طرح توجیهی تولید درب و بدنه آسانسور

آسانسور یک وسیله پرکاربرد در مکان های مختلف است . این وسیله برای حمل و نقل افراد در آپارتمان ها و مجتمع های بزرگ قرار داده می شود. آسانسور با بهره گیری از سیستم تعلیق و برقراری تعادل نیروی محرکه قابلیت جابجایی افراد و انواع وسایل به بالا و یا پایین را دارا است. در این مطلب قصد داریم با ارائه طرح توجیهی تولید درب و بدنه آسانسور هر آنچه که به این وسیله جابجایی مربوط می شود را شرح دهیم.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

درب و بدنه آسانسور چیست؟

آسانسور یک وسیله جابجایی به صورت عمودی است که امروزه در مجتمع های مختلف کاربرد مهمی دارد. در گذشته مردم برای جابجایی از بالابر استفاده می کردند اما پس از پیشرفت علم و تکنولوژی، اتوود، دانشمند و ریاضی دان معروف با ساختن یک ماشین جدید توانست تحولی در این زمینه پدید آورد.

ماشین مورد نظر دارای دو وزنه بود که به وسیله یک نخ به هم وصل می شدند. وزنه روی قرقره ها قابل جابجایی به بالا و پایین بود. به هر حال اتوود توانست طرح اولیه ای از آسانسور را به دیگران ارائه دهد. پس از این یک فرد آمریکائی به نام اوتیس، آسانسور امروزی را با یک ترمز ایمنی مناسب به مرحله اجرا درآورد. تمام افراد از هر سنی می توانند به وسیله آسانسور از طبقه ای به طبقه پایین تر یا بالاتر جابجا شوند.

طرح توجیهی تولید درب و بدنه آسانسور

بافر (ضربه گیر)

چنانچه آسانسور در هر مکانی به هر دلیلی نتوانست در پایین ترین طبقه متوقف گردد، به سوی کف چاه خواهد رفت. در این مسیر قطعه ای به نام بافر وجود خواهد داشت که وظیفه کاهش ضربه به کابین را برعهده دارد.

قطعات مورد نیاز برای تولید آسانسور

آسانسورهای اجرایی از لحاظ مختلف اعم از نوع سیستم تعلیق اجزای متفاوتی دارند. قطعات به کار رفته در آسانسور هم لوازم مکانیکی و هم لوازم الکترونیکی هستند. تمام لوازم به کار رفته در آسانسور یک وظیفه خاص و مهمی را در زمینه جابجایی آسانسور ایفا خواهند کرد. قطعات تشکیل دهنده آسانسور عبارتند از : ریل های وزنه و کابین، آهن آلات آهن کشی، براکت های وزنه و کابین، پشت بندهای وزنه و کابین،درب هر طبقه، کابین، شستی کابین، درب کابین، سیم بکسل، موتور، کفشک ها، سنسورها، میکروسوئیچ ها، تراول کابل، پاراشوت، تابلو فرمان، گاورنر  و ….

هر آسانسور دارای یک اتاقک کوچک است که افراد و بارها برای جابجایی به داخل اتاقک وارد می شوند. طراحی دکور داخلی هر کابین از آسانسور سلیقه ای است. برخی افراد بدنه آسانسور را تماماً استیل و برخی دیگر از ام دی اف بدنه آسانسور را تهیه می کنند. برخی از طراحان نیز به صورت ترکیبی  ام دی اف و استیل را در ساخت بدنه آسانسور مورد استفاده قرار می دهند. کابین آسانسورهای مختلف از لحاظ جنس، ظرفیت، ارتفاع، طول و عرض با هم متفاوت هستند.  ابعاد هر کابین بسته به ظرفیتی که دارد مشخص می شود. برخی از آسانسورها نفربر و برخی دیگر غذابر، ماشین بر و تخت بر طراحی می شوند. امروزه آسانسورهای شیشه ای نیز در مجتمع ها به چشم می خورند.

کاربرد درب و بدنه آسانسور

پیش تر در مورد تجهیزات مورد نیاز هر آسانسور گفته شد. هر یک از قطعات نام برده شده در انواع آسانسور کاربرد کلی دارند.

امروزه ساختمان ها به شکل های جدید با تحول فراوان تولید می شوند. طراحی و اجرای ساختمان های جدید با هدف کاهش وزن ساختمان مورد نظر ، بهره گیری از مصالح نو و صرفه جویی در انرژی، فضا و زمان انجام می شوند. با افزایش روز به روز جمعیت در ایران و جهان، تعداد ساختمان های بلند نیز روز به روز افزایش خواهد یافت. ساختمان های بلند به آسانسورهای کم صدا، پرسرعت و کم مصرف نیاز دارند. در واقع آسانسور یک ضرورت الزامی برای ساختمان های بلند محسوب می شود. در برخی از کشورها قرار دادن آسانسور در ساختمان های بالای یک طبقه الزامی است.

ماشین آلات برای اجرای طرح تولید درب و بدنه آسانسور

  • فرز دستی
  • پرس ضربه ای
  • کپسول گاز و هوا
  • دریل دستی
  • دریل ستونی
  • اره آتشی
  • گیوتین
  • دستگاه خم کن
  • کمپرسور

آینده نگری تولید درب و بدنه آسانسور در ایران

آمریکا یکی از کشورهای فعال در زمینه تولید آسانسور و قطعات تشکیل دهنده آن می باشد. پس از آن کشورهای شرق آسیا اعم از ژاپن و کره در این زمینه نیز فعال هستند. کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا در زمینه تولید درب و بدنه آسانسور با کشور ایران رقابت تنگاتنگ دارند. کشورهایی همچون آسیای میانه و کشورهای خلیج فارس و خاورمیانه از کشورهای وارد کننده انواع آسانسور می باشند.

کد آیسیک مرتبط با تولید درب و بدنه آسانسور

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
درب آسانسور ۲۹۱۵۵۱۲۳۶۸
کابین آسانسور ۲۹۱۵۵۱۲۳۶۹
آسانسور با موتور گیربکس دار ۲۹۱۵۴۱۲۳۰۲
آسانسور با موتور گیرلس ۲۹۱۵۴۱۲۳۰۳
آسانسور مغناطیسی دایم ۲۹۱۵۴۱۲۳۰۴
قطعات آسانسور ۲۹۱۵۴۱۲۳۶۷
مگنت درب باز کن آسانسور ۲۹۱۵۵۱۲۳۷۱

کد تعرفه مرتبط با تولید درب و بدنه آسانسور

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
 درب اتوماتیک طبقات آسانسور ۷۳۰۸۳۰۱۰
انواع در اتوماتیک آسانسور (در کابین) ۸۴۳۱۳۱۱۰
انواع کابین و فریم کابین آسانسور ۸۴۳۱۳۱۲۰
انواع ریل مورد مصرف در صنعت آسانسور ۷۲۱۶۹۹۱۰
موتور گیربکس آسانسور، شامل الکتروموتور، جعبه‌دنده، پولی و ترمز بر روی یک پایه مشترک ۷۲۱۶۹۹۱۰
انواع در لولایی آسانسور ۸۴۳۱۳۱۳۰
آسانسور ۸۴۲۸۱۰۱۰

وضعیت واردات و صادرات تولید درب و بدنه آسانسور

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تولید درب و بدنه آسانسور به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تولید درب و بدنه آسانسور به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات تولید درب و بدنه آسانسور به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید درب و بدنه آسانسور اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی ریل آسانسور

طرح توجیهی پکیج گرمایشی

طرح توجیهی قطعات پرسی خودرو

طرح توجیهی پنجره کرکره ای

طرح توجیهی تولید دستگیره درب

طرح توجیهی روغن موتور 

طرح توجیهی سیم بکسل 

طرح توجیهی لامپ led 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس