طرح توجیهی تولید دستگیره درب

دستگیره درب یکی از وسیله های مهم و ضروری برای کاربردهای متفاوت است. بنابراین تولید و عرضه آن به بازار اهمیت بسیار زیادی دارد. ما در طول روز بدون آن که متوجه شویم بارها از دستگیره درب استفاده می کنیم. در این مطلب می خواهیم در مورد طرح توجیهی تولید دستگیره درب صحبت کنیم، پس همراه ما باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

دستگیره درب چیست؟

دستگیره درب همانطور که از نامش پیدا است. وسیله ای برای باز و بسته کردن درب مکان های مختلف است. امروزه انواع دستگیره درب در ظاهر متفاوت و کیفیت های مختلف در بازار موجود است. این وسیله هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ کیفیت باید مطلوب باشد.

معمولاً دستگیره های درب سایز کوچکی دارند اما با همان اندازه کوچک تاثیر بسیار زیادی روی فضای محیط خواهد گذاشت. دستگیره درب از جنس های متعدد با کیفیت و قیمت های مختلف در فروشگاه ها به فروش می رسد. تنوع دستگیره ها بسیار بالا است و هر فرد متناسب با فضای منزل یا محل کار می تواند یکی از انواع مدل دستگیره درب را انتخاب و خریداری نماید.

کروم، نیکل ساتن، برنج، آلیاژ آهن و استیل هر یک می تواند در تولید دستگیره درب مورد استفاده قرار گیرد. امروزه صرفاً تمام دستگیره ها از فلز تولید نمی شوند بلکه دستگیره های از جنس شیشه نیز در بازار موجود است.

 

انواع دستگیره درب از لحاظ کاربرد

۱-  دستگیره توپی : دستگیره درب توپی یکی از اولین دستگیره های درب است که بیشتر در خانه های قدیمی دیده می شود. البته امروزه این نوع دستگیره را با شیوه های نوین به حالت مدرن درآورده اند و می توان برای خانه های جدید نیز از این مدل دستگیره استفاده نمود.

۲- دستگیره اهرمی : دستگیره اهرمی نسبت به دستگیره توپی رایج تر و کاربردی تر است. نمونه های جدید و مدرنی از دستگیره اهرمی در بازار یافت می شود. این نوع دستگیره در طرح و رنگ بندی های متفاوت در فروشگاه ها به فروش می رسد و برخی از دستگیره های اهرمی پلاک دار و برخی اهرمی روزت هستند.

دستگیره درب از جنس های متعدد همچون فولاد، برنز، آلومینیوم، چوب ساخته می شود. دستگیره از جنس فولاد، ضد زنگ بوده و نسبت به خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار است. عمر این نوع دستگیره ها بالا است و در برابر انواع ضربه مقاومت نشان می دهد.

دستگیره برنزی از لحاظ ظاهر بسیار درخشنده و جذاب است. ویژگی جالب این نوع دستگیره این است که همانطور که می دانید دستگیره درب در طول روز بارها استفاده می شود به همین دلیل در معرض میکروب های متعدد است. دستگیره برنزی می تواند ۹۹ درصد از میکروب و باکتری های ایجاد شده را نابود سازد.

دستگیره از جنس آلومینیوم با وزن سبک از ماندگاری بالایی برخوردار است  و می توان هر گونه رنگ آمیزی روی آن انجام داد. این نوع دستگیره به دلیل جنس آلومینیومی قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارا است.

طرح توجیهی دستگیره درب

دستگیره چوبی : این نوع دستگیره برای درب های داخل منزل همچون درب های اتاق ها و سرویس بهداشتی استفاده می شود. دستگیره چوبی استحکام بالایی ندارد به همین دلیل بهتر است برای درب های خارج از منزل استفاده نشود.

 

انواع دستگیره از لحاظ ظاهر

دستگیره ها در اشکال گوناگون اعم از بیضی، گوشه دار، کلاسیک و مینیمال ساخته می شوند. دستگیره های مینیمال از دسته جدیدترین نوع دستگیره درب است که در عین سادگی بسیار شیک و جذاب طراحی شده اند.

کد آیسیک مرتبط با تولید دستگیره درب

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع دستگیره فلزی ۲۸۹۳۴۱۲۴۱۳

 

کد تعرفه مرتبط با تولید دستگیره درب

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
انواع دستگیره و پلاک در ساختمانی

 

۸۳۰۲۴۱۴۰

 

وضعیت واردات و صادرات دستگیره درب

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات دستگیره درب به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات دستگیره درب به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات دستگیره درب به تفکیک سال

روش تولید دستگیره درب

مواد اولیه تولید انواع دستگیره درب می تواند آهن، برنج یا سرب خشک باشد. از میان این سه مواد اولیه فلز برنج دوام و ماندگاری بالاتری دارد. این نوع فلز ضد زنگ است و به همین دلیل حتی برای شیرآلات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فلز برنج در برابر فشارهای احتمالی و ضربه های محکم مقاوم عمل می کند. در صورتی که دستگیره درب از جنس سرب خشک حالت شکنندگی دارد و ممکن است بر اثر ضربه های گوناگون شکسته شود. ضریب اصطکاک فلز برنج پایین است و دستگیره درب از جنس برنج هرگز روی پلاک لق نخواهد زد.

رنگ فلز برنج طلایی است به همین دلیل تولید کننده می تواند این دستگیره را بدون هیچ گونه آبکاری به همان صورت به بازار عرضه نماید. به دلیل آبکاری نشدن این گونه دستگیره ها به مرور زمان تغییر رنگ نخواهد داد.

در صنعت تولید دستگیره درب سه روش فورج، دایکاست و پرس به کار برده می شود. در روش پرس قطعات دستگیره با ورقه های برنج یا آهن فرم دهی می شوند و سپس بعد از مونتاژ محصول نهایی به دست می آید و وارد بازار می شود.

در روش دایکاست که معمولاً مواد اولیه دستگیره، سرب خشک است پس از اعمال حرارت و ذوب شدن با اندکی فشار به داخل قالب ها تزریق می گردد. پس از تزریق عملیات مونتاژ صورت می گیرد و پس از آن محصول نهایی آماده است.

روش فورج به این گونه است ک قطعه را به نزدیک ذوب شدن می رسانند تا نرم شود و پس از آن با پرس های سنگین، فرم دهی قطعه را انجام می دهند. قطعات شکل گرفته در این روش مقاوم تر و با کیفیت تر تولید می شوند. زیرا آلیاژ به کار برده شده در این روش از کیفیت بالایی برخوردار است.

سیستم پرداختکاری کاملاً به صورت دستی در ایران انجام می شود. به همین دلیل نیروی انسانی هرگز نمی تواند به صورت یک دست محصولات را پرداخت نماید. امروزه برخی از شرکت های بزرگ با وارد کردن دستگاه های جدید و نوین با پرداخت اتومات توسط دستگاه ها پرداختکاری دقیق انجام می دهند. در این حالت کیفیت دستگیره ها مشابه با کیفیت محصولات خارجی خواهد شد.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید دستگیره درب اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی آجر نما 

طرح توجیهی مبلمان 

طرح توجیهی سیمان 

طرح توجیهی گچ 

طرح توجیهی پنجره upvc

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس