طرح توجیهی تولید شیر کاکائو

افراد زیادی از خوردن شیر لذت می برند، امروزه میزان مصرف شیر در کشور افزایش پیدا کرده است که این موضوع نشان دهنده افزایش بهداشت جامعه و توجه بیشتر مردم به سلامتی است. افرادی که از طعم شیر معمولی لذت نمی برند، می توانند از شیر کاکائو استفاده کنند. شیر کاکائو مانند شیر سرشار از مواد مغذی و مفید است. علاوه بر این، طعم بسیار لذیذ و خوبی دارد، به همین خاطر کمتر کسی پیدا می شود که از طرفداران شیر کاکائو نباشد. با بررسی خلاصه طرح توجیهی تولید شیر کاکائو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

شیر کاکائو یکی از نوشیدنی های پرطرفدار و محبوب مردم است که افراد بسیار زیادی در طول روز برای رفع خستگی و به دست آوردن انرژی بیشتر از این محصول استفاده می کنند. والدین می توانند از شیر کاکائو برای میان وعده مناسب کودکان خود استفاده کنند. برای کودکانی که از خوردن شیر اجتناب می کنند، شیر کاکائو بهترین انتخاب خواهد بود.

امروزه ورزشکاران، شاغلین، کودکان، نوجوانان، میانسالان و سایر افراد از مزایا و خواص شیر کاکائو استفاده می کنند و به جای خوردن شیر معمولی ترجیح می دهند این محصول خوشمزه را امتحان کنند. کاکائو موجود در شیر کاکائو خواص بسیار زیادی دارد و باعث کاهش اضطراب و استرس می شود. بنابراین با مصرف این محصول می توان تنش و اضطراب ناشی از کار و تحصیل را از خود دور کرد.

شیر کاکائو چیست؟

شیر و لبنیات همواره در هرم غذایی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و انسان ها برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر باید از مزایای این محصولات استفاده کنند. شیر کاکائو نیز جزء محصولات لبنی محسوب می شود و به دلیل طعم خوبی که دارد همواره مورد توجه مردم قرار می گیرد. شیر کاکائو را به صورت سرد و یا گرم می توان میل کرد. بسیاری از افراد از این نوشیدنی برای خوردن صبحانه استفاده می کنند. علاوه بر این افراد مختلف می توانند برای آماده سازی میان وعده نیز از طعم لذیذ این محصول استفاده کنند. شیر کاکائو یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های لبنی است که علاوه بر خواص شیر سرشار از خواص درمانی کاکائو نیز می باشد.

خواص شیر کاکائو  

شیر به تنهایی سرشار از پروتئین و کلسیم است که مصرف آن در طول روز به همه افراد توصیه می شود. شیر کاکائو علاوه بر خواص شیر سرشار از خواص درمانی متعدد دیگری است که به واسطه کاکائو در این محصول ایجاد شده است. این محصول شادی و نشاط قابل توجهی به مصرف کننده انتقال می دهد و انرژی مورد نیاز مصرف کننده برای ادامه فعالیت های روزانه را تامین می کند.

این محصول سرشار از ویتامین های A، B و D است. بر همین اساس افراد با مصرف شیر کاکائو می توانند ویتامین های مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. کلسیم و فسفر بسیار زیادی در داخل این محصول وجود دارد که باعث استحکام استخوان ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری پوکی استخوان می شود. نوجوانان و جوانان حتماً باید این محصول را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

افرادی که در طول روز از این محصول مغذی استفاده می کنند کمتر از دیگران به مشکلات قلبی و عروقی مبتلا می شوند؛ زیرا کاکائو، فشار خون را تنظیم می کند و کلسترول های بد خون را کاهش می دهد. بر همین اساس معمولاً مصرف این محصول از ابتلا به سکته قلبی و سایر مشکلات قلبی و عروقی جلوگیری می کند. شیر کاکائو برای رفع افسردگی و ناراحتی نیز قابل استفاده است.

مراحل تولید شیر کاکائو

امروزه برای تولید شیر کاکائو در کارخانه یکسری مراحل خاصی به ترتیب انجام می شود. این محصول پرطرفدار بین المللی در تمام جهان مورد توجه قرار گرفته است، به همین خاطر کارخانه های متعددی در جهان فرایند تولید شیر کاکائو را انجام می دهند. مواد اولیه به کار گرفته شده برای تولید این محصول شامل شیر تازه گاو، پودر کاکائو، افزودنی و طعم دهنده های مجاز خوراکی، شکر و …. است.

در اولین مرحله تولید شیر کاکائو، ابتدا دمای شیر را تا ۴۰ درجه افزایش می دهند و سپس مراحل خامه گیری انجام می شود تا از این طریق چربی موجود در شیر به حد استاندارد و مناسبی برسد و سپس برای تهیه شیر کاکائو قابل استفاده شود. همواره در تمام مراحل تهیه شیر کاکائو، نمونه از محصول به آزمایشگاه فرستاده می شود تا تمامی مواد به کار گرفته شده در این محصول مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت محصولی سالم و خوشمزه آماده شود.

هنگام تولید شیر کاکائو باید دمای شیر را برای انجام هموژنیزاسیون به ۵۵ درجه سانتی گراد برسانند. فرایند هموژنیزاسیون به یکنواختی بافت شیر کاکائو کمک می کند. بعد از نیم ساعت مراحل پاستوریزاسیون در دمای حدود ۷۰ درجه انجام می گیرد و سپس دما را سریعاً به ۴ درجه سانتی گراد کاهش می دهند. سپس مراحل بسته بندی این محصول به کمک دستگاه های اتوماتیک و پیشرفته با قابلیت های بسیار ویژه انجام خواهد شد.

تمام مراحل آماده سازی شیر کاکائو باید زیر نظر کارشناسان و متخصصان حرفه ای انجام گیرد. در غیر این صورت ممکن است ایراداتی در مراحل تولید شیر کاکائو به وجود بیاید و کیفیت این محصول کاهش پیدا کند. امروزه از تجهیزات و لوازم بسیار پیشرفته برای تولید این محصول استفاده می کنند که این تجهیزات با تکنولوژی بسیار پیشرفته طراحی و ساخته می شوند، به همین خاطر به نیروی انسانی نیاز ندارند و تمام مراحل تولید شیر کاکائو را به صورت اتوماتیک انجام می دهند. لوازم و تجهیزات مناسب برای تولید شیر کاکائو باید به صورت مداوم تمیز شوند تا از این طریق نکات بهداشتی به هنگام تولید شیر کاکائو با دقت بالا رعایت شوند و در نهایت محصولی باکیفیت و درجه یک تولید گردد.


کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

شرح تعرفه کد تعرفه
شیر و خامه شیر، غلیظ‌شده، یا به آن قند یا سایر مواد شیرینکننده دیگر اضافه شده. ۰۴۰۲

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات طرح توجیهی شیر کاکائو به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات شیر کاکائو به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات شیر کاکائو به تفکیک سال

در پایان شایان ذکر است، در صورتی که متقاضی دریافت نسخه کامل این طرح توجیهی هستید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی لبنیات

طرح توجیهی گاوداری

طرح توجیهی استارتر لبنی

طرح توجیهی مربا 

طرح توجیهی نان فانتزی

طرح توجیهی شکلات صبحانه

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس