طرح توجیهی تولید شیشه خودرو

یکی از مهمترین اعضای بدنه خودرو، شیشه است که وظیفه حفاظت و امنیت سرنشینان خودرو را دارد. شیشه خودرو حفاظت می کند از ورود صدا، اشعه ماورا بنفش، خاک، سرما، گرما، باد و باران به داخل اتومبیل. همچنین شیشه خودرو جهت دید درست و پیش گیری از هر گونه حادثه و تصادف است.

جالب است بدانید نوع شیشه استفاده شده در تولید خودرو در قیمت تمام شده اتومبیل بسیار حائز اهمیت است تا جائیکه که گفته می شود؛ ۱درصد از قیمت خودرو مربوط به شیشه های آن است.

باتوجه به اهمیت کیفیت ساخت شیشه خودرو، در این نوشتار قصد داریم شرح مختصری از طرح توجیهی شیشه خودرو را ارائه دهیم. تا پایان مطلب با بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

شیشه خودرو چیست؟

شیشه یکی از مهمترین اجزای بدنه خودرو به شمار می رود به همین خاطر کیفیت آن برای صنعتگران این عرصه حائز اهمیت است. در این طرح توجیهی با هدف افزایش مشتریان، کیفیت انواع شیشه های مخصوص به خودرو را افزایش داده اند.

شیشه خودرو، نقش بزرگی در پیشگیری از بروز حوادث مختلف ایفا می کند. امروزه شیشه های خودرو به گونه ای ساخته می شوند که افراد در تصادفات آسیب کمتری ببینند  به طوری که در صورت برخورد سر افراد با شیشه، تلفات جانی به همراه نداشته باشد.

طرح توجیهی تولید شیشه خودرو

در گذشته، تنها از شیشه‌های معمولی برای انواع خودروها استفاده می‌شد که بسیار خطرناک بودند و شکسته‌شدن آن‌ها تحت هر عنوانی (مخصوصا تصادف) به سرنشینان آسیب‌های جدی می‌رساند؛ زیرا نوع معمولی بسیار ضعیف بوده و به سرعت خرد می‌شدند. در همچین شرایطی، بحث ایمنی در این قطعه حساس مطرح شد و برای نصب آن از چسب نئوپرن و لاستیک در تولید این شیشه ها استفاده شد.

در سال ۱۹۹۹ هنری فورد، تکنولوژی جدیدی را تحت عنوان شیشه لمینت با هدف بالابردن امنیت خودرو مطرح کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. در نتیجه خلق نسل جدید این قطعه، شرکت فورد شروع به تولید تمام محصولات خود با لمینت کرد و این موضوع، سرآغازی برای رواج اهمیت استفاده از آن شد.

امروزه شیشه های مختلفی برای صنعت خودرو سازی تولید می شوند که هر یک از آن ها تفاوت بسیار زیادی با هم دارند. هر یک از این شیشه ها دارای ابعاد هندسی بمتفاوتی هستند؛ ضریب ایمنی و استاندارد شیشه نیز در هر یک از مدل ها مشخص است.

انواع مختلف شیشه خودرو

شیشه های خودرو مجهز به لایه پی وی سی یکی از انواع مهم این محصولات هستند که به صورت دو لایه تولید می شوند. امنیت بالای این مدل شیشه در برابر ضربات و عوامل خارجی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود. این شیشه اشعه خطرناک فرابنفش را نیز جذب می کند و مانع از رسیدن آن به سرنشینان خودرو می شود. قسمت بالایی این شیشه ها برای جلوگیری از تابش نور مستقیم به چشم راننده به صورت دودی طراحی شده است. یکی از مدل های پرطرفدار شیشه خودرو، انواع شیشه های دودی هستند. این شیشه ها برای خودروهای لوکس و شیک به کار می روند و ظاهر زیباتری برای این وسایل نقلیه ایجاد می کنند. این شیشه ها افزون بر ایجاد ظاهری خاص و جذاب در خودرو، ویژگی های بسیار زیادی نیز دارند.

یکی از مزایای استفاده از این شیشه، جذب اشعه مادون قرمز است. اگر این اشعه به تجهیزات و قطعات موجود در خودروی شما برسد، به تدریج به این بخش  داخلی در خودرو آسیب می رساند. شیشه های خودروی المنت دار نیز در این بین جای می گیرند.

طراحی منحصر به فرد این شیشه ها، قدرت دید رانندگان را بالاتر می برد. این شیشه بخارات ناشی از برف و باران را نیز از بین می برد. شیشه های جانبی عقب و جلوی خودرو نیز یکی از مهمترین بخش های بدنه هر خودرویی را تشکیل می دهند. این شیشه ها به گونه ای تولید می شوند که خاصیت برندگی نداشته باشند و به این ترتیب از سلامت سرنشینان در حین بروز تصادفات حفاظت می شود.

کد آیسیک مرتبط با شیشه خودرو

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
شیشه عقب خودرو ۲۶۱۰۶۱۲۳۳۶
شیشه بغل خودرو ۲۶۱۰۶۱۲۳۳۷
شیشه جلو معمولی خودرو ۲۶۱۰۶۱۲۳۳۲

 

کد تعرفه مرتبط با شیشه خودرو

کد تعرفه گمرکی،  برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

 

شرح تعرفه کد تعرفه
شیشه در اندازه و شکل مناسب برای نصب در وسائل نقلیه موتوری
۷۰۰۷۲۱۲۰

 

وضعیت واردات و صادرات شیشه خودرو

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات شیشه خودرو به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات شیشه خودرو به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات شیشه خودرو به تفکیک سال

مقایسه انواع شیشه خودرو از نظر ایمنی

هر یک از مدل های شیشه خودرو، از ویژگی ها و قابلیت های بسیار زیادی برخوردار هستند و در نوع کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. برای هر یک از بخش های موجود در خودرو باید از یک مدل شیشه خاص استفاده شود.

برای شیشه های جلوی خودرو از فناوری لمینت استفاده می شود. در این شیشه ها خطوط به صورت موازی ایجاد شده اند به طوری که جریان برق را از خود عبور می دهند.  این شیشه ها، به وسیله دو لایه در طرفین احاطه شده اند. این شیشه ها به گونه ای ساخته می شوند که در زمان وقوع حوادث تکه تکه نشوند و ذرات آن ها به اطراف پرتاب نشوند.

در طراحی شیشه های عقب خودرو به استحکام سطحی آن ها بیشتر توجه می شود. این شیشه ها اغلب با فناوری Toughened تولید می شوند. برخی از این شیشه ها با قابلیت رفلکس نور و تابش خورشید عرضه می گردند که برای حفظ سلامت قطعات داخلی خودرو، بسیار اهمیت دارد همچنین ویژگی های مختلف موجود در هر یک از این شیشه ها، قابلیت های بسیاری به آن ها می دهد.

جهت بررسی مالی طرح توجیهی تولید شیشه خودرو، با توجه به ظرفیت تولید آن واحد صنعتی میزان سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود. جهت بررسی دقیق شاخص های مالی نیاز به تدوین طرح توجیهی کامل می باشد.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه نگارش طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید شیشه خودرو اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی اگزوز خودرو 

طرح توجیهی کاتالیست خودرو 

طرح توجیهی قطعات پرسی خودرو 

طرح توجیهی روغن موتور 

طرح توجیهی  رادیاتور خودرو 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس