طرح توجیهی تولید سرنگ

هر فرد حداقل در طول زندگی خود به ۵ سرنگ برای تزریق واکسن های طفولیت ،نوجوانی و جوانی احتیاج پیدا می کند. این عدد را در تعداد متولدین کشور در طول سال ضرب کنید. همانطور که دیدید اگر بیماری ای پیش نیاید نیاز داخل کشور با افزایش جمعیت بالاتر میرود. در زمان نگارش این مطلب همه گیری کووید ۱۹ باعث شد که نیاز به این محصول با افزایش چشم گیری رو به رو شود. همچنین به دلیل وارداتی بودن درصد بالایی از این محصول، با اندکی تغییری در میزان تقاضا، قیمت این محصول همانند آنژیوکت با افزایش همراه می گردید. طی چند سال گذشته طرح تولید این محصول ایجاد شده و داخلی سازی تمامی ظرفیت های آن جز مهم ترین پروژه های کشور است. پس با کارشناسان بهین صنعت یاب در بررسی طرح توجیهی سرنگ همراه باشید تا بیشتر با این محصول و بازار آن آشنا شویم.

 

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

سرنگ چیست؟

سرنگ وسیله ای پزشکی است که برای تزریق دارو یا جمع آوری نمونه استفاده میشود. سرنگ ها در حجم ها و شکل های متفاوتی تولید میشوند. اما نکته متمایز کننده سرنگ ها از هم نوع سوزن آنها است. قالب گیری سوزن های سرنگ سخت ترین مرحله تولید این محصول است. و به همین خاطر تاکنون این محصول در ایران به شکل انبوه تولید نشده است.

کشور های عمده تولید کننده سرنگ

در آسیا کشور چین همواره آمار قابل توجهی از سرنگ های تولیدی خود را به سایر کشورها صادر می کند، کشور هایی که سالانه تعداد زیادی از سرنگ را به سایر نقاط صادر می کنند اصولاً آمار مصرف سرنگ بالایی نیز دارند برای مثال کشورهای فرانسه، آلمان و آمریکا همواره بیشترین آمار تولید و مصرف سرنگ را به خود اختصاص می دهند.

سرنگ دارو نیست ولی یکی از مهم ترین و ضروری ترین تجهیزات پزشکی محسوب می شود این وسیله یکبار مصرف است به همین خاطر تولید این وسیله باید مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت در تعداد زیاد و قابل ملاحظه ای انجام بگیرد. در غیر این صورت مشکلات زیادی در زمینه بهداشت و درمان به وجود خواهد آمد.

امروزه واکسیناسیون رده های سنی مختلف در تمام شهرهای کشور در حال انجام است و همانطور که می دانید تزریق واکسن به کمک سرنگ یکبار مصرف انجام می گیرد به همین خاطر باید تولید سرنگ به میزان قابل توجه ای انجام گیرد. تولید سرنگ پیچیده و دشوار نیست تنها یکسری اصول و قوانینی دارد که برای ساخت سرنگ با کیفیت و مناسب باید رعایت شوند، این کالای استراتژیک در درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و تمام قسمت های آن باید به صورت کاملا استاندارد ساخته شود.

طرح توجیهی تولید سرنگ

 

کد آیسیک مرتبط با تولید سرنگ

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
سرنگ ها ۳۳۱۱۴۱۳۵۱۹

 

کد تعرفه مرتبط با تولید سرنگ

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
سرنگ با یا بدون سوزن ۹۰۱۸۳۱

 

وضعیت واردات و صادرات تولید سرنگ

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تولید سرنگ به شرح زیر می باشد:

 

نمودار وضعیت واردات و صادرات تولید سرنگ به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات تولید سرنگ به تفکیک سال

 

سرنگ از چه اجزایی تشکیل شده؟

در طرح توجیهی تولید سرنگ برآورد های مالی نیز باید در نظر گرفته شود به عنوان  مثال برای تولید سرنگ های یک بار مصرف باید مواد اولیه درجه یک و  با کیفیتی را تهیه کرد به همین خاطر وارد کردن مواد اولیه با کیفیت برای تولید سرنگ های مختلف ضرورت دارد.

سرسوزن که از جمله قسمت های مهم یک سرنگ است باید ضد زنگ باشد به همین خاطر از استیل برای ساخت آن استفاده می شود.

پلیمر پر کاربرد پلی اتیلن نیز از جمله مواد ضروری است که برای ساخت سرنگ باید موجود باشد این پلیمر را می توان از عربستان سعودی و یا از صنعت پتروشیمی اراک تهیه کرد، لازم به ذکر است که از این پلیمر برای ساخت پیستون سرنگ استفاده می شود. پلی پروپیلن نیز یکی دیگر از مواد اولیه ی پرکاربرد در ساخت سرنگ محسوب می شود. از این ماده برای ساخت محافظ سر سوزن و  بدنه سیلندر مانند استفاده می شود.

کیفیت مواد اولیه ساخت سرنگ اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا این وسیله برای تزریق مواد دارویی به انسان و یا حتی حیوان استفاده می شود و باید مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت تولید شود در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی را به وجود آورد.

در ایران به راحتی می توان با توجه به طرح توجیهی تولید سرنگ، انواع مختلف سرنگ در حجم های مناسب را ساخت البته با توجه به رشد تورم تهیه مواد ضروری درجه یک و با کیفیت اندکی مشکل است و ممکن است در وهله اول به بودجه و سرمایه اولیه نسبتاً زیادی نیاز باشد علاوه بر آن به نیروی انسانی کاربلد و ماهر نیاز است تا فرایند تولید سرنگ به خوبی پیش رود.

طرح توجیهی تولید سرنگ

 

مراحل تولید سرنگ

در طرح توجیهی تولید سرنگ با مراحل و روند کامل ساخت این وسیله آشنا می شوید، در مرحله اول باید پیستون و سیلندر این وسیله آماده شود سپس قطعات را باید در کنار یکدیگر قرار داد، موضوع بسیار مهم در ساخت سرنگ استریلیزاسیون است، همانطور که می دانید تزریق دارو به کمک این وسیله انجام می گیرد پس در صورت عدم استریلیزاسیون ممکن است همراه با تزریق دارو میکرو ارگانیسم های بسیاری نیز وارد بدن بیمار شود.

در بخش آخر برای تولید سرنگ باید از کیفیت محصول ساخته شده اطمینان کسب کنید، ساخت این وسیله پلاستیکی از آنجایی که شکل ساده ای ندارد باید از طریق قالبگیری انجام شود در حال حاضر استفاده از روش قالبگیری به عنوان تنها ترین راه حل برای ساخت این وسیله انجام می گیرد. به طور کلی می توان گفت فرایند ساخت سرنگ سختی چندان زیادی ندارد زیرا ساخت سرنگ بسیار ساده است ولی با این حال ساخت این وسیله از نظر بهداشتی حساسیت های نسبتاً زیادی دارد که باید به آن توجه شود.

نحوه بسته بندی سرنگ

سرنگ ها با دستگاهای بسته بندی تمام اتومات بسته بندی میشوند نام دقیق این دستگاه دوخت ۴ طرفه حرارتی است. این دستگاه ها با قرار گیری در محیط کاملا استرلیزه با استفاده از کاغذ و روکش نایلونی با حرارت در بالا و پایین محصول قرار میگیرند و بدین ترتیب با اعمال حرارت کاغذ و نایلون به یکدیگر متصل میشوند.

همچنین در مرحله بعد سرنگ های تکی در جعبه های مقوایی ۱۰۰ تایی بسته بندی میشوند.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید سرنگ اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی تولید سرم

طرح توجیهی تولید لیبل 

طرح توجیهی تولید فریم عینک 

طرح توجیهی کاغذ فلوتینگ 

طرح توجیهی تولید مکمل ورزشی

طرح توجیهی انواع چسب

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس