طرح توجیهی تولید وایت اسپریت (‌حلال نفتی )

حلال های نفتی جایگاه به خصوصی در صنایع امروزی دارند و از هر یک از آن ها استفاده های بسیاری می شود. به همین خاطر طرح های توجیهی بسیاری برای آماده سازی این مواد ایجاد شده اند. این حلال ها به عنوان مواد اولیه در ساخت بسیاری از مواد شست و شو دهنده مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

این حلال ها ویژگی ها و خصوصیات بسیار زیادی دارند و به همین خاطر نیز برای تمیز کردن سطح فلزات به کار می روند. در بین هنرمندان نیز استفاده از این مواد کارایی دارد. این مواد سمی نیستند و ایمنی کار با آن ها بسیار بیشتر از سایر مواد صنعتی است. برخی از آن ها را به نام حلال های نفتی بدون بو می شناسند. برای این که بوی بد و مواد سمی و شیمیایی را از این حلال ها جدا کنند، فرایند پالایش آن ها را بیشتر انجام می دهند.

وایت اسپریت (‌حلال نفتی ) چیست؟

انواع مختلف حلال نفتی بر اساس میزان اشتعال پذیری تقسیم بندی می شوند. هر یک از این حلال ها بدون اجزای سمی آروماتیک ارائه می شوند و به همین خاطر کار با آن ها در امنیت کامل انجام می شود. این حلال ها موارد استفاده بسیاری در عرصه هنر نقاشی دارند و از آن ها برای نقاشی رنگ روغن استفاده می کنند.

گران روی این مواد یکی از مهمترین مواردی است که باید در ذکر خصوصیات و مشخصات آن ها یاد آوری شود. هر چه چگالی یک ماده بیشتر باشد و نقطه جوش آن نیز بالاتر برود، میزان گران روی آن افزایش می یابد. در صورتی که از این ماده صنعتی استفاده کنید، دچار مسمومیت تنفسی نخواهید شد. در حمل و نقل این مدل حلال ها همه نکات ایمنی رعایت می شوند؛ چرا که در صورت هر گونه واکنش به سادگی آتش می گیرند. میزان اشتعال پذیری این مواد بسیار بالا است.

مشخصات کامل حلال های نفتی

بوی این مواد صنعتی اولین مشخصه ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که بوی آن ها بد باشد، استفاده از این مواد در فضاهای سربسته میسر نخواهد بود. بسیاری از افراد از این مواد صنعتی در فضاهای بسته استفاده می کنند. به همین خاطر عدم ایجاد بوی بد آن ها در محیط بسیار ضرورت دارد. بوی این مواد به هیدروکربن های مورد استفاده در ساختارشان بستگی دارد.

مشخصه حلال های صنعتی استاندارد، نداشتن بوی نامطبوع است. در ساخت و تولید حلال های نفتی از ترکیبات گوگردی نیز استفاده می شود که گاها بوی زننده ای ایجاد می کنند. مدل های پارافینی این مواد بوی بدی ندارند و با بوی ملایمی تولید می شوند. درجه خلوص هر یک از این مواد نیز از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. قدرت حلالیت هر یک از این متریال نیز از مشخصه های بارز آن ها است. این ویژگی میزان آمیزش آن ها را با سایر متریال صنعتی نشان می دهد.

موارد استفاده از حلال های نفتی

از این مواد صنعتی در ساخت و تولید انواع رنگ های صنعتی و لاک های آرایشی ناخن استفاده می شود. از این مواد برای تولید خشک کن رنگ ها نیز استفاده می کنند. از آن ها به عنوان حلال در صنایع نساجی و تولید پارچه نیز استفاده های بسیاری می شود. حلال های خشکشویی نیز با استفاده از این حلال های نفتی تولید و آماده سازی خواهند شد.

استفاده از واکس برای اثاثیه منزل نیز بسیار متداول است. از وایت اسپریت در ساخت این واکس های صنعتی نیز استفاده می کنند. از این محصولات به عنوان حلال چربی گیر نیز استفاده می شود. هر یک از این حلال ها، چربی های مختلف را در خود ترکیب می کنند و از بین می برند.

از برخی از مدل های حلال های نفتی در صنعت تولید رزین نیز استفاده می کنند. لاستیک سازی با این مدل حلال ها نیز متداول و رایج است. در صنایع آرایشی، غذایی و… نیز این مواد مورد استفاده قرار می گیرند. برای تولید رقیق کننده های صنعتی نیز این مدل حلال ها به کار برده می شوند. این رقیق کننده ها در فرایند رنگ آمیزی به کار می روند.

طبقه بندی حلال های نفتی

برخی از وایت اسپریت ها با نقطه جوش ویژه ای تولید می شوند. محدوده جوش این حلال ها بین ۳۰ تا ۱۶۰ درجه است. اسپریت های سفید نیز یکی از مهمترین مدل های این حلال ها به شمار می روند. این اسپریت ها از مدل های مشابه سنگین تر هستند. محدوده جوش آن ها بین ۱۳۵ تا ۲۰۵ سانتی گراد است. مدل های غیر آروماتیک این مواد نیز وجود دارند. از این مدل حلال صنعتی در ساخت تینر استفاده می شود.

حلال های کرونی یا نفت های سفید رنگ نیز از طبقه بندی های مهم این محصولات به شمار می روند. فاصله جوش آن ها بین ۱۶۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد است. این محصولات خواص حلال های سنگین وزن را دارند و در ساخت مرکب های مخصوص به چاپ مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از آن ها نیز در ساخت چراغ های اضطراری به کار می روند.

آروماتیک های خالص نیز در بین مدل های این محصولات جای می گیرند. این مدل وایت اسپریت خود از اجزای به خصوصی تشکیل می شود. در ساخت آن ها از بنزن، تولوئن و زایلن ها استفاده می کنند. از آن ها به عنوان حلال یا واسطه تولید انواع مواد شیمیایی استفاده می شود. این مواد در صنایع پتروشیمی نیز کارایی دارند. در این بین حلال های ۴۰۰ تا ۴۰۹ نیز قرار می گیرند.

کد آیسیک مرتبط با وایت اسپریت (‌حلال نفتی )

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
حلال نفتی ۵۰۲ ۲۳۲۰۵۱۲۵۲۵
حلال نفتی ۵۰۳ ۲۳۲۰۵۱۲۵۲۴
حلال نفتی ۴۰۰ ۲۳۲۰۵۱۲۴۸۴
حلال نفتی ۴۰۲ ۲۳۲۰۵۱۲۴۲۶

 

کد تعرفه مرتبط با وایت اسپریت (‌حلال نفتی )

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
حلال های نفتی ۳۴۰۳
حلال نفتی ۴۰۲ ۳۴۰۳۹۹۹۰
حلال نفتی ۴۰۳ ۳۴۰۳۹۹۹۰
حلال نفتی ۴۰۴ ۲۸۲۸

 

وضعیت واردات و صادرات وایت اسپریت (‌حلال نفتی )

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات وایت اسپریت (‌حلال نفتی ) به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات وایت اسپریت (‌حلال نفتی ) به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات وایت اسپریت (‌حلال نفتی ) به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی وایت اسپریت (‌حلال نفتی ) اعلام می دارد.

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی پتروشیمی

طرح توجیهی تولید بنزین 

طرح توجیهی کائوچو مصنوعی

طرح توجیهی  پتروپالایشگاه

طرح توجیهی دی کلرو بنزن

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس