طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ

بسیاری از افراد علاقه وافری به گذراندن وقت در طبیعت دارند، به همین دلیل شاخه ورزشی به نام کمپینگ به وجود آمد که در طی آن چندین فعالیت ورزشی با هم ترکیب میشوند و در مراتع طبیعی اجرا می گردد. با حرفه ای تر شدن این موضوع بین افراد نیازهای جدیدی برای لوازم موردنیاز در این فعالیت ها ایجاد شد و بدین شکل شرکت های مختلفی برای تولید وسایل مورد نیاز کمپینگ دست به کار شدند. برای آشنایی بیشتر با این صنعت خلاصه ای از طرح توجیهی تولید لوازم کمپینگ را شرح می دهیم.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

پس از همه گیری کووید ۱۹، نگاه ها و اقبال ها نسبت به برنامه های گردشگری در طبیعت شامل کوه، دشت، صحرا و جنگل به شدت افزایش پیدا کرد. یکی از تبعات این اتفاق درخواست های زیاد برای لوازمی بود که بتوانند این سفرها را سهل تر کنند. از لوازم آماده سازی و طبخ غذا گرفته تا لوازم موردنیاز برای ایجاد ایستگاه موقت (کمپ) همه نیازهای این شاخه از گردشگری بود.

لوازم کمپینگ چیست؟

انواع این لوازم مجموعه ای از وسایل و ابزار کوهنوردی و طبیعت گردی است که تاثیر به سزایی در کیفیت سفرهای طبیعت گردی افراد بر جای می گذارند. آنچه در فرایند ساخت و آماده سازی این تجهیزات اهمیت دارد، کیفیت ابزارهای مورد استفاده در سفر است. انواع تجهیزات به کار رفته در این طرح ها باید از مقاومت و دوام قابل توجهی برخوردار باشند تا در برابر ضربات محکمی که در مسیر حمل آن ها تا محل کمپینگ به آن ها وارد می شود، آسیب ندیده و خراب نشوند.

انواع صندلی های تک نفره برای نشستن در طبیعت در میان این لوازم دسته بندی می شوند. ابزارهای مخصوص به کوهنوردی و راهپیمایی حرفه ای نیز در این میان قرار می گیرند که شامل عصاهای محکم دستی برای استفاده کوهنوردان می شوند. انواع لوازم آشپزی در کمپینگ نیز در این میان قرار گرفته و این مجموعه را تکمیل می کند. هر فرد برای کمپینگ در محیط های طبیعی به یک چادر نیز نیاز خواهد داشت که با وجود آن از سفر خود لذت بیشتری می برد. این چادرها اتراق افراد را در زمان شب نیز میسر می کنند. انواع تجهیزات کوهنوردی اغلب با خاصیت ضد آب تولید می شوند و برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی کارساز خواهند بود.

روش های تولید لوازم کمپینگ

برای ساخت و آماده سازی این تجهیزات از دستگاه های به روز و مواد اولیه با کیفیت استفاده می کنند. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در این لوازم مهمترین اصل طرح تولیدی به شمار می رود. هر یک از این لوازم روش تولید به خصوصی دارند و در بخش های خاصی از این مجموعه تولید می شوند. این مجموعه برای ساخت لوازم مختلفی راه اندازی می شود و به همین خاطر نیز در هر یک از بخش های آن برنامه ریزی ساخت و آماده سازی یکی از تجهیزات انجام می شود.

ویژگی های لوازم کمپینگ

هر یک از این لوازم با ابعاد و اندازه های استانداردی ساخته و تولید می شوند و برای استفاده همه گردشگران مناسب خواهند بود. سایزبندی های مناسب هر یک از این محصولات از ویژگی های مهم آن ها به شمار می رود که استفاده از آن ها را برای خانم ها و آقایان طبیعت گرد میسر می سازد. در میان این لوازم همه نیازهای یک کوهنورد و طبیعت گرد یافت می شود. به همین خاطر نیز استقبال از این واحدهای تولیدی در سر تا سر کشور بسیار بالا است.

هر یک از اجزای این واحدهای تولیدی با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی در محیط های مختلف ساخته می شوند. در این طرح تنوع قابل توجهی برای ساخت محصولات در نظر گرفته شده که منجر به تولید بهترین محصولات کمپینگی می شود. این لوازم برای کوهنوردی، کویر گردی، جنگل گردی و… ساخته شده اند و هر یک از آن ها ابزارهای مورد نیاز در این محیط ها را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

بازارهای تجاری لوازم کمپینگ

در حال حاضر هر برند معتبری تعدادی محصول برای کمپینگ دارد. از شرکت گارمین گرفته که ساعت های مخصوص کوه نوردی و فعالیت های سنگین ورزشی را ثبت میکند تا شرکت های نام آشنایی نظیر کلمبیا (Columbia) که البسه مناسب شرایط سخت را تولید و به بازار عرضه میکند. در واقع بازار لوازم کمپینگ به شدت بزرگ است و در ترکیب با دیگر صنایع اساسی به شدت جذاب و سودآور میشود. برای اثبات این موضوع می توان به نسخه های آفرود تویوتا هایلوکس اشاره کرد که با همکاری چندین شرکت لوازم مخصوص کمپینگ نظیر دوش سیار، اجاق متصل به خودرو و … را تولید می کنند.

همچنین افزایش روزافزون علاقه افراد به استفاده از طبیعت و خوشگذرانی در این محل ها چشم انداز وسیعی از بازار این لوازم را تصویر سازی میکند. در نهایت حضور در هر بخش این صنعت چه بزرگ و چه کوچک سودآوری مطلوبی خواهد داشت.


کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

شرح تعرفه کد تعرفه
چادر مسافرتی ۶۳۰۶۲۹۰۰

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات چادر مسافرتی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات چادر مسافرتی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات چادر مسافرتی به تفکیک سال

 

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نگارش این طرح توجیهی به منظور ارائه به نهاد و بانکها دارید، میتوانید از طریق مسیر های ارتباطی با کارشناسان بهین صنعت یاب در ارتباط باشید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی فلاسک

طرح توجیهی کفش رانینگ

طرح توجیهی کنسرو

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس