طرح توجیهی تولید لنت ترمز

افزایش ایمنی خودروها تا حد زیادی به قطعات به کار رفته در ساختار آن ها بستگی دارد. در بین قطعات خودرو، لنت ترمز یکی از بخش های اساسی به شمار می رود. اهمیت لنت ترمز در ترمز گیری های شدید مشخص می شود. در صورت عدم کیفیت لنت ترمز، خسارات مالی و جانی بسیار زیادی برای افراد ایجاد می شود، همچنین با توجه به تعداد بالای خودرو های کشور نیاز به این قطعه مصرفی روز به روز افزایش می یابد. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید تا خلاصه ای از طرح توجیهی تولید لنت ترمز را بررسی کنیم.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

لنت ترمز چیست؟

لنت ترمز وظیفه تبدیل انرژی جنبشی چرخ ها به انرژی حرارتی را بر عهده دارد. این دو انرژی با استفاده از لنت های ترمز به یکدیگر تبدیل شده و مانع از حرکت بیشتر چرخ ها می شوند. به این ترتیب توقف خودرو یا کاهش سرعت آن به سادگی انجام می گیرد. طول عمر این بخش بر حسب کارکرد خودرو ارزیابی می شود. با گذر زمان، طول عمر لنت ها به پایان می رسد و دیسک های اتومبیل درگیر می شوند.

انواع لنت های ترمز با جنس سرامیکی نیز تولید می شوند و طول عمر بسیار بالایی دارند. این لنت ها در دو مدل مناسب ترمز دیسکی و کاسه ای تولید می شوند. در مدار لنت ها فشار بالایی توسط روغن ایجاد می شود که مکانیسم لنت های ترمز را شکل می دهد. هر یک از انواع لنت ضریب اصطکاک به خصوصی دارند. در نظر گرفتن میزان استحکام لنت های ترمز در برابر اصطکاک و ساییدگی نیز بسیار مهم است.

طرح توجیهی تولید لنت ترمز

هر یک از این لنت ها در گذر زمان فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند. اگر در حین کار با اتومبیل متوجه صدای خر خر کردن یا سوت کشیدن در لنت های اتومبیل شدید، زمان تعویض آن ها فرا رسیده است. در چنین شرایطی با هر ترمز آسیب های جدی ای به دیسک های اتومبیل وارد می شود. یکی دیگر از نشانه های خرابی لنت ترمز، لرزش پدال اتومبیل است. در صورت لرزش پدال، لنت ها در اثر فشار زیاد سوخته اند و باید تعویض شوند.

آشنایی با انواع لنت ترمز

لنت ها در مدل های مختلفی تولید می شوند. محبوب ترین انواع لنت ها، مدل های سرامیکی هستند. هیچ یک از مدل های لنت ترمز از نظر مقاومت و استحکام به اندازه لنت های ترمز سرامیکی کیفیت ندارند! طول عمر این لنت ها بسیار بالا است و در مقابل هزینه بالایی نیز دارند.

برخی از انواع لنت ترمز با جنس نیمه فلزی تولید می شوند. این مدل لنت ها کم فلز هستند و عمر طولانی تری دارند. لنت های کم فلز سر و صدای بیشتری در حین کار دارند. برخی از مدل های لنت ترمز با استفاده از متریال ارگانیک تولید می شوند و در ساخت آن ها از فلز استفاده نشده است. این مدل لنت ها قیمت بسیار پایینی دارند و در مقابل طول عمر آن ها نیز کمتر از مدل های دیگر است. هر یک از مدل های لنت یاد شده از نظر مدت زمان ماندگاری در دسته بندی به خصوصی جای می گیرند.

عوامل متعددی ماندگاری و طول عمر لنت های خودرو را تغییر می دهند. تعداد سرنشینان و مدت زمان رانندگی شما بر طول عمر این قطعات تاثیر گذار می باشد. هر چه تعداد سرنشینان خودرو بیشتر باشد، وزن اتومبیل بالاتر خواهد بود و با هر بار ترمز کردن فشار بیشتری به لنت وارد می شود.

اجزای مختلف سیستم ترمز

سیستم ترمز از بخش های مختلفی تشکیل شده است که بخش اساسی آن را لنت تشکیل می دهد. پدال ترمز نیز در بین مهمترین قطعات مورد استفاده در این بخش قرار می گیرد و افراد در طول رانندگی با آن سر و کار دارند. ترمز دستی و بوستر نیز در بخش های مختلفی از این قطعات جای می گیرند. بوستر برای افزایش قدرت ترمز مورد استفاده قرار می گیرد.

دیسک ها در ترمزهای دیسکی نیز در سیستم ترمز جای می گیرند و وظایف مهمی بر عهده دارند. در صورتی که ترمز شما از نوع کاسه ای باشد، در ساختار آن از کاسه های چرخی نیز استفاده می شود. سیلندر ترمز نیز یکی از بخش های اساسی است که خود از اجزای به خصوصی تشکیل می شود.

در سیلندر ترمز از پیچ هواگیر، فنر، تشتکی و پیستون استفاده شده است. سوپاپ های کنترل هیدرولیکی نیز اساس سیستم ترمز اتومبیل را تشکیل می دهند و نقش حیاتی دارند. لوله های فشار قوی انتقال روغن نیز در بین اجزای مختلف سیستم ترمز جای دارند. در ساخت هر سیستم ترمز، استفاده از لنت نیز بسیار اهمیت دارد که از بخش های آسیب پذیر این سیستم محسوب می شوند. در ساخت این محصولات از الیاف سلولزی و آهنی استفاده می کنند.

کد آیسیک مرتبط با تولید لنت ترمز

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
لنت ترمز خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۴۷۷

کد تعرفه مرتبط با لنت ترمز

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
لنت ها و بالشتک های ترمز ۶۸۱۳۸۱۰۰

وضعیت واردات و صادرات لنت ترمز

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات لنت ترمز به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات لنت ترمز به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات لنت ترمز به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید لنت ترمز اعلام می دارد.

 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس