طرح توجیهی تولید لیبل

لیبل یا برچسب یک نوع کاغذ کوچک است که برای نمایش اطلاعات مفید محصولات مختلف به کاربرده می شود. منظور از اطلاعات مفید بارکد، تاریخ و یا هر آنچه که به محصول مرتبط است. ناگفته نماند لیبل ها به دو صورت کاغذی و حرارتی وجود دارند که شباهت این دو نوع لیبل بسیار زیاد است اما به هر حال تفاوت های میان این دو برچسب نیز به وضوح مشاهده می شود. لیبل های حرارتی از پلاستیک یا فویل تولید می شود و فرآیند چاپ به کمک المنت های حرارتی روی آن صورت می گیرد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

در صورتی که لیبل های کاغذی برای چاپ به ریبون نیاز دارند. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

 

طرح توجیهی تولید لیبل

لیبل چیست؟

امروزه لیبل حرارتی برای نشان دادن اطلاعات محصول در سیستم های فروشگاهی کاربرد فراوان دارد. لیبل های حرارتی قیمت گران تری نسبت به لیبل های معمولی دارند زیرا برای چاپ به ریبون نیاز ندارند. لیبل های حرارتی خود به دو دسته Eco Thermal و Top Thermal تقسیم می شوند. لیبل حرارتی از نوع Top Thermal از لحاظ ماندگاری و دوام چاپ مقاومت بسیار بالایی دارد. در موارد حساس همچون اطلاعات روی کارت پرواز یا اطلاعات روی تگ چمدان از این نوع لیبل است. در واقع در سیستم حمل و نقل هوایی از لیبل های حرارتی مقاوم بسیار استفاده می شود.

چنانچه لیبل های حرارتی در مجاورت با نور خورشید و دمای زیاد قرار گیرد به رنگ سیاه در می آیند و به تدریج خوانایی لیبل از بین می رود.

لیبل های حرارتی از جنس و زیره های متفاوتی همچون موم و سیلیکون تولید می شوند. میزان چسبندگی هر یک از انواع لیبل ها با هم متفاوت است. به عنوان مثال لیبل های استفاده شده در لوله های پلاستیکی موجود در آزمایشگاه ها نیازی به جدا شدن ندارند به همین دلیل پرچسب است اما لیبل هایی را برای لوله های شیشه ای استفاده می کنند که کم چسب است و لیبل آن نیز قابلیت ریمو شدن را دارد.  لیبل های ترمال یا حرارتی در رنگ های متعددی همچون آبی، سفید، زرد و پرتقالی تولید و عرضه می شود.

طرح توجیهی تولید لیبل

 

تفاوت لیبل کاغذی و حرارتی در طرح توجیهی تولید لیبل

همانطور که پیش تر گفته شد چاپ روی لیبل کاغذی به ریبون نیاز دارد و این نوع برچسب در برابر رطوبت و آب مقاومتی ندارند. اما لیبل های حرارتی صدفی در برابر رطوبت و پاره شدن از خود مقاومت نشان می دهد. با توجه به مقاومتی که لیبل های حرارتی دارند، قیمتشان نسبت به لیبل های کاغذی معمولی بیشتر است.

انواع لیبل های حرارتی

چاپگرهای متعددی برای لیبل های حرارتی موجود است که هر یک از چاپگرها بسته به نوعی که دارند قابلیت چاپ روی یکی از این دو نوع برچسب را دارند. هر دو نوع لیبل با چاپگر حرارتی قابلیت چاپ شدن را دارند.

لیبل حرارتی مستقیم و لیبل انتقال حرارتی دو نوع برچسب حرارتی است که در ادامه در مورد هر کدام توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم داد.

لیبل حرارتی مستقیم : در چاپ این نوع لیبل به ریبون نیاز نیست . پوشش این لیبل پس از عبور از المنت های حرارتی با تغییرات شیمیایی و تغییر رنگ مواجه می شود. تا امروزه به لیبل فروشگاه ها پس از مدتی سر زده اید؟ لیبل ها پس از مدتی بی رنگ می شوند و این یک ضعف برای این نوع لیبل به شمار می رود. در واقع گرما و نور خورشید موجب پاک شدن و تخریب لیبل می شود.

لیبل انتقال حرارتی : پرینت های مخصوص این لیبل با داشتن المنت های گرمایشی موجب ذوب شدن ریبون می شود در نتیجه به کمک این المنت های گرمایی تصویر مورد نظر روی لیبل ایجاد می شود. در واقع چسب، لیبل و ریبون کاملاً روی هم منطبق می شوند تا یک چاپ تمیز حاصل گردد.

طرح توجیهی تولید لیبل

 

کاربرد لیبل حرارتی

لیبل حرارتی کاربرد بسیار زیادی در سیستم های فروشگاهی دارد در واقع لیبل حرارتی به عنوان یکی از تجهیزات فروشگاه های مختلف به شمار می رود. اگر توجه کنید روی کالاهای مختلف یک برچسب تعبیه شده است. روی محصولات غذایی لیبل ها ضد آّب هستند تا در صورت مجاورت با آب سریعاً از بین نرود.

 TT  و برچسب حرارتی DT

می خواهیم در مورد ویژگی های هر یک از این لیبل ها صحبت کنیم یا اینکه اصلاً کدام یک از این دو نوع لیبل دوام و کیفیت بهتری دارند؟

لیبل TT از لحاظ کیفیت چاپ در سطح بالایی قرار دارد به طوری که نوشته های چاپ شده روی آن کاملاً خوانا هستند. این نوع لیبل از دوام و مقاومت خوبی برخوردار است و تصویر روی آن تنها در صورت تابش گرما و نور به رنگ سیاه تبدیل می شود. این لیبل به وسیله انواع ریبون قابل چاپ بوده و قابلیت چاپ رنگ های مختلف را دارا است. در صورتی که لیبل DT تنها قابلیت چاپ رنگ های سیاه و سفید را دارد.

اگر بخواهیم در مورد مصارف معمول لیبل حرارتی بگوییم :

معمولاً لیبل حرارتی برای بسته بندی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد اما لیبل حرارتی DT بیشتر برای بلیط، ژتون و رسید خرید به کار برده می شود. با توجه به گفته های پیشین هر زمان که دوام و ماندگاری چاپ مهم است برچسب حرارتی نوع TT و هر زمان که دوام و ماندگاری چندان اهمیت ندارد می توان از DT استفاده نمود. طرح توجیهی تولید لیبل

 

کد آیسیک مرتبط با تولید لیبل

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
لیبل الکترونیکی فروشگاهی ۳۱۹۰۶۱۲۵۲۱

 

کد تعرفه مرتبط با تولید لیبل

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
انواع برچسب از کاغذ یا مقوا، حتی چاپ‌شده.

 

۴۸۲۱

 

وضعیت واردات و صادرات تولید لیبل

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تولید لیبل به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تولید لیبل به تفکیک سال

 

 

جدول وضعیت واردات و صادرات تولید لیبل به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید لیبل اعلام می دارد.

 

 

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی کاغذ حرارتی 

طرح توجیهی کاغذ فلوتینگ 

طرح توجیهی تولید بطری پت 

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس