طرح توجیهی تولید منبع اگزوز خودرو

در این مطلب با ارائه طرح توجیهی تولید منبع اگزوز خودرو قصد دارید اطلاعات لازم در زمینه احداث منبع در اختیار سرمایه گذاران عزیز قرار دهیم. امروزه روز به روز صنعت خودروسازی در حال گسترش است به همین دلیل قطعه سازی خودرو از جمله فعالیت های اساسی هر کشور محسوب می شود. در ایده آل ترین شرایط به طور سالانه حدود ۱۲۰۰ هزار خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه می شود. گستردگی در صنعت قطعه سازی به معنای گستردگی در صنعت خودروسازی است. در ادامه با طرح توجیهی تولید منبع اگزوز خودرو همراه ما باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

منبع اگزور خودرو چیست؟

هر خودرو برای عملکرد درست به یک سری قطعات کاربردی نیاز دارد. اگزوز خودرو نیز یکی از مهم ترین قطعات خودرو است . خروجی این قطعه در پشت خودرو تعبیه می گردد به طوری که دود ناشی از واکنش شیمیایی از خودرو خارج شود. در صورت عدم نصب اگزوز، خودرو همچون یک دیگ جوش پر از حرارت منفجر خواهد شد و این به هیچ وجه پدیده خوشایندی نخواهد بود. هر نوع آلاینده تولید شده، صدا و دمای بیش از اندازه تحت کنترل اگزوز خودرو است به همین دلیل تولید این قطعه در کشور لازم و ضروری است. حال منبع یا همان انباره اگزوز چیست؟ منبع اگزوز دارای یک سری لوله های سوراخ شده است که به کمک این لوله ها سر و صداهای ناشی از احتراق موتور را کاهش می دهد. در واقع اهمیت نصب منبع اگزوز به دلیل کم کردن صدای گازهای خروجی از خودرو است. در ادامه با منبع اگزوز بیشتر آشنا خواهید شد.

نحوه کم کردن صدا توسط منبع اگزوز

صداهای وارد شده به منبع اگزوز به دو بخش تبدیل می شوند. برخی از صداها به محفظه هدایت شده و بخشی دیگر بازتاب می شوند. موج صداهای وارد شده به محفظه ابتدا با دیواره های منبع برخورد کرده و سپس به سمت خروجی انتقال داده می شوند. در واقع مجموع عملکرد منبع اگزوز موجب می شود ما در آخر یک صدای نرمال از خودرو بشنویم. به عبارتی دیگر منبع اگزوز یک نوع خفه کن صدا به شمار می رود.

اهمیت تولید منبع اگزوز

در صورت عدم نصب منبع دود های تولید شده به همراه صدای گوش خراش هیچ راه خروجی پیدا نکرده و موجب تولید صداهای آزاردهنده با طول موج بلند می شوند. در چنین شرایطی هیچ دیوار و موج شکنی برای کاهش صدا وجود نداشته و دودها و آلاینده ها با همان طول موج بالا به قسمت خروجی خودرو راه پیدا می کنند. در نتیجه صداهای تولید شده گوش انسان را به شدت آزار خواهد داد. منبع اگزوز خودرو از اهمیت فراوان برخوردار است به همین دلیل تولید و عرضه آن نیز در کشور مهم تلقی می شود.

منبع اگزوز در ماشین های بزرگ همچون کامیون ها نیز تعبیه می شوند. در واقع نصب این قطعه در چنین ماشین هایی مهم تر است زیرا کامیون ها و ماشین های سنگین با نصب منبع همچنان صداهای بلندی تولید می کنند حال در نظر داشته باشید که منبع نصب نگردد! واقعاً صدای گوشخراشی را ایجاد خواهد کرد.

فرآیند تولید منبع اگزوز خودرو

هر یک از قطعات اگزوز از ورق های فلزی و لوله تولید می شوند. برش ابعادی، خم کاری، سوراخکاری و فرم دهی از جمله اقدامات لازم برای تولید قطعات اگزوز می باشد. اگزوز شامل سه بخش است.

۱- لوله جدا ۲- انباره عقب ۳- انباره وسط

هر یک از انباره ها باید از ورقهای فولادی تولید شوند زیرا این بخش ها در معرض درجه حرارت بسیار بالا قرار می گیرند. فرآیند تولید هر دو انباره تقریباً یکی است اما به طور جزوی دارای تفاوت هایی با هم هستند.

در عملیات تولید ابتدا ورق های گالوانیزه شده به وسیله گیوتین هیدرولیک به باریکه هایی با طول و عرض های مشخص تبدیل می شوند. سپس دستگاه خم کن موجب خمیدگی دو لبه عرض ورق می شود. در این مرحله دستگاه نورد برقی که به صورت غلطکی است باریکه ها را به صورت یک رول استوانه ای در می آورد. آنگاه دستگاه لبه برگردان قسمت بالایی و پایینی استوانه را خم کرده و لبه ها روی هم قرار می گیرند. درزکوبی و مقاومت سازی هم آخرین مرحله از تولید انباره اگزوز خودرو است.

طرح توجیهی تولید منبع اگزوز خودرو

در زمان اختراع شدن موتور خودرو، افراد از صدای آزار دهنده موتور خودرو شاکی بودند به همین دلیل صنعتگران به دنبال تولید یک قطعه کاربردی برای کاهش صدای تولیدی بودند. اگزوز به منظور کاهش صدای وحشتناک موتور خودرو تولید و ارائه شد. با تولید اگزوز، اتومبیل به یک وسیله مفید و با ارزش تبدیل شد. امروزه کارخانه های تولید اگزوز در صنعت خودروسازی نقش مهمی دارند. منبع اگزوز خودرو موجب کاهش آلاینده و هر نوع سر و صدای گوش خراش می شود به همین دلیل یکی از ضروری ترین قطعات در تولید هر خودرو محسوب می شود.

در صورت عدم وجود این قطعه احتمال احتراق موتور وجود دارد. هر چقدر تعداد خودروهای تولیدی در کشور بالاتر رود مسلماً تعداد منبع اگزوزهای مورد نیاز کشور نیز افزایش می یابد. سرمایه گذاران با در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز برای ساخت منبع اگزوز و سرمایه موجود می توانند نسبت به تولید این قطعه مهم اقدام نمایند.

کد آیسیک مرتبط با منبع اگزوز خودرو

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
صدا خفه کن اگزوز خودرو ۳۴۳۰۵۱۲۴۴۵
مجموعه اگزوز خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۴۳۸
لوله اگزوز خودرو ۳۴۳۰۵۱۲۴۴۳
قطعات سیستم اگزوز خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۴۴۰

کد تعرفه مرتبط با منبع اگزوز خودرو

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
صدا خفه‌کن‌ها (منبع اگزوز) و لوله‌های اگزوز، قطعات مربوطه ۸۷۰۸۹۲

 

وضعیت واردات و صادرات منبع اگزوز خودرو

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات منبع اگزوز خودرو به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات منبع اگزوز به تفکیک سال


جدول وضعیت واردات و صادرات منبع اگزوز به تفکیک سال


شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی منبع اگزوز خودرو اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی کاتالیست خودرو 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی فرمان خودرو 

طرح توجیهی روغن موتور 

طرح توجیهی ضد یخ و شیشه شور 

طرح توجیهی فایبرگلاس 

طرح توجیهی رینگ خودرو 

طرح توجیهی رادیاتور خودرو 

طرح توجیهی قطعات پرسی بدنه خودرو

توجه !

<span style=”color: #000000;”>مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.</span>

<span style=”color: #000000;”>طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.</span>

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس