طرح توجیهی بسته بندی عسل

عسل عبارت است از ترشح مواد قندی درختان و شهد گل گیاهان که توسط زنبوران عسل جمع آوری و تغییرات یافته و درون سلول های قاب ذخیره می شود. علاوه بر اینکه عسل به عنوان شیرین کننده مغذی و طبیعی به شماره می رود، تحقیقات حاکی از این امر هستند که ترکیبات منحصر بفرد عسل، از آن یک ضد میکروب و ضد اکسیدان قوی درست می کنند. عسل کارایی ورزشی را افزایش میدهد و از آن اصولاً به عنوان ماده ای انرژی زا استفاده می کنند. در تحقیقات اخیر ثابت شده که از عسل همچنین می توان به عنوان یک ماده ارگوژنیک (موادی که قابلیت اجرایی ورزشکاران را ارتقا می بخشد) نیز استفاده کرد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

در یکی از بررسی هایی که در هند انجام شده، محققان خواص دارویی عسل را با درمان قراردادی (سولفادیازین) بر روی ۱۰۴ بیماری که دارای سوختگی درجه یک بودند، امتحان کردند. پس از گذشت یک هفته از شروع درمان، ۹۱% از بیمارانی که تحت معالجه با عسل قرار گرفته بودند، هیچ گونه عفونتی نکردند. از آنجاییکه عسل به طور اخص از گلوکز و فروکتوز (دو نوع قندی که آب زیادی به خود جذب می کنند) تشکیل شده، به همین دلیل آبی را که در روی زخم ها جمع می شود را به خود جذب می کنند، از اینرو رشد باکتری ها و قارچ ها در آن محل متوقف می شود. این میکروارگانیسم ها در محیط های مرطوب و نمدار رشد می کنند.

مصرف روزانه یک قاشق عسل گردش خون در رگ ها را تسریع می بخشد و موجب تولید آنتی اکسیدانهای خاصی در بدن انسان می شود.

ظرف عسل را نباید در باز، در اتاق یا یخچال نگه داشت، زیرا عسل، آب موجود در هوا را به شدت به خود جذب کرده و پس از مدتی، رقیق و آبکی میشود. عسل، بوهای خارجی را خیلی زود به خود جذب میکند. بنابراین نباید آن را نزدیک موادی چون پارافین، قیر، بنزین و ماهی های دودی و … نگه داشت.

 

جدول ۱- خلاصه طرح

نام محصول بسته بندی عسل
ویژگی محصول یا طرح خواص غذایی و دارویی
ظرفیت پیشنهادی طرح ۴۰۰ تن در سال
موارد کاربرد غذایی-دارویی-شیرینی و شکلات
مواد اولیه مصرفی عمده عسل با موم
اشتغال زایی(نفر) ۱۹
میزان مصرف سالیانه یوتیلیتی آب (متر مکعب) ۱۲۰۰۰
برق (کیلو وات) ۲۹۲۰۰۰
گاز (متر مکعب) ۲۹۲۰۰
زمین مورد نیاز (متر مربع) ۱۸۰۰
 

 

زیربنا

 

اداری (متر مربع)

۳۸۰
تولیدی (متر مربع) ۲۵۰
انبار (متر مربع) ۳۴۰

 

در این طرح توجیهی، خلاصه گزارش، معرفی طرح و سابقه، مطالعه بازار، مواد اولیه و تاسیسات، مکان یابی و بررسی جنبه های زیست محیطی، منابع نیروی انسانی، فنی و مهندسی، برنامه اجرائی و بودجه بندی، برآورد ها و تجزیه و تحلیل مالی به تفکیک فصول موجود می باشد. در صورت تمایل به تهیه طرح های توجیهی به روز و قابل استناد، با کارشناسان شرکت مهندسین مشاور بهین صنعت یاب، با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه تدوین و ارائه طرح های توجیهی در تماس باشید.

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی تولید سس 

طرح توجیهی تولید ماکادمیا 

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار و آجیل 

طرح توجیهی بسته بندی زرشک 

طرح توجیهی تولید روغن خوراکی 

طرح توجیهی بسته بندی حبوبات 

طرح توجیهی تولید سوسیس و کالباس 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس