طرح توجیهی تولید مکمل سوخت

در زمان سوختگیری در کنار گازوئیل و بنزین، انواع مکمل های سوخت نیز مورد استفاده رانندگان قرار می گیرند. وجود این مکمل ها در صنعت راه و ترابری بسیار ضروری است و هر یک برای راه اندازی اتومبیل های مختلف کارایی دارد. از این رو یک طرح توجیهی دقیق و اصولی برای ساخت این مدل سوخت خودرو راه اندازی شده است که در راستای تامین نیازهای مردم به این نوع سوخت فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

وجود سوخت های مکمل عملکرد خودرو را بهبود می بخشد و به همین خاطر نیز موارد استفاده بسیار زیادی برای آن ها وجود دارد. این مکمل ها در مدل های مختلفی تولید می شوند. هر یک از آن ها را بر اساس جنس مواد تشکیل دهنده تقسیم بندی می کنند. در برخی از خودروها وجود مکمل سوخت اختیاری است ولی در برخی از آن ها نیز وجود مکمل، یک رکن مهم برای حرکت خودرو به شمار می رود.

مکمل سوخت چیست؟

مکمل سوخت از مشکلاتی که در آینده برای قطعات خودرو به وجود می آیند، جلوگیری خواهد کرد و سبب مداومت بیشتر اجزای مختلف اتومبیل خواهد شد. در صورتی که جنس مکمل سوخت خودرو مطلوب باشد، حتی منجر به از بین رفتن برخی از مشکلات پیش آمده در سیستم خودرو نیز خواهد شد.  این مکمل ها سبب روان تر شدن حرکت بخش هایی از سیستم خودروی می شوند و به این ترتیب اصطکاک را در سیستم خودرو کاهش می دهند.

در صورتی که موتور خودرو، عملکرد مطلوبی داشته باشد، کل قطعات آن با قدرت بیشتری کار می کنند. با وجود حذف اصطکاک در سیستم موتور خودرو، عملکرد آن سخت نخواهد بود. برخی از مکمل های سوخت می توانند، مواد شیمیایی را در خود حل کنند. به این ترتیب تمیز کردن اجزای داخلی خودرو نیز به سادگی انجام می گیرد. یکی از کاربردهای مهم این مکمل ها، صرفه جویی در میزان مصرف سوخت می باشد. این مکمل ها انواع مختلفی دارند که هر یک با ویژگی های به خصوصی تولید می شوند.

انواع مکمل های سوخت خودرو

مکمل های سوخت بر اساس نوع مواد تشکیل دهنده، به انواع دسته بندی های پاک کننده، تقویت کننده، روان کننده و… تقسیم می شوند. هر یک از آن ها فواید به خصوصی برای عملکرد خودرو به همراه دارند. برخی از این مکمل ها به صورت ترکیبی نیز در بازار ارائه می شوند که در این طرح توجیهی برای تولید این مدل مکمل ها نیز برنامه ریزی شده است. برخی از این مکمل ها برای موارد استفاده به خصوصی تولید می شوند.

یکی از دسته های مهم این مکمل ها، مخصوص به استفاده مداوم برای خودرو می باشند. این مکمل ها به صورت روزانه یا هفتگی در باک اتومبیل ریخته می شوند. برخی از مکمل ها نیز برای استفاده در دوره های زمانی بلند مدت تهیه می شوند. این مکمل ها برای خودروهایی که مدت ها در پارکینگ خانه بوده و حرکتی نداشته اند، مناسب می باشند. افزاینده های کیفیت سوخت نیز یکی از دسته های مهم این محصولات را تشکیل می دهند.

این مکمل ها با فرمول پلی ایزو بوتان تولید می شوند و هزینه های تولید آن ها کمتر از مواد دیگر است و به همین خاطر بیشتر در دسترس مردم قرار می گیرند. این مکمل ها از ایجاد رسوبات مضر در بخش های فنی اتومبیل جلوگیری می کنند. با استفاده از آن ها سوخت خودرو رقیق تر خواهد شد. مکمل های پایدار کننده سوخت نیز از مدل های متداول این محصولات به شمار می روند.

در صورتی که بنزین موجود در باک خودرو در طولانی مدت بلااستفاده باقی بماند، کیفیت آن کاهش می یابد. بنزین به تدریج در باک خودرو تجزیه می شود و کیفیت خود را از دست می دهد. از این رو باید از مکمل در باک استفاده شود تا کیفیت بنزین به حد مطلوب برسد.

معایب استفاده از مکمل سوخت

اگر چه استفاده از این سوخت ها نتایج مثبتی برای حفظ سلامت و کیفیت بخش های فنی اتومبیل دارد، اما این محصولات معایبی نیز به همراه می آورند که استفاده از آن ها را با محدودیت رو به رو می کند. این مدل سوخت ها، سبب آلودگی محیط زیست می شوند و هوا را به شدت آلوده می کنند. در ساخت آن ها آلاینده های مضری به کار می روند، که کیفیت آب و هوای منطقه را تحت تاثیر قرار می دهند. از این رو برخی معتقدند، استفاده از این مواد باید محدودتر شود.

برخی معتقدند، مکمل های سوخت باید حتما از عدد اکتان بالایی برخوردار باشند تا تاثیر مطلوبی در سیستم خودرو بر جای بگذارند. این دسته از کارشناسان باقی مکمل ها را بی فایده می دانند. همچنین برخی معتقدند، مکمل های بدون سرب هیچ کارایی برای سیستم خودرو به همراه ندارند و استفاده از آن ها هیچ تاثیری در قطعات اتومبیل نخواهد داشت.

برخی از مکمل ها سبب افزایش میزان مصرف سوخت می شوند و این مسئله از نظر اقتصادی مشکلاتی برای رانندگان به همراه می آورد. با وجود این، در این طرح توجیهی برای تولید بهترین و تاثیر گذارترین مکمل ها طرح ریزی می شود. به همین خاطر کیفیت محصولات این طرح مورد تایید بسیاری از منتقدین مکمل های سوخت بوده است. برخی از افراد هر از چند گاهی با استفاده از مقادیری مکمل سوخت، جان تازه ای به باک خودروی خود می دهند و کارایی اتومبیل را ارتقا می بخشند.

کد آیسیک مرتبط با مکمل سوخت

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
مکمل سوخت ۲۴۲۹۴۱۲۶۵۸

 

کد تعرفه مرتبط با مکمل سوخت

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
با سوخت مایع ۷۳۲۱۱۲۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات مکمل سوخت

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات مکمل سوخت به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات مکمل سوخت به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات مکمل سوخت به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید مکمل سوخت اعلام می دارد.

 

 مطالب مرتبط : 

طرح توجیهی روغن موتور

طرح توجیهی آب رادیاتور

طرح توجیهی کربن بلک

طرح توجیهی پتروشیمی

طرح توجیهی پارافین صنعتی

طرح توجیهی دی کلرو بنزن

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس