طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی

با ارائه طرح احداث دهکده ورزشی اطلاعات لازم در زمینه احداث یک محیط ورزشی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. منظور از دهکده ورزشی چیست؟ چه هزینه و سرمایه ای برای تحقق و اجرای طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی نیاز است؟ چه خدماتی در این محیط صورت می گیرد؟ دهکده ورزشی همانطور که از نامش پیدا است یک محیط حرفه ای با شرایط ایده آل برای اسکان ورزشکاران می باشد که به دلیل قرارگیری امکانات تفریحی افراد عادی نیز می توانند از آن بهره ببرند. در این مطلب به تمام این سوال ها پاسخ خواهیم داد بنابراین اگر تمایل دارید در این عرصه سرمایه گذاری کنید حتماً این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

دهکده ورزشی چیست؟

دهکده ورزشی در واقع محیطی برای اسکان و استراحت تیم های مختلف ورزشی است. در این محیط خدماتی از قبیل تمرین ورزشکاران و دیدارهای تدارکاتی صورت می گیرد. امکانات لازم برای ورزشکاران در این محیط فراهم می شود تا بتوانند تمرینات را به نحو احسنت انجام دهند.

امکاناتی نظیر استخر، سالن ماساژ، جاده تندرستی، ایجاد آب و هوای متعادل و زمین های مناسب برای تمرین ورزش های متعدد از قبیل فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال برای دهکده ورزشی لازم و ضروری است. اردوهای متعددی در این دهکده ها برگزار می شوند. در واقع هدف از اصلی از اجرای طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی ایجاد یک محیط مناسب برای برگزاری انواع اردو ها است. این اردوها معمولاً جهت آماده سازی ورزشکاران برگزار می گردد.

 

طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی باید بر اساس استانداردهای جهانی به مرحله اجرا ارجاع داده شود. سرمایه گذاران می توانند با بهره گیری از این فرصت مناسب یک پروژه ایده آل را رقم بزنند. سرمایه گذاران توجه داشته باشند با احداث یک دهکده ورزشی می توانند در رویدادهای جام جهانی و همچنین تیم ملی ایران سهم بزرگی داشته باشند و بتوانند به اقتصاد کشور و منطقه کمک شایانی نمایند. در واقع با قرار داده هر سرمایه ای در این طرح، پس از پایان اجرا سهم بزرگی از سرمایه به شما بازگشت داده خواهد شد و این یک شرایط ایده آلی است.

طراحی امکانات لازم برای احداث دهکده ورزشی مهم است. در زمان هایی که در دهکده ورزشی اردوهای تدارکاتی صورت می گیرد امکانات لازم برای برگزاری اردو و پذیرایی از ورزشکاران باید فراهم شود تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

کیش با زیرساخت های قوی و مناسب دارای حمل و نقل دریایی و هوایی قدرتمندی است. این منطقه از لحاظ زیبایی ظاهری در سطح جهان مشهور است و یکی از مهم ترین و شلوغ ترین منطقه های توریستی است.

کیش دارای فرودگاه بین المللی است و افراد از نقاط مختلف جهان به این شهر سفر می کنند. فرودگاه آن همچنان در حال توسعه و گسترش است. هتل ها، مناطق مسکونی موجود کیش، جاذبه های گردشگری، محصولات موجود دریایی و زیرساخت های مناسب و سازگار با محیط موجب شده است کیش را به عنوان مهم ترین منطقه گردشگری معرفی کنند.

با گسترش امکانات موجود در کیش، این منطقه به پررونق ترین منطقه از لحاظ گردشگری تبدیل خواهد شد. اجرای طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی در این محیط می تواند یک میزبانی عالی برای اسکان ورزشکاران داخلی و خارجی باشد. هر سال عده زیادی از تیم های ورزشی در رشته های مختلف اعم از بسکتبال، فوتبال و والیبال به دلیل کمبود مکان مناسب در داخل کشور جهت اجرای تمرین و برگزاری اردو به کشورهای همسایه می روند و در آنجا به تمرین می پردازند. هزینه لازم برای سفر کردن ورزشکاران به کشورهای خارج بسیار بالا است بنابراین احداث یک دهکده ورزشی مناسب با امکانات لازم در کشور ایران می تواند یک گام موثر در بالا بردن اقتصاد کشور باشد. ورزشکاران با مطلع شدن از دهکده ورزشی ایده آل در کشور جذب آن می شوند و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نخواهد بود.

طرح احداث دهکده ورزشی

هدف اصلی اجرای طرح احداث دهکده ورزشی

هدف اصلی اجرای طرح احداث دهکده ورزشی راه اندازی کردن یک مکان تفریحی سالم و مفرح برای اسکان ورزشکاران می باشد. در چنین دهکده هایی رستوران های مجلل و فروشگاه های بزرگ نیز راه اندازی می شوند علاوه بر این فضای بازی و آلاچیق های مناسب برای بازی کودکان نیز ایجاد می شوند.

با احداث دهکده ورزشی اشتغالزایی در منطقه به وجود می آید و موجب افزایش رونق در کشور می شود.

برای تحقق این طرح باید تمام شرایط ایده آل برای مکان تفریحی، ورزشی به نحو احسنت برقرار شود. در ابتدای کار سرمایه گذاران باید به ظرفیت و محل اجرای طرح توجه کنند. سرمایه و هزینه های زیادی برای به اجرا درآوردن این طرح نیاز است. زمین، ماشین آلات مورد نیاز، وسایل نقلیه، تاسیسات اداری، هزینه های قبل از بهره برداری، حقوق و دستمزد، سوخت و انرژی، هزینه تعمیر و نگهداری و کارمزد سالیانه از جمله مواردی که است باید پیش از اجرای طرح باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند.

کد تعرفه مرتبط با طرح احداث دهکده ورزشی

در نظر داشته باشید کد تعرفه ای برای طرح های گردشگری وجود ندارد پس به این دلیل صرفا کد تعرفه لوازم مورد نیاز این طرح را برای شما لیست کرده ایم.

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
اشیاء و ادوات برای تمرینات عمومی فیزیکی، ژیمناستیک، ورزش‌های پهلوانی، سایر ورزش‌ها (همچنین تنیس روی میز) یا برای بازی‌های در هوای آزاد، که در جای دیگر این فصل گفته نشده یا مشمول شماره‌های دیگر این فصل نباشد؛ استخر شنا و حوض بازی بچه‌ها. ۹۵۰۶

وضعیت واردات و صادرات با طرح احداث دهکده ورزشی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات با احداث دهکده ورزشی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات  تجهیزات دهکده ورزشی به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات تجهیزات دهکده ورزشی به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی طرح احداث دهکده ورزشی اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی احداث پیست اتومبیل رانی 

طرح توجیهی احداث باشگاه اسب سواری 

طرح توجیهی ورزش های ساحلی 

طرح توجیهی هتل ریزوت پنج ستاره 

طرح توجیهی مرکز اسپا و ماساژ 

طرح توجیهی دهکده سلامت 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس