تسهیلات کسب و کار (مشاغل) آسیب دیده از کرونا

تسهیلات کسب و کار (مشاغل) آسیب دیده از کرونا

چهارم اردیبهشت جناب آقای عیسی منصور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه ویژه خبری٬ جزئیات طرح دولت برای تسهیلات کسب و کار های آسیب دیده از کرونا را شرح داد.

چه بنگاه ها و مشاغلی در نظر گرفته شده ؟ 

این بسته های حمایتی شامل بنگاه‌های کسب و کاری می‌شود که بیشترین آسیب را در دوره شیوع کرونا دیده اند . به شکل دقیق بنگاه‌هایی هستند که کسب و کارهایشان را فعال نگه داشته و نیروی کارشان را حفظ کنند.

اغلب گروه هدف در این رسته‌ها بنگاه‌های کوچک و خرد همچون پوشاک و … هستند البته بنگاه‌های بزرگ هم مدنظر قرار گرفته اند.

دقیقا کدام بنگاه ها برای اخذ تسهیلات در نظر گرفته شده اند ؟ 

تسهیلات برای بنگاه هایی ظرفیت پنجا نفر است البته فقط شامل بنگاه‌های زیر ۵۰ نفر نیست بلکه بنگاه‌های بالای ۵۰ نفر را هم شامل می‌شود. اگرچه بخش عمده‌ای از بنگاه‌های مدنظر در بسته حمایتی خرد هستند اما بعضاً واحدهای بزرگ هم ضربه دیده اند و در صورت تقویت این بنگاه‌ها، واحدهای خرد وابسته به این واحدهای بزرگ نیز تقویت می‌شوند.

کسب و کار هایی همانند مهدهای کودک، مراکز آموزشی شبیه به مهد کودک، باشگا های ورزشی، مراکز تولید و توزیع پوشاک و دستفروشان اگر به عنوان شغل ثبت شده باشند، اشاره کرد. همچنین از کارگران ساختمانی و دستفروشان در حوزه معیشت حمایت خواهد شد.

 

بسته حمایتی دولت برای کرونا

چه تسهیلاتی در نظر گرفته شده ؟

به نقل از پایگاه خبری دولت٬  تسهیلاتی که به نرخ سود ۱۲ درصدی ارائه می‌شود برای بنگاه‌های یک نفره ۱۲ میلیون تومان است که شامل دستمزد و درصدی باقی مانده سرمایه در گردش می‌شود، برای واحدهایی که بنا به دستور تعطیل شده اند این رقم ۱۶ میلیون تومان برای هر کارگر است البته این موضوع مشروط به حفظ نیروهاست. همچنین برای وام‌های زیر ۱۲ میلیون تومان با سفته، وام ۱۲ تا ۴۸ میلیون تومان با سفته و ضامن، وام ۵۰ تا ۱۲۰ دو ضامن، وام تا ۱۸۰ میلیون تومان ۳ ضامن و بالاتر از این رقم روال عادی بانک‌ها طی می‌شود.

فرآیند و شیوه اعطا تسهیلات به چه شکلی است ؟ 

در فاز اول بر اساس داده‌هایی که در اختیار دولت است به این نوع از کارفرمایان پیامک ارسال خواهد شد و در صورت تأیید کارفرما، در سامانه کارا ثبت نام می‌کنند و دستگاه مربوطه ظرف دو روز اعمال نظر می‌کند و سپس به بانک عامل اطلاعات ارسال می‌شود و پرداخت صورت می‌گیرد.

بخوانید : سامانه کارا چیست ؟ 

همچنین در مورد احتمال عدم ارسال پیامک به برخی از کارفرماها، پیش بینی هایی انجام شده و میتوانند مساله را به ما اعلام کنند.

باز پرداخت تسهیلات به چه شکلی است ؟ 

به گفته منصوری تا مهر ماه تنفس اعلام می‌شود و بعد ۲۴ ماه دوره بازپرداخت وام است.

از چه زمانی این طرح اجرا میشود ؟ 

با توجه به شلوغ بودن سیستم بانکی، از هفته سوم اردیبهشت ماه این برنامه اجرا می‌شود.

بهین صنعت یاب چه کمکی میتواند انجام دهد ؟

شرکت بهین صنعت یاب با داشتن تجربه ۱۳ ساله و دانش به روز میتوانند تمامی متقاضیان را برای توسعه و راه اندازی واحد های تولیدی راهنمایی کند. کافیست برای مشاوره و آگاهی از تمامی جزئيات ایده خود با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس