طرح توجیهی تولید لوازم باشگاه ورزشی

امروزه نقش ورزش در زندگی مردم بسیار پر رنگ است. به همین علت، برای زیبایی اندام و انجام تمرینات ورزشی انواع لوازم مورد نیاز ورزش تولید و به بازار عرضه می شوند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

به دلیل استقبال بالای مردم از باشگاه های ورزشی، استفاده و خرید تجهیزات و لوازم باشگاه ورزشی نیز افزایش یافته است. به همین منظور سرمایه گذاری در این زمینه در حال حاضر یک راهکار بسیار پر سود محسوب می شود. علاوه بر این تجهیزات مخصوص بدن سازی و باشگاه های ورزشی هر روز در حال به روز شدن هستند. به همین خاطر کارخانه احداث شده برای تولید این لوازم، همیشه میزان فروش متناسبی از این لوازم را خواهد داشت.

در این طرح  تولیدی هر چه به استانداردهای کیفی ساخت این محصولات توجه بیشتری داشته باشید، استقبال مشتریان نیز افزایش خواهد داشت. توجه به عدم آسیب رساندن دستگاه، متناسب بودن آن با بدن ورزشکاران زن و مرد و… از اهمیت بالایی برخوردار است و از کلیدهای موفقیت در این عرصه های تولیدی به شمار می رود.

لوازم باشگاه ورزشی چیست؟

باشگاه های ورزشی از انواع دستگاه های هوازی، وزنه آزاد، سیم کش و… استفاده می کنند. هر یک از این دستگاه ها با استفاده از متریال به خصوصی ساخته می شوند و کارایی خاص خود را دارند. در این میان دستگاه های مخصوص بدنسازی نیز جایگاه اساسی دارند. برخی از پر مصرف ترین انواع این دستگاه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • دمبل ها و هالترها
  • میزهای پرس مخصوص سینه تخت، بالا سینه و زیر سینه
  • دستگاه های سیم کش
  • دستگاه جلو ران و پشت ران
  • دستگاه پرس پا و هاگ پا
  • انواع وسایل مربوط به ورزش های شکمی

در نظر داشته باشید که فرایند تولید هر یک از انواع دستگاه های نام برده شده روش های به خصوصی دارد و با در نظر گرفتن پارامترها و استانداردهای مربوط به این حوزه انجام می شود. در ادامه با ساخت و تولید کلی این محصولات بیشتر آشنا می شوید.

تولید لوازم باشگاه ورزشی

در کارگاه تولید لوازم ورزشی به دستگاه های خاصی برای تولید این محصولات و متریال تشکیل دهنده آن ها نیاز دارید. از جمله آن ها می توان به دستگاه های برش پلاسما و اره های نواری اشاره کرد که در راستای تولید لوله ها و پروفیل های مورد نیاز به کار می روند.

همچنین در این عرصه توجه به ظرافت در برش هر یک از قطعات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ساخت هر یک از این دستگاه ها برای بهبود ویژگی های کیفی ابزار و تجهیزات ورزشی، از رنگ های کوره ای استفاده می کنند. این روکش های کوره ای، مدت زمان ماندگاری محصول را تا حد قابل توجهی افزایش می دهند. این فرایند پس از مرحله جوشکاری اجزای مختلف دستگاه ها به انجام می رسد. برخی از دستگاه ها از بخش های نشمین تشکیل می شوند. برای تولید آن ها انتخاب نوع چرم و الیاف به کار رفته نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این خصوص از انواع چرم مصنوعی و طبیعی استفاده می کنند.

بازارهای خارجی لوازم باشگاه ورزشی

طرح توجیهی تولید لوازم باشگاه ورزشی همواره میزان فروش این تجهیزات را در بازارهای داخل و خارج کشور رصد می کند. در حال حاضر در بخش صادرات، بازارهای پر سودی برای این محصولات پیش بینی می شود. برخی از کشورها مانند تایلند، ویتنام و… ظرفیت واردات از کشور ما را دارند و به همین خاطر نیز می توان آینده خوبی برای این طرح توجیهی پیش بینی کرد.

در نظر گرفتن نیروی انسانی مورد نیاز، میزان هزینه برای دستگاه های مربوط به تولید، ابعاد و متراژ کارخانه های تولیدی و… برای تعیین میزان سرمایه مورد نیاز در این عرصه های تولیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که حرفه ای وارد این عرصه های سرمایه گذاری شوید، باید به این پارامترهای مهم توجه داشته باشید.

ویژگی های فنی لوازم باشگاهی

رعایت برخی اصول در ساخت و تولید انواع این لوازم باشگاهی بر کیفیت تولید شما افزوده و بر میزان استقبال این کالاها نیز می افزاید. در کشور ما واحدهای تولیدی این دستگاه ها در شهر های مختلف ایران مشغول به فعالیت هستند و سرمایه گذاران جدید برای موفقیت در این زمینه باید توان رقابت در عرصه های تولیدی را داشته باشند. برخی از ویژگی های فنی و استانداردهای مورد نیاز در دستگاه های ورزشی به شرح زیر می باشند:

  • مقاومت و دوام وسیله یک شرط اساسی است؛ در این خصوص باید به ماندگاری دستگاه های تولیدی توجه شود. به طور مثال رنگ آن ها باید به گونه ای اعمال شود که در گذر زمان از بین نرود و ظاهری نازیبا در محصول به وجود نیاورد.
  • در نظر گرفتن مواد اولیه مورد استفاده در ساخت و تولید این دستگاه ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ساخت انواع این تجهیزات از پروفیل استفاده می شود. این پروفیل ها نباید از مواد دست دوم و بازیافتی ساخته شده باشند.
  • در نظر گرفتن ایمنی دستگاه ها نیز یک فاکتور تعیین کننده است. برای این منظور باید اتصالات موجود در دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهید. همچنین ابعاد و اندازه گیری های دقیق دستگاه نیز یک مسئله اساسی است که باید به درستی رعایت شود.
  • حفظ زیبایی محصول نیز یک اصل اساسی است. بسیاری از باشگاه های امروزی به شکل ظاهری محیط و دکوراسیون کلی باشگاه اهمیت می دهند. به همین خاطر ظاهر وسایل ورزشی نیز از نظر آن ها مهم تلقی می شود.

کد آیسیک مرتبط با لوازم باشگاه ورزشی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع تجهیزات بدنسازی و تناسب اندام ۳۶۹۳۴۱۲۳۴۵

کد تعرفه مرتبط با لوازم ورزشی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
انواع تجهیزات بدنسازی و تناسب اندام ۹۵۰۶۹۱

وضعیت واردات و صادرات لوازم باشگاه ورزشی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات لوازم باشگاه ورزشی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات لوازم باشگاه ورزشی تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات لوازم باشگاه ورزشی به تفکیک سال

 

انواع کالاهای ورزشی شامل دو چرخه، دستگاه های پرس زیر بغل و سینه و… در این طرح توجیهی بررسی شده و هزینه های تولید آن ها برآورد شده است. به همین خاطر این طرح اطلاعات ویژه ای در راستای تولید این محصولات در اختیار سرمایه گذاران عزیز قرار می دهد.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی تولید مکمل ورزشی

طرح توجیهی تلفن ثابت 

طرح توجیهی انواع سه راهی 

طرح توجیهی تولید صندلی اداری

طرح توجیهی تولید چمدان

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس