طرح توجیهی تولید نوشابه انرژی زا

در این مطلب قصد داریم با ارائه طرح توجیهی تولید نوشابه انرژی زا اطلاعات مفید در زمینه تولید این محصول را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم. نوشابه های انرژی زا یک نوع نوشیدنی با افزودنی های مختلف است. در واقع برخی افزودنی های محرک همچون ویتامین، مواد معدنی، قهوه، کافئین، کراتین و ساخارین در این نوع نوشابه ها موجود است. این نوع نوشیدنی با افزودنی کافئین برای اولین بار در آمریکای شمالی تولید و به بازار عرضه شد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

خریداران این محصول در ابتدا از سالم بودن آن اطمینان نداشتند زیرا یک محصول جدید و ناشناخته برای آنان بود اما پس از چندین بار استفاده متوجه انتقال انرژی شدند. مصرف کنندگان با نوشیدن این گونه نوشابه ها ساعات طولانی تری را با انرژی بیشتری به کار می پردازند.

 

طرح توجیهی تولید نوشابه انرژی زا

نوشابه انرژی زا چیست؟

نوشابه های انرژی زا از جمله نوشیدنی های پرطرفدار در سراسر جهان است. شیرینی این نوشیدنی از قند مایع خرما گرفته شده و دارای ویتامین و نود درصد آب است. مصرف این نوع نوشیدنی در بین مردم رواج دارد به همین دلیل تولید آن در کشور گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است. رده سنی مصرف کنندگان نوشابه انرژی زا بیشتر نوجوانان و جوانان هستند. جالب است بدانید که تعداد خریداران مرد بیشتر از تعداد خریداران زن است. در ادامه طرح توجیهی با مواد اولیه تولید این نوشیدنی آشنا خواهید شد.

 

مواد اولیه در تولید

قند : اگر توجه کنید نوشابه های انرژی زا دارای شیرینی طبیعی هستند زیرا انواع قند طبیعی و یا مصنوعی اعم از سوکرالوز، فروکتوز و یا آسپارتام درون نوشابه افزوده می شوند. روی قوطی برخی از نوشابه های انرژی زا بدون قند نوشته شده یعنی اینکه آن محصول با شیرین کننده مصنوعی تولید شده است. آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی رایج است که چندان سالم نیست.

کافئین : کافئین ها از جمله مواد ترکیبی نوشابه های انرژی زا هستند .به طور معمول حدود ۵۰ میلی گرم کافئین درون نوشابه وجود دارد. این ماده غذایی یک نوع محرک برای بدن و یک نوع چربی سوز برای انسان محسوب می شود. جالب است بدانید که درون چای و قهوه کافئین طبیعی وجود دارد اما تولید کننده نوشابه انرژی زا به افزودن کافئین مصنوعی تمایل دارد. کافئین موجب گشاد شدن رگ ها شده و هوشیاری انسان را افزایش می دهد. در هر صورت علاوه بر دارا بودن خواص قابل توجه، کافئین بیش از حد نیز برای بدن انسان مضر است.

تائورین: تائورین یک نوع اسید آمینه است که در تولید نوشابه های انرژی زا به کار می رود. این ماده موجب  افزایش نشاط انسان شده و تاثیرات مثبتی روی روح و روان انسان می گذارد به همین دلیل به عنوان یک ماده ترکیبی درون نوشابه انرژی زا به کار برده می شود. بدانید که بدن انسان به طور طبیعی اسید آمینه تولید می کند و نیازی به مصرف مجدد آن نیست اما در برخی مواقع انسان دچار خستگی و کسلی فراوان است به همین دلیل نیاز بدن به اسید آمینه بیشتر می شود بنابراین با مصرف یک نوشابه انرژی زا اسید آمینه مورد نیاز را تامین می کند. تائورین به عنوان یک مهارکننده اعصاب نقش مهمی در آرامش انسان دارد. در واقع مصرف آن به انسان این امکان را می دهد تا عملکرد بهتری در روز داشته باشد.

ویتامین ب : ویتامین ب یکی از ترکیبات مفید نوشابه انرژی زا است. انسان در صورت عدم مصرف ویتامین ب دچار کسلی و خستگی خواهد شد بنابراین مصرف ویتامین ب موجب افزایش نشاط و سلامت بدن انسان می شود. افراد می توانند با مصرف سبزی، میوه و گوشت ویتامین ب مورد نیاز بدن را تامین کنند اما در زمان خستگی و سرگیجه مصرف نوشابه انرژی زا نیز مفید خواهد بود.

اینوزیتول : اینوزیتول یک ترکیب شیمیایی موجود در طبیعت است. برخی میوه ها همچون طالبی و نارنج دارای این ماده هستند .

جین سینگ : جین سینگ یک ماده مفید برای سلامت بدن انسان است. برخی از تحقیقات نشان می دهند که مصرف این ماده ممکن است موجب اختلال در سلامتی شود. منظور از اختلال در سلامتی پایین آمدن فشار خون، افزایش تپش قلب، کاهش اشتها، ورم و … می باشد.

آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسید برای سلامت بدن مفید است این ماده از آسیب سلولی جلوگیری کرده و موجب درمان برخی بیماری ها می شود.

کراتین : کراتین نیز یک نوع اسیدآمینه در بدن است. جالب است بدانید کراتین به طور طبیعی در بدن بر اثر سوخت و ساز بدن به پروتئین تبدیل می شود. گوشت نیز دارای کراتین است به همین دلیل گویند مصرف گوشت موجب عضله سازی در بدن می شود. البته مصرف بیش از اندازه کراتین موجب ضرر رساندن به بدن می شود.

 عصاره گوارنا: این عصاره از گیاهی در آمریکای جنوبی گرفته می شود. این گیاه حاوی کافئین است به همین دلیل موجب تحرک بدن و افزایش نشاط و انرژی انسان می شود.

 عصاره جینگوبیلو : افزایش تمرکز، بهبود گردش خون، افزایش یادگیری و ضد افسردگی از مزایای مصرف عصاره جینگوبیلو است. این عصاره از گیاهی در کشور چین گرفته می شود.

متیل زانتین، اسیدهای آلی، نگهدارنده ها و طعم دهنده ها از جمله دیگر مواد اولیه مورد نیاز برای تولید نوشابه های انرژی زا هستند. لیمو، توت، گیلاس، انبه و انواع مرکبات به عنوان طعم دهنده در تولید نوشابه های انرژی زا استفاده می شوند.

 

کد آیسیک مرتبط با نوشابه انرژی زا

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
نوشابه های انرژی زا ۱۵۵۵۴۵۱۲۳۶۲

 

کد تعرفه مرتبط با نوشابه انرژی زا

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
نوشابه های انرژی زا ۲۲۰۲

وضعیت واردات و صادرات نوشابه انرژی زا

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات نوشابه انرژی زا به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات نوشابه انرژی زا به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات نوشابه انرژی زا به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی نوشابه انرژی زا اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی کارامل 

طرح توجیهی مربا 

طرح توجیهی سس 

طرح توجیهی ساندویچ سرد

طرح توجیهی غلات صبحانه 

طرح توجیهی خیارشور

طرح توجیهی لبنیات 

طرح توجیهی دارو ها و مکمل های ورزشی 

 

توجه !

<span style=”color: #000000;”>مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.</span>

<span style=”color: #000000;”>طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.</span>

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس