تهیه طرح توجیهی فنی و اقتصادی تولید ریل آسانسور

طرح توجیهی تولید ریل آسانسور

طرح توجیهی تولید ریل آسانسور، گزارشی جهت ارزیابی و بررسی تولید ریل آسانسور است. در کشور ما بسیاری از سرمایه‌گذاران هم اکنون علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولید ریل آسانسور هستند که طرح توجیهی به آن‌ها شناخت دقیقی از محصول، بازار آن، روش تولید و اطلاعات سرمایه‌گذاری خواهد داد و لذا می‌توانند با شناختی دقیق از پروژه و ریسک‌های مرتبط با آن به شروع فعالیت و تولید ریل آسانسور بپردازند. همانگونه که بیان شد طرح توجیهی تولید ریل آسانسور شامل بخش‌های معرفی محصول و مطالعات بازار، مطالعات فنی و مطالعات مالی طرح است، که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته می‌شود. لازم به ذکر است این مطالعات در پاییز ۱۳۹۷ و توسط “شرکت مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب” صورت پذیرفته است.

معرفی محصولات و مطالعات بازار طرح توجیهی تولید ریل آسانسور

با توجه به ساخت و احداث ساختمان ‌های بلند در بیشتر استان ‌های پر جمعیت کشور از قبیل تهران، بهره‌ گیری از آسانسور نیز رواج یافته است به طوری که امروزه آسانسور یکی از اجزای اصلی ساختمان ‌های بلند است. همزمان با افزایش استفاده از آسانسور در کشور و بالا رفتن حوادث ناشی از آن، ایمنی آسانسور و کیفیت اجزای آن مورد توجه بسیار قرار گرفته است به گونه‌ ای که عدم رعایت کیفیت و استاندارد های ایمنی در تولید هر یک از اجزای آسانسور، خسارات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

طرح توجیهی تولید ریل آسانسور

 

یکی از اجزای مهم در آسانسورها ریل آن است که به عنوان راهنمای کابین آسانسور و هدایت آن عمل می ‌کند و چنانچه ریل آسانسور دچار مشکل شود، کل عملکرد آسانسور مختل می ‌گردد.

به طور کلی کاربرد های ریل آسانسور شامل موارد زیر است:

  • هدایت کابین و وزنه تعادل جهت حرکت عمودی
  • جلوگیری از نوسانات کابین در جهت افقی
  • توقف و نگه داشتن کابین آسانسور در زمان عملکرد مکانیزم ایمنی

در طرح توجیهی تولید ریل آسانسور، مورد بررسی شرکت بهین صنعت یاب، محصولات طرح شامل ریل آسانسور T50 و T70  است.

 معرفی محصول طرح توجیهی ریل آسانسور

کد آیسیک ریل آسانسور

براساس مجوزهای صادر شده از وزارت صنایع و معادن کد ISIC برای محصول مورد نظر طرح توجیهی به شرح جدول زیر است:

ISIC کد شرح
۲۹۱۵۵۱۲۳۷۰ ریل آسانسور

 

شماره تعرفه گمرکی ریل آسانسور

شماره تعرفه گمرکی جهت واردات و صادرات ریل آسانسور به شرح جدول زیر است:

نام محصول تعرفه گمرکی
انوا ع ریل از آهن یا فولاد غیر ممزوج مورد مصرف در صنعت آسانسور ۷۲۱۶۹۹۱۰

 

در کشور ما میزان تولید داخلی این محصول اندک بوده و جوابگوی نیاز کشور نیست. بررسی ‌ها نشان می ‌دهد در ۵ سال اخیر، ۱۸۴ هزار تن ریل آسانسور به کشور وارد شده است که بیشتر این مقدار نیز از کشور چین بوده است. در مدت مشابه، صادرات ریل آسانسور کمتر از ۵ تن بوده است، لذا با توجه به نیاز داخلی کشور به این محصول، نوسانات نرخ ارز و اشتغال‌ زایی اینگونه صنایع که هم راستای سیاست ‌های کلان کشور نیز می ‌باشند، نیاز به احداث واحد های تولید ریل آسانسور بیش از پیش احساس می ‌شود.

همچنین با بررسی پروانه ‌های ساختمانی صادر شده در سال ۱۳۹۶، پیش بینی می ‌گردد که در میان استان‌ های کشور،  استان تهران با ۱۰٫۹۸۰ پروانه ساختمانی اخذ شده جهت احداث ساختمان‌ های ۴ طبقه و بالاتر و پس از آن خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و مازندران، به ترتیب بیشترین متقاضیان ریل آسانسور خواهند بود.

بخش مطالعات فنی طرح توجیهی تولید ریل آسانسور

بخش مطالعات فنی طرح توجیهی تولید ریل آسانسور دارای قسمت های مختلفی است که در ادامه، خلاصه روش تولید ریل آسانسور ارائه گردیده است.

تولید ریل آسانسور به دو روش کشش سرد و ماشین کاری انجام می ‌شود. ریل‌ های حاصل از روش ماشین کاری دارای پسوند B و ریل‌ های حاصل از روش کشش سرد دارای پسوند A هستند. در هر دو روش، ابتدا عملیات نورد صورت می ‌پذیرد. نورد فرایندی جهت شکل دهی به مواد اولیه فلزی است، که طی آن مواد از میان غلتک‌ ها عبور داده شده و به شکل مورد نظر خواهند رسید. در روش ماشین کاری، همان طور که مشهود است، صافکاری و صیقلی نمودن ریل آسانسور ها به وسیله ماشین کاری صورت می ‌پذیرد و این امر موجب حرکت نرم کابین در سرعت ‌های بالا می ‌شود. در فرآیند نورد سرد، ورق ‌ها تحت فشار بسیار بالایی قرار گرفته و شکل مورد نظر را پیدا خواهند نمود. در روش کشش سرد، مقاومت فشاری و کشش محصول نهایی بالاتر است.

 

بخش مطالعات مالی طرح توجیهی تولید ریل آسانسور

مطالعات مالی و اقتصادی طرح توجیهی تولید ریل آسانسور، با استفاده از نرم افزار کامفار صورت پذیرفته است که در ادامه خلاصه آن ذکر گردیده است.

شرح میزان واحد
مجموع سرمایه‌گذاری ثابت طرح ۲۴۰٫۰۰۰ میلیون ریال
سرمایه در گردش ۱۵۰٫۰۰۰ میلیون ریال
مجموع هزینه های سالیانه طرح ۷۸۰٫۰۰۰ میلیون ریال
ظرفیت سالیانه ۱۸٫۰۰۰ تن
اشتغال‌زایی ۱۳۰ نفر
نرخ بازده داخلی طرح ۷۵ درصد
دوره بازگشت سرمایه ۳ سال

همان طور که از شاخص های مالی و اقتصادی طرح توجیهی تولید ریل آسانسور در جدول فوق مشهود است، طرح تولید ریل آسانسور، دارای نرخ بازده داخلی ۷۵ درصد است که این شاخص بیانگر جذابیت اقتصادی بالای طرح و توجیه پذیر بودن طرح می باشد. 

(توجه داشته باشید که شاخص های مالی جدول فوق، در سال ۹۷ گردآوری شده اند؛ لذا جهت به روز رسانی طرح توجیهی تولید ریل آسانسور، کافیست با کارشناسان مجرب شرکت بهین صنعت یاب، در ارتباط باشید.)

شرکت دانش بنیان “مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب” دارای سابقه تهیه چندین طرح توجیهی تولید ریل آسانسور در نقاط مختلف کشور بوده است و آشنایی کاملی با بازار محصول، فرآیند های تولیدی، ریسک ‌های مرتبط با پروژه دارد و لذا جهت مشاوره به سرمایه‌ گذاران و تهیه طرح‌ های توجیهی به‌روز و کارآمد، آمادگی خود را اعلام می‌ نماید.

1 دیدگاه

  1. کوتن گفت:

    سلام
    تبریک می گم
    تو این زمینه بهترین هستین

    سایتتون هم زیباست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس