمایه در گردش حداکثر یک سال و برای تکمیل طرح‏های نیمه تمام صنعتی و معدنی و توسعه واحدهای موجود (بازسازی و نوسازی)، مدت اجرای طرح و تنفس حداکثر یکسال برای دوره بازپرداخت، حداکثر پنج سال خواهد بود.

ج) جزئیات تسهیلات:

  • امکان ثبت نام و درخواست برای واحدهای تولیدی دارای مجوز از وزارت صمت / واحدهای CHP و آب‌شیرین‌کن  وزارت نیرو.
  • بارگزاری تصویر مجوز واحد، درج تعداد اشتغال موجود و تعداد اشتغال تعهد شده پس از تکمیل برنامه / درج شناسه قبض برق و شماره کارگاه تامین اجتماعی.
  • امکان درخواست تسهیلات برای موارد: تکمیل تجهیزات و ماشین‌آلات خط تولید / تکمیل زیرساخت‌ها و ملزومات خط تولید / نصب و راه‌اندازی / تکمیل ابنیه و تاسیسات.
  • انتخاب بانک عامل از بین بانک های (تجارت، سپه، صادرات، ملی، صنعت و معدن، آینده، پست بانک و توسعه تعاون) و انتخاب استان، شهرستان، نام و کد شعبه.

 

شرکت دانش بنیان بهین صنعت یاب همانند سال های گذشته، آمادگی خود را در جهت ایجاد اشتغال و افزایش سهم تولید داخل به واجدین شرایط اعلام میدارد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با پروژه خود کافیست با کارشناسان شرکت تماس حاصل فرمایید تا از شرایط پرداخت، شرایط بازپرداخت و همچنین موارد دیگر آگاهی پیدا کنید. 

 

مطالب مرتبط  :

اخذ وام از طریق سایت بهین یاب 

دستور العمل اجرایی سازمان صنایع کوچک ایران 

دریافت زمین در شهرک های صنعتی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس