طرح توجیهی تولید موکت کف خودرو

شرکت های تولید کننده خودرو به منظور افزایش سطح رفاه و همینطور دلایل دیگری مثل عایق صدا و حرارت بودن بدنه اتومبیل آنرا با موکت میپوشانند. این موکت ها علاوه بر جنبه زیبایی سبب میشود که صدای محیط و جاده به اتاق نفوذ نکند و سرنشینان سفر راحت تری را تجربه کنند. در مطلب پیش روی شما به بررسی دقیق شرایط تولید این محصول در ایران میپردازیم و خلاصه ای از طرح توجیهی تولید موکت کف خودرو را برایتان شرح میدهیم.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

موکت کف خودرو چیست؟

موکت خودرو یکی از لوازم جانبی های خودرو محسوب می شود که کارایی بسیاری در قسمت کف اتومبیل ایفا می کند. این کفپوش ها همواره برای جلوگیری از آلودگی و کثیفی خودروی شما به کار می روند. انواع آنها از سر و صدای خودرو نیز کم می کنند. همچنین استفاده از این موکت ها در راستای جلوگیری از آسیب دیدن پوشش کف اتومبیل بسیار لازم و ضروری است و به حفظ کیفیت کف ماشین کمک می کند.

یکی از فواید مهم استفاده از این وسیله، شست و شو و نظافت ساده اتومبیل است. در صورتی که از موکت های کفپوش خودرو در قسمت کف استفاده شود، پس از هر بار آلودگی می توان موکت را خارج کرده و  آن را شست و شو داد. حال اگر این آلودگی مستقیماً در بخش کف اتومبیل ایجاد شود، باید قسمت زیرین اتومبیل را به سختی نظافت کنید. موکت های اتومبیل دسته بندی های مختلفی دارند. برخی از آنها یک تکه بوده و برخی به صورت چند تکه تولید می شوند. شیوه استفاده و نصب هر یک از این اقلام با دیگری تفاوت دارد.

تولید موکت خودرو

این موکت ها به روش های مختلفی بافته می شوند. نحوه تولید این موکت ها با توجه به نوع دستگاه به کار رفته در این فرایند تولیدی، متفاوت است. هر یک از این موکت ها، با در نظر گرفتن نوع طراحی فرایند تولیدی خاصی را طی می کنند. برای ساخت انواع این موکت ها از الیاف مختلفی استفاده می کنند که هر یک از آنها هزینه کار را تحت تاثیر قرار می دهند و این مسئله مد نظر سرمایه گذاران قرار می گیرد. به همین خاطر در حین برآورد هزینه های این طرح توجیهی به هزینه های مربوط به مواد اولیه نیز توجه می کنند.

شرایط واردات و صادرات انواع موکت های خودرو

طرح توجیهی تولید موکت کف خودرو در راستای کسب سود بیشتر، پروسه صادرات آنها را نیز طرح ریزی می کند. در واردات و صادرات این اقلام به کشور چندان محدودیتی وجود ندارد و این مسئله کار را ساده می کند. تولید این محصول نیازهای بخش اعظمی از کشور را تامین کرده و به همین خاطر از زمان مشخصی دیگر نیاز به واردات آن وجود ندارد. این مسئله به اقتصاد کشور نیز کمک می کند و از مزایای مهم استفاده از این طرح توجیهی به شمار می رود.

در این زمینه شرایطی برای صادرات این کالا وجود دارد که آشنایی با آنها برای سرمایه گذاران عزیز خالی از لطف نیست:

  • برای صادرات این اقلام باید گواهی های استاندارد کیفی هر یک از آنها را ارائه دهید. به همین خاطر شرایط تولید این اقلام با رعایت کلیه استانداردهای کیفی انجام شده است.
  • سیستم های کیفی مورد نیاز در فرایند تولید نیز باید به درستی رعایت شوند.
  • تهیه بسته بندی های مناسب برای صادرات این محصولات نیز یکی از مهمترین نیازها است. در این زمینه باید به قیمت بسته بندی ها نیز توجه داشته باشید.
  • جنس بسته بندی مورد نظر باید مطلوب باشد تا در فرایند ارسال، مشکلی در محصول مورد نظر ایجاد نشود.

اهمیت تولید موکت خودرو در کشور

طرح توجیهی تولید موکت کف خودرو از جهات مختلفی مورد توجه قرار می گیرد. تولید این محصول نتایج رضایت بخشی در اقتصاد کشور ما به همراه دارد. از جمله مهمترین این موارد می توان به کاهش ارز پرداختی در راستای خرید این محصولات اشاره کرد. برخی از مهمترین مزایای تولید این اقلام را در زیر مشاهده می کنید:

  • منحصر به فرد بودن و نو بودن ایده و طراحی این محصولات یکی از مهمترین موارد است. به این ترتیب بازارهای بکری برای فروش این کالا در سر تا سر کشور ما به وجود می آید.
  • با این طرح توجیهی، مشاغل جدیدی در کشور ما ایجاد می شوند که بخش مهمی از بیکاری در کشور را از بین می برند.
  • استفاده از این طرح در راستای هدف والای کشورمان یعنی رونق اقتصادی است.
  • شما می توانید، از این طرح برای فروش کالا به استان ها و شهرهای همجوار نیز استفاده کنید. به این ترتیب کالای خود را به خوبی به فروش برسانید.
  • صادرات کالا به کشورهای دیگر نیز از مزایای مهم این طرح به شمار می رود.
  • در این طرح دانش فنی در سطح گسترده ای توسعه یافته و سبب رونق تکنولوژی های موجود در کشور می شود.
  • در این طرح به هیچ گونه مواد اولیه وارداتی نیاز نیست و این مسئله از نظر مقرون به صرفه بودن فرایند تولید نیز حائز اهمیت می باشد.

ماشین آلات مورد نیاز برای تولید موکت خودرو

در ساخت و تولید هر محصولی برآورد هزینه های مواد اولیه و دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت یک مسئله بسیار مهم تلقی می شود. در این خصوص ماشین آلات متعددی مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از آنها را در زیر مشاهده می کنید:

  • ماشین های اکستروژن تولید برقی از جمله مهمترین مواردی هستند که در این زمینه به کار می روند.
  • انواع میکسر و همزن نیز در فرایند تولید نقش اساسی ایفا می کنند.
  • ماشین های پرسی در وزن های مختلف نیز برای تولید موکت به کار می روند.
  • قالب های مخصوص به کف اتومبیل نیز در این طرح مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که شکل و فرم هر یک از قالب ها با در نظر گرفتن مدل ماشین تغییر می کند و برای هر خودرو از یک قالب به خصوص استفاده می شود تا موکت به خوبی در خودروی مورد نظر قرار بگیرد.

کد آیسیک مرتبط با لوازم موکت کف خودرو

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
موکت خودرو ۱۷۲۲۴۱۲۳۱۰

کد تعرفه مرتبط با موکت کف خودرو

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
موکت خودرو ۵۷۰۳

وضعیت واردات و صادرات موکت کف خودرو

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات موکت کف خودرو به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات موکت کف خودرو تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات موکت خودرو به تفکیک سال

 

چنانچه نیاز به نسخه کامل این طرح داشتید میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی تولید چرم 

طرح توجیهی تولید کمک فنر خودرو 

طرح توجیهی مبلمان 

طرح توجیهی سرویس خواب

طرح توجیهی بالش طبی

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس