طرح توجیهی تولید لامپ نئونی

با گشتی در شهر  به راحتی چندین تابلو و یا تزئینات درخشنده ای میبینید که هم چشمی را به خود جلب می کند، این محصول لامپ های نئونی نام دارد. این لامپ ها به دلیل روش ساخت متفاوتشان میتوانند به شکل های متفاوتی تولید شوند و بر اساس نیاز مصرف کننده به رنگ های مختلفی در آیند. با ما همراه باشید تا در مورد این محصولات اطلاعات بشتری کسب کنیم.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟‌

لامپ ها نئونی چیست؟

لامپ های نئونی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند و در طراحی و ساخت آن ها به ویژگی ها و قابلیت های متعددی در ساختار این اقلام توجه شده است. اولین ویژگی آن ها فرم بدنه لوله ای آن ها است که با استفاده از متریال شیشه ای ساخته شده است. درون لوله این لامپ ها همان طور که از نام آن ها پیدا است، از گاز نئون پر شده است. 

این گاز یکی از عناصر کمیابی است که در طبیعت یافت می شود و از فرایند مایع سازی گاز برای آماده سازی آن استفاده می کنند. در دو انتهای شیشه های این لامپ ها از الکترود استفاده شده است که این الکترودها با استفاده از جریان مستقیم یا متناوب عمل می کنند. در ساختار آن ها از جریان AC برق استفاده شده است. به همین خاطر درخشش آن ها در همه بخش های لامپ مشخص می شود.

در صورتی که از جریان DC در ساخت و تولید لامپ ها استفاده شود، درخشش لامپ تنها در الکترودهای به کار رفته در آن ایجاد می شود. در ساختار آن ها از کاتدهای سرد استفاده شده که عملکرد مطلوبی برای این محصولات الکترونیکی به وجود آورده است. یون های مورد استفاده در این لامپ ها، در میدان مربوطه حرکت تندی داشته و سبب بهبود عملکرد لامپ های نئونی می شوند. 

نحوه تولید لامپ نئونی

در ساختار این لامپ ها از اعداد و ارقام به خصوصی برای نشان دادن مشخصه های کلی آن ها استفاده شده است که با بررسی آن ها می توان به ویژگی های مهم این محصولات پی برد. در ساخت و آماده سازی چشمک زن های این لامپ ها، از فرایند شبیه سازی شعله شمع استفاده شده است. 

در ساخت و تولید آن ها از فرایند یونیزه استفاده می کنند و با این روش این محصولات را تولید کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. با استفاده از این فرایند مدار الکتریکی مخصوص آن ها تکمیل شده و یون ها به پایانه های مخصوص لامپ متصل می شوند. 

ویژگی های لامپ نئونی

در این بخش به بررسی گوشه ای از ویژگی های مهم این لامپ ها می پردازیم. انواع آن ها با کاربردهای متعددی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به همین سبب ساخت و آماده سازی آن ها بسیار مهم تلقی می شود. در حین ساخت این محصولات، در نظر گرفتن فاکتورهای مهمی سبب بهبود کیفیت آن ها شده و روند فروش آن ها را نیز افزایش می دهد. 

درخشش فوق العاده این لامپ ها از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود. استفاده از آن ها در پیکر بندی های مینیاتوری بسیار متداول است و سبب افزایش مصارف آن ها در عرصه های گوناگون می شود. مصرف برق کم این لامپ ها نیز نظر و توجه بسیاری از صنعت گران این عرصه را به خود جلب کرده است. با استفاده از آن ها تا حد بسیار زیادی در مصرف برق ساختمان خود صرفه جویی خواهد شد. 

هزینه ارزان این محصولات نیز از مهمترین مزایای آن ها به شمار می رود. به همین خاطر مردم از این لامپ های با کیفیت برای کاهش هزینه های خرید قطعات الکترونیکی منزل خود استفاده می کنند. به این ترتیب می توان میزان فروش قابل توجهی برای این اقلام جدید صنعتی برآورد کرد. یک ویژگی مهم در ساختار این لامپ ها محدوده عملیاتی وسیعی است که در اختیار کاربران قرار می دهند و با این ویژگی مهم به مصرف کنندگان معرفی می شوند. 

بازارهای تجاری لامپ نئونی

در طول این گزارش در مورد انواع لامپ های نئونی و ماهیت آن ها اطلاعاتی ارائه کردیم. اما برای راه اندازی این طرح های صنعتی تنها در نظر گرفتن این فاکتورها کافی نیست. در این خصوص آشنایی با بازگشت سرمایه های صرف شده در حوزه ساخت و تولید لامپ نیز بسیار مهم تلقی می شود و توجه سرمایه گذاران را جلب می کند. 

در سال های اخیر رشد و پیشرفت قابل توجه تکنولوژی و افزایش تنوع میان قطعات الکترونیکی انواع لامپ ها و سیستم های روشنایی نیز با پیشرفت های وسیعی همراه بوده اند. این سیستم ها در میان مردم با محبوبیت قابل توجهی رو به رو شده و هر یک از آن ها از طرفداران بی شماری برخوردار هستند. در این میان لامپ های نئونی یکی از بهترین ها هستند و در سر تا سر کشور ما نیز با طرفداران بسیار زیادی رو به رو شده اند. انواع این لامپ ها در این طرح توجیهی با بهترین کیفیت ارائه شده و بسیاری از نیازهای مشتریان را مرتفع می سازند. از این رو برنامه ریزی برای احداث این کارخانه ها بسیار مفید واقع می شود. 

 

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نگارش این طرح توجیهی به منظور ارائه به نهاد و بانکها دارید، می توانید از طریق مسیر های ارتباطی با کارشناسان بهین صنعت یاب در ارتباط باشید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی تولید لامپ

طرح توجیهی تولید لامپ led 

طرح توجیهی تولید لوازم خانگی 

طرح توجیهی لوستر 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس