طرح توجیهی تولید رینگ خودرو

انواع رینگ های آلومینیومی با رینگ های فولادی تفاوت های قابل توجهی دارند در فصل زمستان معمولاً بیشتر افراد برای انتخاب رینگ مناسب خودرو دچار مشکل می شوند، ظاهر انواع رینگ های آلیاژی و یا حتی آلومینیومی بسیار مناسب و زیبا است اما مسلماً تنها ظاهری زیبا معیار مناسب برای انتخاب رینگ آن هم در فصل زمستان نخواهد بود، آنچه که به هنگام انتخاب رینگ اهمیت دارد، مقاومت و استحکام بالای آن در برابر ضربه های احتمالی گوناگون است.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

برخی از رینگ های بی کیفیت خودرو به راحتی بر اثر وارد شدن کوچکترین ضربات نیز دچار فرورفتگی و آسیب می شوند به همین خاطر نمی توان از این رینگ ها برای مسافت های طولانی آن هم در جاده های پر دست انداز و پر چاله استفاده کرد، امروزه به کمک فشار هیدرولیکی به راحتی می توان مقاومت این رینگ ها را مورد بررسی قرار داد.

رینگ خودرو چیست؟

رینگ خودرو در واقع یک نوع آلیاژ برای به حرکت درآوردن خودرو است.انتخاب رینگ خودرو دشواری های خاص خودش را دارد، برخی از افراد برای انتخاب رینگ بیشتر به ظاهر توجه می کنند، این افراد معمولاً به دنبال خرید رینگ خودرویی با ابعاد بزرگتر هستند در کنار رینگ های بزرگ معمولاً از تایر های پهن با دیواره هایی کم ارتفاع استفاده می شود. دسته ی دیگر افراد نیز که بسیار ملاحظه گر هستند ترجیح می دهند سایز رینگ را تغییر ندهند، این افراد اینطور فکر می کنند که با انتخاب رینگ های بزرگ تر و یا کوچک تر از حد اولیه ممکن است خودرو را از حالت استاندارد خارج کنند.

در واقع آنچکه بیشتر اهمیت دارد قطر خارجی چرخ است که همواره باید ثابت نگه داشته شود، اینکار را می توان با تغییر قطر داخلی تایر به خوبی انجام داد.

خصوصیات رینگ آلومینیوم

آلومینیوم یکی از آلیاژ های سبک و پر کاربرد است، این آلیاژ، هادی خوبی برای حرارت است علاوه بر این در برابر خوردگی نیز بسیار مقاوم است زیرا یک لایه متخلخل در آن وجود دارد، امروزه این آلیاژ پرکاربرد در صنایع مختلفی استفاده می شود، یکی از مهمترین کاربردهای این آلیاژ در صنعت مربوط به ساخت و تولید رینگ های خودرو است.

رنگ های اسپرتی که از آلیاژ آلومینیوم با رعایت اصول استاندارد تهیه می شوند امتیازات بسیار بالایی خواهند داشت، امروزه تنوع تولید رینگ به کمک آلومینیوم افزایش پیدا کرده است زیرا آلومینیوم، آلیاژ بسیار شکل پذیری است در حالی که برای تغییر شکل فولاد انرژی زیادی باید صرف می شد علاوه بر این، رینگ های آلومینیومی زیبایی قابل توجهی نیز دارد که همین امر نظر افراد زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

فرآیند آماده سازی رینگ

در ابتدا به یکسری بلاک های آلومینیوم با درصد خلوص بالا حدود ۹۷ احتیاج است سپس باید دما را در داخل کوره تا ۷۵۰ درجه افزایش داد، معمولاً در این دما، آلیاژ آلومینیوم در طول مدت ۲۵ دقیقه ذوب خواهد شد، حال باید با انجام یکسری ترفندهایی چگالی آن را افزایش دهیم برای این کار می توانیم آلومینیوم ذوب شده را به داخل یک میکسر منتقل کرد و در آن به کمک گاز آرگان، گاز هیدروژن را از آلومینیوم ذوب شده خارج شود، انجام این اقدامات موجب افزایش استحکام خواهد شد.

لازم به ذکر است که برای ایجاد مقاومت بیشتر در آلومینیوم مذاب می توانیم از سایر فلزات فعال مثل منیزیم و یا تیتانیوم در این راستا استفاده کنیم در ادامه روند آماده سازی رینگ به ماده فلاکس نیاز است، ماده شیمیایی فلاکس باعث آماده سازی آلومینیوم اکسید به سطح ترکیب می شود حال می توان قالب گیری را شروع کرد.

برای انجام پروسه قالب گیری باید از فولاد استفاده شود، قالب مد نظر خود از سه قالب دیگر تشکیل می شود، قسمت داخلی رینگ توسط قالب های بالایی پوشش داده می شود، اطراف رینگ نیز با قالب های چهارگانه احاطه می شود، قالب های پایینی نیز در صفحه اصلی جای گرفته می شوند.

بازه زمانی مربوط به انجام پروسه قالب گیری به طور معمول در حدود ۴ هفته طول می کشد. قالب باید توسط دستگاه ریخته گری از قسمت پایین تحت فشار مشخص پر شود، این کار از تولید حباب هوایی در داخل رینگ جلوگیری می کند، این نکته را نیز توجه داشته باشید که قبل از وارد شدن به مرحله ریخته گری می توان از یک فیلتر برای جداسازی کامل آلومینیوم اکسید استفاده کنید معمولاً فیلتر نازک سرامیکی برای این کار مناسب است.

تقریباً بعد از اتمام ریخته گری تنها چند دقیقه کافی است تا ترکیب مد نظر از حالت مذاب خارج شود و جامد شود آنگاه می توان قالب را از ترکیب جدا کرد و رینگ آلومینیومی آماده را خارج کرد بعد از انجام این مراحل به مقداری آب ولرم نیاز است تا رینگ آلومینیومی را خنک کنیم در غیر این صورت به دلیل حرارت بالا آن نمی‌توان هیچ‌گونه فعالیتی با دست روی این رینگ آماده انجام داد.

حال به بازه زمانی ۱۲ ساعته نیاز داریم تا بتوانیم به طور مرتب در سه مرحله حرارت دهیم در اولین مرحله حرارت دادن می خواهیم ساختار مولکولی آن را تغییر دهیم و آن را اندکی مستحکم تر سازیم برای این کار به دمای ۵۰۰ درجه احتیاج است در ادامه مجدداً باید با آب ولرم آن را خنک کنیم آن هم تا دمای ۸۰ درجه این خنک سازی بعد از دادن حرارت موجب تثبیت تغییر می شود در غیر این صورت ممکن است تغییر مولکولی بعد از مدت زمانی از بین رود.

در ادامه باز هم باید رینگ ها را تحت حرارت قابل ملاحظه ای قرار دهیم، معمولاً برای این مرحله به دمای ۱۸۰ درجه نیاز است، لازم به ذکر است که رینگ ها از نظر ظاهری نیز ممکن است نیاز به تصحیح و اصلاح داشته باشند.

کد آیسیک مرتبط با تولید رینگ خودرو

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
رینگ آلومینیومی چرخ خودرو ۳۴۳۰۵۱۲۳۸۲
رینگ فولادی چرخ خودرو ۳۴۳۰۵۱۲۳۸۳

 

کد تعرفه مرتبط با تولید رینگ خودرو

تعرفه گمرکی، یک کد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
رینگ لاستیک ۹۸۸۴۲۷۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات رینگ خودرو

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات رینگ خودرو به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات رینگ خودرو  به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات رینگ خودرو به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید رینگ خودرو اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی نوشابه انرژی زا 

طرح توجیهی سوسیس و کالباس 

طرح توجیهی نان صنعتی 

طرح توجیهی ساندویچ سرد

طرح توجیهی خیارشور 

طرح توجیهی فرآورده های پروتئینی 

طرح توجیهی سس 

طرح توجیهی روغن خوراکی

طرح توجیهی تن ماهی

 

توجه !

<span style=”color: #000000;”>مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.</span>

<span style=”color: #000000;”>طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.</span>

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس