طرح توجیهی تولید بست زیپی

بست های نیم حلقه فلزی در فرایند اتصال و نصب لوله های شهری مورد استفاده قرار می گیرند. این بست ها و شیرآلات در ساختمان های مختلفی به کار می روند. این طرح توجیهی برای تولید انواع بست های نیم حلقه ای آهنی، بست های فولادی، انواع بست های گالوانیزه، بست های مفتولی و… برنامه ریزی شده است. این سازه ها به کشورهای مختلفی صادر می شوند و از استانداردهای کیفی بسیار زیادی برخوردار می باشند. فرایند تولید هر یک از این سازه ها بخش های مختلفی دارد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

در این فرایند، ابتدا برش های مربوط به این سازه ها بر سطح آن ها ایجاد می شوند. سوراخ کردن سطح این ورقه ها نیز یک فرایند مهم در مراحل تولیدی آن ها است. رنگ زدایی سطح این بست ها نیز برای تولید این محصولات انجام می گیرد. در مراحل نهایی، فرایند شست و شو و رنگامیزی این سازه ها انجام می شود. خشک کردن و بسته بندی کردن این محصولات نیز با کیفیت بالایی اجرا خواهد شد. فرم دهی، برش و مونتاژ برای تولید این سازه ها به کار می روند.

بست زیپی چیست؟

در این طرح توجیهی، ماشین آلات و ابزار مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت هر یک از این سازه ها تایید شده است و بر کیفیت نهایی محصول تاثیر می گذارد. تسمه ها و مفتول های مخصوص به این بست ها یکی از بخش های مهم آن ها را تشکیل می دهند. انواع ورقه های فلزی نیز برای ساخت بهترین بست های زیپی مورد استفاده قرار می گیرند. پیچ و رنگ مورد استفاده در این سازه ها نیز انواع به خصوصی دارند.

برای بسته بندی هر یک از آن ها نیز وسایل به خصوصی به کار می روند. استفاده های بسته های پلاستیکی، جعبه، کارتن و…. برای بسته بندی این محصولات متداول است. در ساخت و تولید هر یک از این بست ها از ماشین آلات صنعتی بسیاری نیز استفاده می شود. ماشین های پرس و قطعه زنی برای تولید این سازه ها به کار می روند. قیچی و ماشین های فرم دهی نیز برای ساخت ورقه های فلزی مخصوص به بست به کار می روند.

برای رنگ پاشی بر سطح این پنل ها نیز از دستگاه های به خصوصی استفاده می کنند. دستگاه های مخصوص به تمیز کاری و تراش نیز با ابعاد به خصوصی در ساخت این سازه ها به کار می روند. برای ساخت بهتر این محصولات از میزهای تغییر قالب نیز استفاده می شود. دریل و تسمه نقاله نیز برای تولید این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. برای اجرای این فرایند و طرح توجیهی نیروهای انسانی بسیار زیادی به کار گرفته می شوند.

مدیریت و کارشناس فروش، کارشناس فنی، کارشناسان مالی و اداری، تکنسین های فنی، کارگرهای فنی، منشی و راننده مخصوص به حمل این سازه ها نیز برای تولید این محصولات در کارخانه های تولیدی فعالیت می کنند. از این محصولات برای بستن کالاها و اشیای مختلف نیز استفاده می شود. انواع زیپی، پلاستیکی و فلزی این سازه ها نیز در دنیای صنعت موجود می باشند.

آشنایی با انواع بست کمربندی

این بست ها در دو دسته مهم تقسیم بندی می شوند. بست های کمربندی فلزی یکی از مهمترین مدل های این محصولات می باشند. بست های کمربندی پلاستیکی نیز در این بین جای می گیرند. هر یک از این بست ها رنگ بندی به خصوصی دارند و برای مصارف به خصوصی به کار می روند. بست های فلزی بیشتر برای مصارفی که نیاز به مقاومت بیشتری در برابر عوامل مختلف دارند، استفاده می شوند.

از این بست ها برای مهار آتش سوزی استفاده می کنند. بست های کمربندی پلاستیکی کاربردهای بیشتری در دنیای صنعت دارند. از آن ها بیشتر در راستای بسته بندی استفاده می شود. این بست ها از یک نوار نایلونی تشکیل شده اند که دندانه دار هستند و در یک گیره قرار می گیرند. شما می توانید، با عبور این نوارهای پلاستیکی از درون یک گیره، و کشیدن آن، بست ها را باز و بسته کنید.

مقاومت این محصولات، در برابر تابش نور خورشید نیز بسیار بالا است. در ساخت این بست ها از دو درصد کربن نیز استفاده می شود. بست های کمربندی از جنس بسیار مقاومی تشکیل شده اند. برخی از این سازه ها از جنس لطیف تری برخوردار می باشند، و با کمی کشیدن می توانید آن ها را پاره کنید.

آشنایی با بست های پلاستیکی

انواع بست های پلاستیکی تنها برای یک بار استفاده تولید شده اند. امکان استفاده مجدد از این بست های پلاستیکی وجود ندارند و در بین مواد یک بار مصرف دسته بندی می شوند. بست های پلاستیکی از جنس پلی آمید تشکیل شده اند. پلی امید از جنس حساسی برخوردار است و در برابر نور خورشید تغییر می کند. اشعه خورشید سبب پوسته شدن نوارهای بست های پلاستیکی می شود. این محصول بسیار ارزان قیمت است و استفاده از آن نیز ساده می باشد.

انواع بست های کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون ۶/۶ تولید می شوند. بهتر است که از این لوازم در محیط های سر باز استفاده نکنید. رنگ این بست ها به صورت استاندارد، سفید تعیین می شود. اما بسته به نظر و دلخواه مشتریان در رنگ های دیگری نیز قابل تولید می باشند. روی هر یک از این بست ها شیارهای زیادی نیز وجود دارد. نگهداری از این سازه ها در انبارهایی خشک و به دور از نور خورشید انجام می شود و به همین خاطر در زمان تحویل به مشتریان کیفیت بسیار بالایی دارند.

کد آیسیک مرتبط با بست زیپی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
زیپ فلزی ۳۶۹۹۵۱۲۳۷۰
زیپ استخوانی ۳۶۹۹۶۱۲۴۳۳
زیپ چسبان ۳۶۹۹۶۱۲۴۳۴
زیپ پلاستیکی معمولی ۳۶۹۹۵۱۲۳۶۹
انواع زیپ و سر زیپ ۳۶۹۹۴۱۲۳۶۸

 

کد تعرفه مرتبط با بست زیپی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
صفحه، ورق، نوار، باریکه، ورقه نازک (Foil, Film) وسایر اشکال پهن، خود چسب، از مواد پلاستیکی، حتی به صورت رول. ۳۹۱۹

 

وضعیت واردات و صادرات بست زیپی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات بست زیپی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات بست زیپی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات بست زیپی به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید بست زیپی اعلام می دارد.

 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس