طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی

مکمل های ورزشی، انواعی از مواد و ترکیباتی هستند که بیشتر ورزشکاران مخصوصاً بدنسازان از آن استفاده می کنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند. این مکمل ها در انواع و اشکال مختلف تولید می شوند.  هر یک از این محصولات برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی در ارتباط با این موضوع ارائه شده است.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

مکمل های غذایی یا ورزشی، موادی هستند که به بهبود کمبودهای غذایی در بدن ورزشکاران کمک می کنند. امروزه استفاده از این مکمل ها در بین ورزشکاران افزایش چشمگیری دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با مقاله طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی همراه کارشناسان بهین صنعت یاب باشید.

معرفی محصول طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی

ﻣﮑﻤﻞﻫﺎی ورزشی، مواد و ﺗﺮﮐﯿﺒﺎﺗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که کمبودهای غذایی را در بدن ورزشکاران برطرف می کنند. خیلی از ورزﺷﮑﺎران ﺑﻪ دلایل مختلف در رژیم غذایی خود، ﻣﮑﻤﻞﻫﺎی ورزﺷﯽ را مصرف می کنند.

مکمل های ورزشی، موادی را که بدن برای رشد و پرورش به آن نیاز دارد را تأمین کرده و علاوه بر آن موجب افزایش یا کاهش وزن بدن می گردند. مکمل ها همچنین به پرورش عضله کمک کرده و توان بدن را برای ساختن ماهیچه بالا می برند.

دلایل مصرف مکمل های ورزشی

ورزشکاران به دلیل فعالیت های بدنی زیاد و سنگین، در مقایسه با دیگر افراد، نیاز غذایی بیشتری دارند. به همین دلیل برای این که در زمان ورزش و تمرین، آمادگی بالایی داشته باشند و با افزایش متابولیسم بدن، باید مواد مغذی بیشتری مصرف کنند. تأمین کردن انرژی مورد نیاز بدن که میزان روزانه آن چند هزار کیلو کالری می باشد، با تغذیه عادی تأمین نمی شود. چرا که برای تأمین این مقدار انرژی، باید حجم زیادی غذا مصرف نمود. ﻣﮑﻤﻞﻫﺎی ورزشی می توانند مقدار انرژی مورد نیاز بدن را در حجم کمتر فراهم کنند. ﻣﮑﻤﻞﻫﺎ قدرت بدنی ورزشکار را بالا برده و موجب می شوند فرد در حین ورزش کردن دچار ضعف و خستگی نشود.

انواع مکمل های ورزشی و غذایی

مولتی ویتامین ها

این دسته از مکمل ها در رشد و تقویت عضلانی تأثیری ندارد؛ ولی برای حفظ سلامت بدن سودمند است و با افزایش سیستم ایمنی بدن، ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد. افرادی هم که ورزش نمی کنند، می توانند از این مکمل استفاده کنند. مولتی ویتامین ها، همه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را در خود دارند. افراد با توجه به شرایط سنی و جنسیت خود می توانند دوزهای مختلفی از آن را مصرف کنند.

کراتین

کراتین یکی از پر مصرف ترین انواع مکمل های ورزشی است و از آمینواسید تشکیل می شود. این ماده که در گوشت ماهی نیز وجود دارد، می تواند انرژی مورد نیاز بدن را در حین تمرین های ورزشی تأمین کند. این مکمل غذایی، قابلیت عضله سازی خوبی دارد. بدنسازان با مصرف آن می توانند میزان تمرین ها و وزنه هایی که می زنند را افزایش دهند.

آمینواسیدهای شاخه ای

این مکمل ها که حاوی موادی مانند والین، لیوسین و ایزولیوسین می باشند، برای ورزشکارانی که در روز، کمتر غذا می خورند مفید است. بدن به کمک این آمینواسیدها پروتئین تولید می کند. مصرف این مکمل ها به خصوص برای وزنه برداران توصیه می شود. این مکمل ها به شکل شکلات، شیک و یا پودر به بازار عرضه می شوند.

گلوتامین

گلوتامین از آمینواسیدهاست و موجب افزایش عضله و بهبود ترمیم ماهیچه ها می شود. این ماده مانع از کم کاری عضلات و ماهیچه ها می گردد. این مکمل غذایی، حاوی ترکیباتی از گلوتامات و آمونیاک است و استفاده از آن در مواقع آسیب دیدگی می تواند تأثیر خوبی در بهبودی داشته باشد. گلوتامین در افزایش ترشح هورمون های رشد و همچنین چربی سوزی می تواند مؤثر باشد.

پروتئین کازئین

این ماده نیز از انواع دیگر مکمل های عضله ساز است. این مکمل موجب افزایش متابولیسم بدن می شود. فرایند سوخت و ساز این ماده در بدن به کندی انجام شده و همین باعث می شود که در بدن به مدت بیشتری باقی بماند. این مکمل غذایی در انواع شکلات، پودرهای خوراکی و همچنین به شکل نوشیدنی در بازار یافت می شود.

روغن ماهی (امگا۳)

اسیدهای چرب این ماده موجب سلامت قلب و عروق بدن می شود. همچنین در تنظیم هورمون های بدن و پایین آوردن فشارخون مؤثر است. این ماده در منابعی مانند ماهی سالمون به طور فراوان وجود دارد، اما در شرایطی که مصرف آن ممکن نیست، می توان مکمل های امگا ۳ را جایگزین آن نمود.

مکمل گینر

این مکمل، حاوی مقادیر زیادی از کربوهیدرات هاست. درصدی از پروتئین، انواع ویتامین ها و املاح معدنی نیز در این مکمل وجود دارد. مصرف این مکمل به بدنسازان در افزایش حجم عضلات کمک می کند.

 

مکمل پروهورمون

مکمل پروهورمون به افزایش ترشح هورمون تستوسترون کمک می کند. این مکمل در انواع مختلف تولید می شود. مصرف این مکمل باید با توجه به شرایط سنی و جسمی افراد صورت بگیرد.

مکمل های لاغری و چربی سوزی

مکمل های چربی سوز، سوخت و ساز بدن را بالا می برد. استفاده از این مکمل ها همراه با رژیم غذایی مناسب موجب کاهش اشتها و لاغری می شود.

مکمل پروتئین

مصرف این مکمل در میان ورزشکاران جایگاه خاصی دارد. مصرف پروتئین برای افزایش حجم عضله و همچنین برای بعد از انجام تمرین های پرفشار و سنگین لازم است. این مکمل های غذایی در انواع گوناگون تولید می شوند. پروتئین وی یکی از انواع پرمصرف این مکمل هاست. پروتئین وی علاوه بر افزایش حجم و تقویت عضلات، سیستم ایمنی بدن را نیز افزایش داده و در کاهش فشار خون و استرس در بدن نیز مؤثر است.

کد آیسیک مرتبط با تولید مکمل های ورزشی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

انواع مکمل دارویی و غذایی انسان ۲۴۲۳۳۱۴۳۳۰
انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل پودر ۲۴۲۳۴۱۴۳۳۴
انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل پودر بر پایه انواع پروتئین ۲۴۲۳۵۱۴۳۳۵
انواع مکمل دارویی بر پایه مواد غذایی ۲۴۲۳۴۱۴۹۵۲
انواع مکمل دارویی بر پایه مواد غذایی به شکل قرص ۲۴۲۳۵۱۴۹۵۷

 

کد تعرفه مرتبط با تولید مکمل های ورزشی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل پودر بر پایه انواع کربوهیدرات ۳۰۰۴۹۰۴۰
انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل پودر بر پایه انواع پروتئین ۳۰۰۴۹۰۴۰
انواع مکمل دارویی و غذایی انسان به شکل پودر به صورت ترکیبی ۳۰۰۴۹۰۴۰

 

وضعیت واردات و صادرات محصول مرتبط با طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات انواع مکمل های غذایی و ورزشی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات مکمل های ورزشی به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات مکمل های ورزشی به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب ، آمادگی خود را برای تدوین و ارائه انواع طرح های توجیهی و امکان سنجی به متقاضیان عزیز اعلام می دارد. در صورتی که به طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی نیاز دارید، می توانید با کارشناسان و مشاوران ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی باشگاه اسب سواری 

طرح توجیهی پیست اتومبیل رانی 

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار 

طرح توجیهی باشگاه ورزشی ساحلی 

طرح توجیهی سس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس