طرح توجیهی تولید پروتئین بار

پس از انجام تمرینات ورزشی و یا فعالیت هایی که انرژی زیادی از شما میگیرند چه چیز می تواند جذاب تر از پروتئین بار باشد؟  پروتئین بارها به شکل ها و وزن های متفاوتی تولید میشوند، مدل های متنوع این محصول با رژیم های غذایی ورزشکاران همسو است و میتواند به عنوان یک میان وعده کامل مصرف شد. به طور کلی پروتئین بار محصول جدیدی در بازار ایران است و با افزایش سطح آگاهی ورزشکاران اهمیت و تقاضای این محصول افزایش پیدا می کند. مطلب پیش روی شما خلاصه ای از طرح توجیهی کامل این محصول است. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

پروتئین بار چیست؟

پروتئین بار به محصولات غنی شده از پروتئین گفته می شود. پروتئین یک ماده حیاتی برای انسان ها به شمار می رود، به همین دلیل خوردن محصولات غنی شده از پروتئین برای بدن الزامی است. معمولاً ورزشکاران پروتئین بار را به عنوان میان وعده مصرف می کنند تا بدنشان پروتئین لازم را جذب کنند. مصرف پروتئین بار برای تمام سنین مناسب است . دانش آموزان می توانند به عنوان تغذیه مفید این محصولات را با خود به مدرسه ببرند و انرژی لازم را از این طریق بدست آورند.

افرادی که به خوردن مواد غذایی پروتئینی همچون گوشت، مرغ و ماهی حساسیت دارند، می توانند پروتئین بار  را در میان وعده مصرف کنند در غیر این صورت بدنشان با کمبود پروتئین مواجه خواهد شد. شکلات پروتئینی یکی از انواع محصولات پروتئین بار است که نسبت به سایر طرفداران بیشتری را به خود جذب نموده است. مواد شیرین کننده در چنین شکلات هایی کم کالری و حتی صفر کالری است. کسانی که به هر دلیل فرصت کافی برای خوردن غذاهای پروتئینی را ندارند، مصرف پروتئین بار برایشان لازم و ضروری است.

طرح توجیهی تولید پروتئین بار

کاربرد شکلات های پروتئین بار  

این شکلات ها حاوی مواد پروتئینی است و می تواند پروتئین لازم بدن را در شرایط خاص مثلا در مسافرت تامین نماید. ورزشکاران با مصرف این شکلات می توانند انرژی پایدار را به بدن وارد سازند.

تنوع محصولات پروتئین بار بسیار زیاد است. امروزه طعم و طرح های مختلفی از شکلات های پروتئینی موجود است. برخی از لحاظ شکل ظاهر مشابه به آب نبات هستند. افرادی که به این محصولات نیاز دارند می توانند متناسب با نیاز و بودجه ای که دارند یکی از انواع پروتئین بار موجود در بازار را تهیه کنند. محصولات پروتئین بار در سایزهای کوچک و بزرگ تولید و به بازار عرضه می شوند. نمونه های کوچک از محصولات پروتئین بار نیازی به جویدن ندارند اما برای مصرف برخی از محصولات پروتئین بار به زمان کافی نیاز است.

کد آیسیک مرتبط با تولید تولید پروتئین بار

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع پروتئین کلاژن خوراکی ۱۵۴۹۳۱۲۶۹۲

کد تعرفه مرتبط با تولید تولید پروتئین بار

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
تغلیظ شده‌های پروتئین و مواد پروتئینی تکستوره (Textured) : ۲۱۰۶۱۰

وضعیت واردات و صادرات تولید پروتئین بار

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات پروتئین بار به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات  پروتئین بار به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات تولید پروتئین بار به تفکیک سال

عوارض جانبی پروتئین بار

مصرف پروتئین بار به عنوان مکمل غذایی مانند دیگر انواع مکمل غذایی دارای عوارض جانبی است. افرادی که از مشکلاتی نظیر بیماری های کبد و کلیه رنج می برند، نسبت به مصرف پروتئین بار باید محتاط تر عمل کنند.

در هر صورت مصرف بیش از اندازه هر چیزی ممکن است زیان آور باشد. مصرف بیش از حد پروتئین بار می تواند مانع از جذب کلسیم لازم بدن شود. بنابراین ممکن است به مرور زمان پوکی استخوان حاصل شود. در نیتجه چنانچه از مشکلات و بیماری های استخوانی نیز رنج می برید خوردن پروتئین بار بدون مشورت با پزشک اصلا توصیه نمی گردد.

مشکلاتی از قبیل نفخ، یبوست و گاز معده از جمله رایج ترین عوارض مصرف پروتئین بار است. تمام پروتئین بارها از مواد شیمیایی تهیه شده اند به همین دلیل باید در مصرف آن احتیاط نمایند.

وضعیت فروش محصولات پروتئین بار در ایران

فروش محصولات پروتئین بار در ایران توسط افراد مختلف صورت می گیرد. فروش این محصولات در ایران زیاد است. بیشتر ورزشکاران و دیگر افراد عادی برای تامین پروتئین لازم بدن به مصرف پروتئین بار روی می آورند. در کل خرید فروش محصولات پروتئین بار توسط ورزشکاران صورت می گیرد.

این گونه محصولات از خاصیت و پروتئین های فراوانی برخوردار هستند به همین دلیل متقاضیان خرید این محصولات در ایران به مرور زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد. افراد در ایران می توانند بهترین و با کیفیت ترین محصولات پروتئین بار را تهیه کنند.

قیمت محصولات پروتئین بار متناسب با اندازه و کیفیتی که دارند متفاوت است. امروزه فروش محصولات پروتئین بار از طریق فروشگاه های حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد.

بازار پروتئین بار در چند سال اخیر بیشترین رشد را در آسیا داشته است

محصولات پروتئین بار ایرانی

محصولات پروتئین بار از نوع ایرانی نیز عرضه شده است. این محصولات تولید شده در ایران با خاصیت های مفیدی که دارند به سلامت بدن کمک می کنند. این محصولات علاوه بر داشتن طعم دلپذیر ارزش غذایی بالایی نیز دارند. به همین دلیل خرید این محصولات به صرفه و اقتصادی است.

شکلات های پروتئین بار دارای مقدار زیادی پروتئین، کمی کربوهیدرات، توده عضلانی و ویتامین E است. این شکلات ها فاقد گلوتن و شکر هستند به همین دلیل در رژیم غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه مصرف پروتئین بار در ایران کم نیست بنابراین سرمایه گذاری در عرصه تولید محصولات پروتئین بار یک گزینه خوب و ایده آل برای سرمایه گذاران می باشد. شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید پروتئین بار اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی نوشابه انرژی زا 

طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی 

طرح توجیهی تولید مولتی ویتامین 

طرح توجیهی خشکبار 

طرح توجیهی شکلات و تافی

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس