طرح توجیهی تولید آبنبات

 

آبنبات یکی از محصولات تنقلاتی شیرین و خوشمزه است که به دلیل شیرین بودن آن را به همراه چای نیز استفاده می کنند. این محصول با ترکیب نوعی شیرین کننده و آب جوش تهیه می شود در واقع پس از ترکیب شدن سرد می شوند و در اشکال گوناگون به صورت آبنبات به بازار عرضه می شوند. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب با خلاصه طرح توجیهی تولید آبنبات همراه ما باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

آبنبات چیست؟

آبنبات یک محصول خوراکی شیرین است که از ترکیب آب و شیرین کننده تولید می شود. این محصول ابتدا به صورت یک شربت غلیظ درآمده و پس از سرد شدن به آبنبات تبدیل می شود. امروزه انواع آبنبات در اشکال گوناگون با طرح و رنگ های متنوع در بازار به فروش می رسد که چاشنی هر یک از آبنبات ها با هم متفاوت است.

طرح توجیهی تولید آبنبات

زمان جوشاندن شربت به مدل و نوع محصول بستگی دارد. آبنبات های سخت در حرارت بالاتر با غلظت بیشتر و آبنبات نرم در حرارت پایین تر و غلظت کمتر تولید و ارائه می شود. نحوه نگهداری از آبنبات بدین ترتیب است که باید در محل خشک و خنک قرار داده شوند در غیر این صورت آب می شود و دیگر قابل خوردن نخواهد بود.

غلظت هر یک از آبنبات های تولید شده به درجه حرارت دیده شده بستگی دارد. در نتیجه تنوع آبنبات ها بسیار بالا است. برخی از آبنبات ها حرارت کمتری دیده اند و نرم تر هستند این نوع به آبنبات های جویدنی معروف هستند اما نوعی دیگر در معرض حرارت بالا قرار گرفته اند و قابل جویدن نیستند. آبنبات یکی از تنقلات مورد علاقه کودکان است معمولاً در رنگ های شاد با یک دسته مخصوص تولید و عرضه می شوند که کودکان با زبان زدن به آن از شیرینی آن لذت می برند.

انواع آبنبات های تولید شده

همانطور که گفتیم آبنبات ها انواع مختلفی دارند برخی نرم و ساده از کره و شیر تهیه می شوند و برخی دیگر در اشکال قرص مانند با طعم های متفاوت کاراملی و … تولید می شوند. برخی از آبنبات ها تنها به منظور خوشبو کننده دهان مصرف می شوند.

اگر بخواهیم از نظر شیمیایی، آبنبات را دسته بندی کنیم می توانیم دو دسته بلورین و آمورف را تشکیل دهیم. بافت آبنبات بلورین از ساختار قند و از انواع مواد معدنی تهیه شده است اما آبنبات آمورف به صورت کریستالی در غلظت بالا تولید می شود. سوهان مهره، کارامل و تافی از نمونه آبنبات های از نوع آمورف هستند.

شرکت های تولیدی انواع آبنبات با چاشنی های متفاوت و رنگ های متنوع را در اشکال گوناگون به بازار عرضه می دهند. قیمت هر نوع محصول بسته به مواد اولیه و چاشنی های اضافه شده بستگی دارد. امروزه برخی از آبنبات ها با قند کم به صورت رژیمی وارد بازار شده اند که کم کالری تر از سایر آبنبات ها است. در تولید این نوع آبنبات های رژیمی قندهای مصنوعی اعم از آسه سولفام و آسپارتام و برخی شیرین کننده ها استفاده می شود.

آب نبات نرم، آبنبات سخت، ژله ای ، چکه از انواع آبنبات های تولیدی است که هر یک از موادهای مخصوص و درجه حرارت خاص تهیه شده اند. آبنبات های نرم از مخلوط شیر یا آب با شکر خیلی ریز یا شربت تولید می شوند. رطوبت آبنبات های نرم نسبت به سخت بیشتر است به همین دلیل قابل جویدن هستند. آبنبات های ژله ای و چکه ای از نظر مواد اولیه تقریباً مشابه به هم هستند.

قیمت آبنبات های تولید داخلی و خارجی

افزودنی های انواع آبنبات با هم متفاوت است به عنوان مثال در برخی از آبنبات ها زعفران استفاده می شود که قیمت محصول را بالا می برد. یا اینکه برخی از آبنبات ها با مغز داخلی و برخی دیگر ساده به بازار وارد می شوند که قیمتشان با هم فرق دارد.

مواد اولیه تولید آبنبات

معمولاً در تمام آبنبات ها از مواد اولیه گلوکز مایع، شیر، روغن نباتی جامد استفاده می شود. این مواد اولیه در واقع به عنوان مواد اولیه تمامی آبنبات ها است حال هر شرکت بسته به سلیقه و نیاز بازار قهوه، کاکائو، میوه، انواع مغز و .. را به مواد اولیه می افزایند و شکل کلی آبنبات را تشکیل می دهند.

کد آیسیک مرتبط با تولید آبنبات

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
قطعات ماشین آلات مرتبط با صنایع شکلات سازی، آبنبات و سایر میان وعده های غذایی ۲۹۲۵۵۱۲۴۴۵
انواع آبنبات ۱۵۴۳۳۱۲۴۰۴
ماشین آلات مورد استفاده در صنایع شکلات سازی، آبنبات، نقل و آدامس ۲۹۲۵۳۱۲۳۹۵
دستگاه تولید نقل و آبنبات ۲۹۲۵۴۱۲۳۹۸

 

کد تعرفه مرتبط با تولید آبنبات

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
سبزیجات، میوه،‌میوه‌های سخت پوست، پوست میوه، و سایر اجزای نباتات،‌محفوظ شده در قند (آب گرفته شده، براق شده یا متبلور). ۲۰۰۶۰۰۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات آبنبات

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات آبنبات به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات آبنبات به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات آبنبات به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید آبنبات اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی سس 

طرح توجیهی شکلات و تافی 

طرح توجیهی قهوه 

طرح توجیهی شیر و لبنیات 

طرح توجیهی دوغ طعم دار 

طرح توجیهی ماکارونی 

طرح توجیهی مالت و ماالشعیر 

طرح توجیهی تن ماهی 

طرح توجیهی ناگت مرغ 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس