مطالعات امکان‌سنجی طـرح توسعه واحد تولید انواع سازه‌های فلزی

کارفرما: شرکت کهن آسین سازه تجهیز

 

معرفی طرح

رشد سریع جمعیت و افزایش تقاضا، نیاز به کاهش زمان تحویل پروژه‌های عمرانی و کاهش زمان برگشت سرمایه سرمایه‌گذاران و عواملی از این قبیل باعث شده‌اند تا ضرورت ایجاد تحول در شیوه‌های سنتی صنعت ساختمان روزبه‌روز بیشتر شود. صنعتی‌سازی ساختمان در جهان در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ سال قدمت دارد و شروع آن به زمانی باز می‌شود که نخستین تیرهای بتونی به صورت T شکل، تولید صنعتی شده و قطعات بتونی با اشکال مختلف در مقیاس صنعتی تولید شد. اگر فناوری ساختمان را به معنی وارد شدن صنعت در ساختمان‌سازی بگیریم، از حدود سال۱۳۴۷ فناوری ساختمان وارد ایران شد و اوج آن زمانی بود که ساختمان‌سازی به صورت شهرک‌سازی در بعضی از شهرهای بزرگ مثل اصفهان (مجتمع ذوب آهن)، اهواز، تبریز، تهران و برخی دیگر از شهرها آغاز شد. این صنعت بیشتر از کشورهای اروپایی مانند آلمان، هلند، انگلیس و فنلاند به ایران وارد شد.

تنوع فناوری‌های ساختمان بسیار زیاد است و هر کدام ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارند. از آنجایی که بنیان یک ساختمان بر اسکلت آن استوار است، در طول سال‌های متمادی و براساس تجربیات به‌دست آمده، متخصصان سعی کرده‌اند تا با اختراع روش‌های متنوع و کارآمد، به مقاومت و عمر مفید ساختمان بیافزایند و هزینه‌های آن را کاهش دهند.

بررسي‌هاي صورت گرفته در بحث موارد کاربرد محصول طرح حاضر نشان دهنده اين است که اين محصول در شاخه‌هاي مختلفي مانند صنايع دريايي، سدسازي، ساخت تونل، احداث ساختمان‌هاي مسکوني، اداری، تجاری و غیره مورد استفاده قرار مي‌گيرد. سازه‌های اسکلت فلزي به لحاظ ماهيت کاربردي آن بدليل استفاده در ساختمان جزء کالاهاي واسطه‌ای مي‌باشند.

مشخصات سرمایه گذاری
شرح پروژه
موضوع مطالعات امکان سنجی
توسعه واحد تولید انواع سازه های فلزی
محل اجرا استان آذربایجان شرقی، شهرستان تبریز
 مجری طرح شرکت کهن سازه آسیا تجهیز
 نتایج نرم افزار کامفار
میزان سرمایه گذاری 297.349 میلیون ریال
 نرخ بازده داخلی (IRR)  43.19 درصد
 بازگشت سرمایه 3.9 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس