طرح توجیهی استخراج ارز های دیجیتال | بررسی سوددهی – موارد مهم در درآمد – سرمایه گذاری

طرح توجیهی استخراج ارز های دیجیتال

هر روز تکنولوژی در حال پیشرفت می باشد و این پیشرفت باعث افزایش رفاه انسان ها گشته است. در این مسیر وضعیت پول نیز بی نصیب نمانده است. در واقع روند مبادله طی سالیان دراز تغییر کرده است. می توان ابتدایی ترین روش مبادله را تهاتر نامید که دو کالا را بر اساس نیاز دو طرف مبادله می گشت و بعد از آن کالای کم یاب مرجع مبادله قرار گرفت و بعد از آن پول های کاغذی شکل گرفت. این مسیر همچنان ادامه داشت تا به چند دهه قبل که پول های دیجیتال شکل گرفتند. اما با ورود راه های جدید ارتباطی و پیشرفت اینترنت و راه های رمز نگاری جدید باعث گشت این روند همچنان ادامه داشته و تبدیل به ارزهای دیجیتال گردند. ارزهای دیجیتال باعث ایجاد تحول در پول و صنعت بانکداری گردیده است. با ما همراه باشید تا به بررسی طرح توجیهی استخراج ارز های دیجیتال بپردازیم. 

بخوانید: طرح توجیهی چیست ؟ 

معرفی طرح توجیهی استخراج ارزهای دیجیتال

در ابتدا باید به بررسی تفاوت بین ارز دیجیتال، پول دیجیتال و پول مجازی پرداخت تا بتوان دیدی کامل نسبت به این نوع سرمایه گذاری داشت. برای سادگی بیشتر می توان گفت پول دیجیتال در واقع هر نوع پولی که به صورت دیجیتال وجود دارد را شامل می شود؛ به طور مثال پول هایی که در بانک وجود دارد و شما می توانید با آن خرید اینترنتی انجام دهید به آن پول دیجیتال گفته می شود.

استخراج ارز دیجیتال در ایران قانونی است ولی برای این کار باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای لازم را کسب نمود

پول مجازی در واقع به پولی است که به صورت مجازی وجود دارد و توسط هیچ بانکی یا توسعه دهنده ای تولید نشده ولی در بین مردم به عنوان روش پرداخت محسوب می شود که می توان به عنوان مثال به خرید هایی که در بازی های دیجیتالی صورت می گیرد اشاره نمود.

ارز دیجیتال در واقع مانند پول های دیجیتال می باشد با این تفاوت که دارای یکسری ویژگی های خاص نسبت به آنها هستند:

 

  1. به غیرمتمرکز بودن آن نام برد که در واقع به این معنی می باشد که توسط سازمان یا نهادی پشتیبانی نمی شود و به شخص ثالثی نیاز ندارد.
  2. منحصر به فرد بودن، به این معنی که شخص مورد نظر اطلاعات هویتی قابل شناسایی نمی باشد.
  3. شفاف بودن ارز های دیجیتال، به این صورت که هرکس می تواند تمام تراکنش های صورت گرفته را دریافت کند و در اختیار همگان قرار دهد.
  4. ارزهای دیجیتال هیچ مرجع قانونی بر آن نظارت نمی کند.
  5. امنیت بالا ارزهای دیجیتال یکی دیگر از ویژگی های آن می باشد.

 

در حال حاضر حدود 2200 ارز دیجیتال در جهان وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل اینکه مورد استقبال قرار نگرفته اند و یا مثل دیگر ارزها توانایی نداشته اند دیگر از آنها استفاده نمی شود و به محبوبیت نرسیدند؛ در نتیجه این ارزها منسوخ گشته اند. اما از این تعداد 6 ارز دیجیتال محبوب را می توان به ترتیب: بیت کوین،اتریوم، زی کش، دش، ریپل و مونرو نام برد که از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند و در حال فعالیت می باشند، را نام برد.

روش های سرمایه گذاری درطرح توجیهی ارز های دیجیتال

از سه طریق می توان در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرد، روش اول خرید ارز دیجیتال برای فروش در آینده و کسب سود از طریق افزایش قیمت آن، روش دوم ایجاد یک ارز دیجیتال جدید، روش سوم استخراج ارز دیجیتال.

سود آوری بالا و بازگشت سرمایه سریع در طرح توجیهی استخراج ارز های دیجیتال در گرو هزینه پایین جهت تامین برق و میزان هش تولیدی بیشتر است.

در روش اول باید بر اساس توانایی در ارزش گذاری به این نوع سرمایه گذاری رجوع کرد و باید توانایی در این حیطه را دارا بود. روش دوم باید با نیروهای متخصص در زمینه بلاک چین و صرافی های خرید و فروش ارز دیجیتال و توانایی ارز ایجادی و کمکی که به خریداران آن می کند تکیه نمود؛ علت اهمیت این موضوع به این دلیل می باشد که پشتوانه هر ارز دیجیتال در واقع همان مزیتی است که نسبت به دیگر ارزها دارد. روش سوم که از روش های به نسبت محبوب در کشور می باشد که علت آن را ریسک به نسبت کمتر آن می توان نام برد، به همین دلیل روش سوم مورد استقبال بیشتری می باشد. روش سوم در ادامه مطر ح می شود.

فرآیند استخراج در طرح توجیهی  ارزهای دیجیتال

برای استخراج ارز دیجیتال نیازمند دستگاه استخراج، کیف پول دیجیتال، اینترنت، برق و خنک کننده می باشد. دستگاه استخراج در واقع به دو نوع می باشد؛ یکی به صورت سرهم کردن توسط خود شخص می باشد به صورت خرید سیستم های کامپیوتری با کارت گرافیک بالا می باشد (استخراج توسط کارت های گرافیکی صورت می گیرد) و یا با خرید دستگاه های مخصوص استخراج که برای هر ارز دیجیتال متفاوت می باشد. کیف پول دیجیتالی در واقع نرم افزاری است که میزان استخراج صورت گرفته توسط شخص در آن قرار می گیرد که هم می تواند بر روی گوشی و یا بر روی کامپیوتر این کیف پول ها را قرار داد. اینترنت مورد استفاده باید با ثبات بوده و دارای افت و خیز زیاد و یا قطعی نباشد زیرا که

 استخراج را دچار مشکل می کند. برق مصرفی یکی از دلایل مهم در این زمینه می باشد زیراکه هزینه برق در استخراج به شدت بالا می باشد زیراکه خنک کننده ها و دستگاه ها نیاز به برق زیادی دارند. به علت فعالیت زیاد دستگاه ها نیاز به خنک کننده زیادی می باشد زیرا که دستگاه ها موقع فعالیت بسیار داغ می شوند و در صورت خنک نکردن آنها علاوه بر این که دچار آسیب می شود توان ادامه کار را نداشته و دستگاه خاموش می شود.

استخراج ارز دیجیتال در ایران قانونی است ولی برای این کار باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوزهای لازم را کسب نمود زیرا که در صورت فعالیت بدون مجوز، غیر قانونی بوده و در صورت مشاهده ضبط و جمع آوری می گردد. قانون جدید برای استخراج باعث افزایش هزینه برای استخراج کننده ها گشته است زیرا که هزینه گاز برابر 0.7 هزینه گاز صادراتی و هزینه برق نیز برابر هزینه برق صادراتی خواهد بود و در ساعات اوج مصرف برق باید دستگاه ها خاموش گردند.

با توجه به اینکه هزینه های برق که در واقع عامل تعیین کننده ای در این زمینه می باشد، استخراج کننده ها به سمت ایجاد نیروگاه برای خود افتاده اند.

نکات مهم در اجرای طرح توجیهی استخراج ارزهای دیجیتال

از آنجائیکه درآمد حاصل، ارتباط مستقیم با میزان هش تولید شده در ثانیه دارد بنابراین هنگام خرید دستگاه باید به میزان هش تولیدی توجه ویژه داشت.

به دلیل  مصرف بالای برق در فرآیند تولید ارزهای دیجیتال، وزارت نیرو برق مخصوصی جهت این امر اختصاص داده است، که می توان از آن استفاده نمود. در غیر این صورت، استفاده از برق صنعتی و یارانهای در این فعالیت ها غیر قانونی می باشد. که در همین راستا بسیاری از سرمایه گذاران این بخش اقدام به احداث نیروگاه نموده اند.

سود آوری بالا و بازگشت سرمایه سریع در طرح توجیهی استخراج ارز های دیجیتال در گرو هزینه پایین جهت تامین برق و میزان هش تولیدی بیشتر است.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، بسته به روش سرمایه گذاری و همچنین نوع ارز انتخابی دارد. حتی در روش استخراج نیز علاوه بر نوع ارز استخراجی نوع دستگاه های استخراجی و حجم استخراج نیز بستگی دارد و می تواند میزان سرمایه گذاری را تغییر دهد.

در این راستا شرکت بهین صنعت یاب با تدوین طرح توجیهی استخراج ارز دیجیتال می تواند شما را در این زمینه همراهی نموده و با دید وسیع تر نسبت به آینده پیش روی ، قدم بردارید. کافیست با بهین صنعت یاب تماس حاصل نمائید.

 

مقالات مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس