طرح توجیهی اسباب بازی

 

متاسفانه در ایران بیش از ۹۰ درصد اسباب بازی ها وارداتی می باشند و همین نکته ضرورت ایجاد و توسعه صنعت اسباب بازی در کشور را بیش از پیش نشان می دهد. همچنین گردش مالی بالای این صنعت به حدی چشمگیر است که نمی توان از آن صرف نظر کرد. در ادامه نوشتار، خلاصه بسیار کوتاهی از طرح توجیهی اسباب بازی خدمتتان ارائه می شود، با بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

معرفی محصول طرح توجیهی اسباب بازی

اسباب بازی ها یکی از ابزار های مهم سرگرمی و بازی کردن کودکان می باشند. با گذشت زمان و توسعه زندگی اجتماعی، اسباب بازی ها جدا از نقش اصلی خود در دنیای بچه ها به ابزاری جهت ایجاد فرهنگ و ارتباط کودکان در دنیا تبدیل شده است. صنعت اسباب بازی هر روزه در حال تغییر است و با توجه به افزایش ضریب هوشی در نسل های جدید و همچنین ایجاد لذت، خلاقیت و رویا پردازی در آنان تولید می شوند.

اسباب بازی ها با توجه به گروه سنی مورد استفاده کودکان انواع و مدل های مختلفی را شامل می شوند.

اسباب بازی های کوکی، مهره ها، لگو، مکعب های ساختنی، دومینو، جورچین، قطار، ماشین، انواع عروسک و… نمونه های اسباب بازی می باشند.

کد آیسیک های استفاده شده در طرح توجیهی اسباب بازی

کد آیسیک مربوط به تولید اسباب بازی ها در جدول زیر آمده است:

شرح محصول کد آیسیک
ساخت وسایل بازی و اسباب بازی ۳۶۹۴

 

درآمد سالیانه از صنعت اسباب بازی در جهان از ۷۸ میلیارد در سال ۲۰۱۳ به ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسید.

این نشان می دهد با وجود رشد بازی های کامپیوتری اما همچنان صنعت اسباب بازی در حال رشد است. در جدول زیر درآمد سالیانه اسباب بازی در جهان (واحد: میلیارد دلار) نشان داده شده است.

سرانه مصرف اسباب بازی در کشور استرالیا با بیشترین میزان حدود ۵۰۰ دلار به ازای هر کودک است. بعد از آن بریتانیا و آمریکا با اختلاف کمی در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

صنعت اسباب بازی از صنایع نسبتاً بزرگ در جهان به حساب می ‌آید و شرکت ‌های بزرگی در این زمینه فعالیت ‌های گسترده و قابل تاملی محصولاتشان را در سراسر دنیا ارائه داده‌اند. در چند سال گذشته شرکت متل (Mattel) همیشه در صدر پر درآمدترین شرکت‌ ها بوده است، ولی شرکت لگو پس از سال ۲۰۰۰ و تغییرات در رویکرد تجاری خود توانست رشد قابل توجهی داشته باشد و بتواند رتبه اول را در سال ‌های بعدی از آن خود کند، سال ۲۰۱۸ نیز شرکت نامکو بندی که پیش‌تر شناخته شده در حوزه بازی ‌های رایانه ‌ای بوده است که توانسته است بیشترین درآمد را داشته باشد.

برخی استانداردهای ملی که لازم است حین تولید اسباب بازی رعایت شود، در جدول زیر آمده است.

شرح استاندارد شماره استاندارد
ایمنی اسباب بازی -قسمت ۱- الزامات ایمنی مربوط به خواص فیزیکی و مکانیکی ۶۲۰۴-۱
ایمنی اسباب بازی -قسمت ۱۰-ترکیبات شیمیایی آلی -تهیه و استخراج نمونه ۶۲۰۴-۱۰
ایمنی اسباب بازی -قسمت ۱۲- N-نیتروز آمین ها و مواد قابل N -نیتروزه شدن ۶۲۰۴-۱۲

 

کد تعرفه مبادلاتی اسباب بازی به شرح جدول زیر است.

شرح محصول کد تعرفه
اسباب بازی فکری آموزشی ۹۵۰۴۹۰
مجموعه خانه سازی (اسباب بازی) ۹۵۰۳۰۰۹۰

 

بیشترین میزان واردات اسباب بازی به ایران از کشور چین و بعد کشورهای امارات، اسپانیا، ترکیه و .. می باشد. البته متاسفانه بیش از ۹۰ درصد اسباب بازی های مورد مصرف از طریق قاچاق وارد می شود.

بحث قاچاق در بخش اسباب بازی مشکلی جدی است، به طوری که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۳۹۵ میزان قاچاق اسباب‌بازی را ۴۰ میلیون دلار تخمین زده بود.

خلاصه مالی پروژه

 

تجزیه و تحلیل مالی
هزینه ها و درآمدهای طرح
سرمایه گذاری ثابت: ۱۱۱،۲۰۰میلیون ریال
برآورد هزینه های بهره برداری: ۲۳،۸۴۰میلیون ریال
سرمایه در گردش: ۹،۹۳۳ میلیون ریال
درآمدهای عملیاتی سالانه: ۷۵،۰۰۰میلیون ریال
شاخص های مالی طرح
سود خالص عملیاتی: ۵۱،۱۶۰میلیون ریال
دوره بازگشت سرمایه (سال): ۳سال و ۷ ماه
نرخ تنزیل: ۲۰
نرخ بازده داخلی IRR: 34 %

 

اگر جهت احداث کارخانه اسباب بازی به طرح توجیهی نیازمندید، بهین صنعت یاب می تواند در این راه به شما یاری برساند. کافیست با ما در ارتباط باشید تا طرح توجیهی اسباب بازی با بهترین کیفیت در اختیارتان قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط :

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس