طرح توجیهی تولید هالیت

سنگ نمک نوعی کانی است که با نام هالیت در صنایع مختلف شناخته می شود. در صورتی که عناصر این کانی با مواد معدنی دیگر ترکیب شوند، رنگ و شکل این کانی متفاوت می شود. در صورتی که عناصری مانند کربن و اورانیوم با این ماده ترکیب شوند، رنگ آن به سیاه تغییر می کند!

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

جلای شیشه ای و براق این کانی سبب استفاده از آن در صنایع گوناگون شده است. هالیت یک کلمه یونانی به معنای نمک دریا است. استفاده از نمک های معدنی برای بدن مزایای بسیار زیادی دارد. از این رو هالیت در صنعت ساخت مواد غذایی نیز بسیار پر مصرف است.

این سنگ خواص بسیاری در جذب انرژی منفی و ناخالصی های موجود در محیط دارد. استفاده از هالیت در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. آسم و آلرژی از بیماری هایی هستند که با استفاده از هالیت به سادگی درمان می شوند. همچنین بیماری های روحی و روانی نیز با استفاده از این سنگ درمانی بهبود می یابند.

هالیت چیست؟

طرح توجیهی تولید سنگ هالیت به دلایل بسیاری اهمیت دارد! این طرح توجیهی برای ارائه بهترین محصولات در صنعت ساخت و تولید جواهرات، لوازم برقی، مواد غذایی و… احداث می شود. استفاده ها و کاربردهای زیاد این مواد بی شک سبب رونق این طرح تولیدی می شوند. هالیت همیشه در دنیای صنعت در دسته مواد پر متقاضی قرار داشته است.

سنگ هالیت یک ماده معدنی است که از اقیانوس ها و دریاچه های نمک به دست می آید. در فصل های گرم سال با افزایش دما، آب دریا تبخیر می شود و سنگ های هالیت در اشکال و ابعاد مختلف در سواحل دریا به چشم می خورند! رنگ این کانی به عوامل مختلفی بستگی دارد! رنگ استاندارد هالیت در حالت معمولی سفید است اما در صورتی که ناخالصی هایی با ساختار اصلی کانی هالیت ترکیب شوند، رنگ آن را به زرد، خاکستری، صورتی و… تغییر می دهند.

دانه های کریستالی سنگ هالیت با دیگر نمونه های سنگ متفاوت هستند و ابعاد بزرگتری دارند. این سنگ نمک برای مصارف غذایی مناسب تر از نمک های ید دار است. این سنگ آلاینده های زیستی و محیطی را نیز به همراه نخواهد داشت؛ چرا که ترکیبات شیمیایی مضر در ساختار این سنگ وجود ندارند!

طرح توجیهی تولید هالیت

خواص درمانی هالیت

سنگ هالیت با ده ها خاصیت درمانی همراه است که همواره مورد توجه مصرف کنندگان بوده اند. از این رو پیش بینی می شود که طرح توجیهی تولید آن با استقبال بالایی رو به رو شود. این سنگ مواد معدنی بسیاری را در خود جای می دهد. انواع مواد کلسیم، آهن، منیزیم و… در این سنگ وجود دارند و خواص درمانی آن را افزایش داده اند.

برای این که فرایند هضم غذا بهبود یابد، استفاده از سنگ هالیت یک راه حل درمانی بسیار ساده و تاثیر گذار محسوب می شود. به همین خاطر از این سنگ برای تولید داروهای مخصوص به بیماری های گوارشی استفاده می کنند. همچنین در ساخت داروهای موثر در افزایش اشتها نیز این کانی به کار می رود.

در صورت استفاده از این کانی ph خون شما نیز تنظیم می شود و مواد معدنی مورد نیاز به سادگی در بدن جذب خواهند شد. در صورتی که بدن با مشکل افت فشار خون مواجه شود، استفاده از این کانی در رفع و بهبود این بیماری تاثیر گذار خواهد بود.

انرژی مثبت سنگ هالیت

بسیاری از افراد از کانی هالیت برای خواص ضد افسردگی آن استفاده می کنند! این کانی مفید در ساخت لامپ های تزئینی زیبایی به کار می رود که تاثیر شگفت انگیزی در سلامت روحی و روانی بدن دارند. با استفاده از آن ها در محیط منزل انرژی های منفی دور می شوند و روحیه افراد بسیار تقویت خواهد شد.

این سنگ یون های منفی بسیار زیادی را به محیط منتقل می کند. به این ترتیب جذب یون های مثبت نیز بسیار بیشتر می شود. لامپ نمک هیمالیا برای تنظیم الگوی خواب نیز بسیار مفید است. به این ترتیب با استفاده از این سنگ، در محل زندگی افراد آرامش خاصی به وجود می آید که ناشی از انرژی مثبت سنگ هالیت است.

در فرایند مدیتیشن نیز این سنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند. قدرت تمرکز و آرامش روحی افراد با وجود این سنگ ها در فرایند مدیتیشن بسیار بیشتر می شود. برای آرام کردن خلق و خوی افراد از این سنگ های معدنی استفاده می کنند.

تشکیل کانی هالیت در طبیعت

کانی هالیت خام و پردازش نشده در طبیعت تولید می شود! طبیعت تولید کننده بهترین مواد معدنی است که در زندگی روزمره افراد نیز بسیار تاثیر گذار می باشد. در زمان تشکیل کانی هالیت در طبیعت، مقداری گچ در آن تشکیل می شود. ذرات گچ مانند بلورهای ریزی هستند که با ساختار کانی هالیت ترکیب می شوند.

در این کانی رسوبات بسیاری وجود دارند که در فرایند تبخیر به وجود می آٍیند. رسوباتی چون گچ، سیلویت، انیدریت و… به این کانی مرتبط می شوند. این رسوبات گاه منشا دریایی دارند و گاه از محیط خارج از دریا با کانی هالیت ترکیب می شوند.

کانی هالیت ساختار نرمی دارد و در آب نیز ترکیب می شود. این کانی از دوازده ماده مختلف تشکیل شده است که در ساختار آن به کار رفته اند. موادی تشکیل دهنده آن منیزیم و دولومیت هستند که بخش اعظمی از این سنگ معدنی را تشکیل می دهند. در ساختار آن کیزریت و کاینیت نیز به میزان قابل توجهی وجود دارند. آراگونیت و باند کلسیت نیز از مواد اصلی تشکیل دهنده هالیت هستند.

کد آیسیک مرتبط با هالیت

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
نمک سنگی خوراکی (استخراج) ۱۴۲۲۵۱۲۳۰۴
نمک سنگی صنعتی (غیرخوراکی) (استخراج) ۱۴۲۲۵۱۲۳۰۵

 

کد تعرفه مرتبط با هالیت

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
نمک سنگی خوراکی (استخراج) ۲۵۰۱۰۰۹۰
نمک سنگی صنعتی (غیرخوراکی) (استخراج) ۲۵۰۱۰۰۳۰-۲۵۰۱۰۰۲۰

 

وضعیت واردات و صادرات هالیت

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات هالیت به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات هالیت به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات هالیت به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید هالیت اعلام می دارد.

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی چسب بتن 

طرح توجیهی کربنات باریم 

طرح توجیهی پودر آهن

طرح توجیهی سنگ تراورتن

طرح توجیهی شمش استیل

طرح توجیهی ذغال

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس