طرح توجیهی تولید در و پنجره UPVC

مطالعات مقدماتی طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC

معرفی طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC

در این مقاله میخواهیم به معرفی طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC بپردازیم پس تا پایان همراه ما باشید . با بالا رفتن قیمت حامل‌های انرژی از یک طرف و محدود بودن برخی از منابع تامین انرژی، امروزه بحث جلوگیری از هدررفت انرژی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت‌ها و مردم است، با در نظر گرفتن این مسئله تولیدکنندگان محصولات جدیدی را در جهت صرفه‌جویی در انرژی به مردم معرفی کرده اند. باتوجه به اینکه بخش اعظمی از انرژی در داخل ساختمان‌ها چه از نوع مسکونی و چه سایر کاربری‌ها مصرف می شود، یکی از بخش های تاثیرگذار در جلوگیری از هدر رفتن انرژی و مصرف بهینه آن در این بخش، استفاده از درب ها و پنجره های استاندارد هستند؛ این محصولات باتوجه به خصوصیاتی که دارند علاوه بر عایق بودن در برابر گرما و سرما، راهکاری خوبی هستند برای خلاص شدن آلودگی‌های صوتی و محیطی.

شرایط تولید درب و پنجره طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC

ساخت درب و پنجره یو‌‌پی‌وی‌سی به سال 1960 در کشورهای اروپا بازمی‌گردد؛ در گذشته استفاده از درب و پنجره ها اغلب چوبی بوده و سپس به انواع درب و پنجره‌های فلزی تغییر پیدا کرد. با گسترش تکنولوژی در سال‌های اخیر محصول مذکور به شکل امروزی خود که به نام درب و پنجره های UPVC معروف هستند درآمد. طرح توجیهی تولید درب و پنجره های یو‌‌پی‌وی‌سی به علت اقتصادی بودن تولید و سهولت به‌کارگیری آن نسبت به پنجره‌های چوبی و فلزی جای خود را در بازار به‌طور کامل در بازار باز کرد و تبدیل به متریال غالب در صنعت ساختمان شد، اما کمتر از 15 سال است که در ایران هم از این نوع درب و پنجره‌ها، مخصوصا در آپارتمان‌ها بیشترین بهره گرفته می‌شود. نسل جدید درب و پنجره های UPVC اکنون آمده‌اند تا در خدمت صرفه‌جویی مصرف انرژی باشند تا نه تنها از نظر ارتباط بصری با خارج ساختمان نقش خوبی ایفا کنند، بلکه درمانی برای مشکلات عدیده‌ای باشند که در فصول گرم و سرد مردم با آنها دست به گریبانند. موضوع طرح توجیهی امروز را تولید درب و پنجره های یو پی وی سی را انتخاب کردیم تا از این رهگذر، هم با تولید و چگونگی سرمایه‌گذاری در تولید درب و پنجره UPVC آشنا شویم، هم اینکه در حد و توان خودمان تاثیری بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده از این محصول در جامعه گذاشته باشیم.

 

مزایا و کاربردهای طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC

سالها است كه درب و پنجره های U.P.V.C به عنوان محصولي پرطرفدار براي كاربردهاي ساختماني در دنيا و میان انبوه‌سازان و برج‌سازان، مطرح مي باشد. ويژگيهاي خاص اين ماده از جمله عايق بودن در برابر گرما و سرما ، صدا، عدم پوسيدگي، پايداري و استحكام در كنار ارزاني و امكان توليد در تيراژ بالا، انعطاف پذيري در طراحي، تنوع رنگ و مدل، عدم نياز به تعميرات بعدي و مقاومت در برابر آتش از جمله ويژگي هاي خاص U.P.V.C است كه باعث توسعه استفاده از اين ماده شده است و به جزئي اساسي در صنعت ساختمان تبديل شده است.

 

بررسی بازار طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC

در حال حاضر قریب به 10واحد صنعتی بزرگ تولید کننده محصول در کشور وجود دارد. در این صنف به دلیل ویژگی های که محصول مذکور دارد مانند رنگ، مدل، اندازه و… تولید کاملا وابسته به رونق بازار است؛ و براساس نیاز و سفارش مشتری، طراحی و ساخته می شوند. واحدهای صنعتی در ایران در حال نرمال و زمانی که ساخت و ساز رونق داشته باشد در یک روز کاری هشت ساعته در حدود 80عدد در روز تولید درب و پنجره دارند.

 به دلیل وارداتی بودن صنعت درب و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی و آلومینیومی، نوسانات قیمت ارز، تاثیر مستقیم و بسزایی روی این صنعت می‌گذارد. یراق‌آلات مورد استفاده که کاملا از کشورهای همجوار و اروپایی وارد می‌شود و پروفیل مرغوب هم عموما آلمانی است البته نوع ایرانی آن هم در بازار استفاده می‌شود، از این رو در خصوص طرح توجیهی محصول مورد مطالعه، صادرات این در و پنجره‌ها توجیه اقتصادی ندارد، چرا که مواد اولیه با قیمت بالا وارد کشور شده، تولیدات با هزینه‌های بسیار همراه است و در نهایت هزینه حمل و بارگیری و… را به این پروسه اضافه کنیم هزینه تمام شده محصول بسیار بالا می‌رود و مشتری خارجی حاضر نیست این مبلغ بالا را پرداخت کند.

به استناد آمار منشتر شده از سوی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، میزان جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها با کاربری مختلف به واسطه استفاده از درب و پنجره‌های UPVC در حدود 70 تا 80درصد است. نهادینه شدن فرهنگ استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره UPVC در ساخت‌وسازها در سال‌های اخیر در ایران روند روبه رشدی را داشته است به طوری که با توجه به تبلیغات وسیعی که در این زمینه انجام شده میزان استفاده از پنجره‌های معمولی در حدود ۹۵درصد کاهش یافته است.

 

فرآیند تولید محصول

طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC شامل مراحل اندازه گیری، طراحی و ساخت می باشد. مواد اولیه به کار رفته در این محصول را یرق آلات، زهواره UPVC،  لاستیک درزبندی، پروفیل گالوانیزه و شیشه یا پنل تشکیل می دهند. رسیدن به کیفیت مطلوب در روند تولید درب و پنجره یو پی وی سی مستلزم استفاده از پروفیل UPVC استانداردی است که نقش بسزایی در کیفیت این محصول دارد.

 

مطالعات مالی و اقتصادی طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC

مطابق تحقیقات کارشناسان بهین صنعت یاب سرمایه گذاری مورد نیاز جهت ورود به تولید درب و پنجره های UPVC به دو بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش تقسیم می‌شود. حداقل مساحت برای راه‌اندازی کارخانه حدود 1500متر زمین و حدود 25 نفر نیروی انسانی فنی برای اپراتوری دستگاه‌ها مورد نیاز است. در جدول ذیل حجم سرمایه گذاری مورد نیاز، ظرفیت تولید به همراه اطلاعات جامع دیگری مانند متراژ زمین و برخی از شاخص های اقتصادی آورده شده است. لازم به ذکر است که آمار و ارقام ذکر شده تقریبی می‌باشد؛ لذا جهت تهیه مطالعات امکان سنجی مستند، به روز و قابل دفاع با شرکت بهین صنعت یاب جهت تهیه طرح توجیهی تولید در و پنجره UPVC تماس حاصل نمایید.

 
شرح مقدار واحد
حجم کل سرمایه گذاری مورد نیاز  25 میلیارد ریال
ظرفیت تولید (در سال)  300 تن
متراژ زمین  2500 مترمربع
نرخ بازده داخلی  40 درصد

 

نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد درباره طرح توجیهی تولید درب و پنجره‌های UPVC

بخش عظیمی از انرژی در ایران از طریق درب و پنجره‌های غیراستاندارد و غیر دوجداره ساختمان‌ها تلف می‌شود، از سوی دیگر تبلیغات زیادی در مورد صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام می‌شود درحالی‌که درب و پنجره‌های دو جداره به‌صورت اتوماتیک از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند. اصلی‌ترین مجوز مورد نیاز جهت احداث کارخانه و بهره برداری از آن را وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می کند که براساس موازین خاص خود و در نظر گرفتن برخی مسائل محیط‌زیستی در شهرک های صنعتی مجاز صادر می شود.


در صورت نیاز به مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی کاملاً تخصصی، به روز، مستند و قابل دفاع در کلیه بانک ها با شرکت بهین صنعت یاب تماس حاصل نمایید.

2 دیدگاه

  1. ساعد گفت:

    سلام بنده برای دریافت تسهیلات و برای گرفتن زمین در شهرک صنعتی نیاز به این طرح دارم از چه طریق میشه سفارش داد ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس