طرح توجیهی تولید پکیج گرمایشی

تامین آب گرم و داغ کردن شوفاژ ها در ساختمان ها و منازل تاکنون با روش های گوناگونی انجام شده است. روش های قدیمی همچون موتور خانه کارکرد بسیار خوبی داشتند اما از آنجایی که نگهداری به خصوصی احتیاج داشت نسل جدیدی از آن ها به نام پیکج به بازار معرفی شد. پیکیج ها تمامی تجهیزاتی که در موتور خانه استفاده میشد را دارند و به راحت میتوانند دمای آب را به درجه مورد نیاز برسانند همچنین نگهداری از آنها ساده است. در ادامه با بررسی خلاصه ای از طرح توجیهی تولید پکیج گرمایشی همراه ما باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

 

پکیج گرمایشی چیست ؟

پکیج گرمایشی همانطور که از نامش پیدا است یک وسیله ی گرمایشی پرکاربرد همچون موتور خانه است که به دو صورت دیواری و زمینی در منزل، محل کار و هر محیط دیگر کاربرد فراوان دارد. در قدیم موتورخانه به عنوان یک سیستم گرما دهنده در رادیاتور و شوفاژ منازل مورد استفاده قرار می گرفت.

موتورخانه ها را معمولاً در داخل یک اتاق جداگانه قرار می دادند به همین دلیل بخشی از فضای محیط را اشغال می نمود علاوه بر این، هزینه ی استفاده از موتورخانه مبلغ قابل توجهی تمام می شد بنابراین استفاده کردن و بهره برداری از موتورخانه اصلاً به صرفه نبود.

طرح توجیهی تولید پکیج گرمایشی

امروزه با بهره گیری از پکیج، رادیاتور و شوفاژ گرمای مورد نیاز محیط را تامین می سازند. پکیج در واقع هم گرم کننده آب است و هم تمام وظایف یک موتورخانه را انجام می دهد. با پیدایش و کشف این وسیله پرکاربرد موتورخانه ها برکنار شدند. پکیج در انواع وسیله ها از جمله رادیاتور قرنیزی، فن کوئل ها، شوفاژها برای گرمای از کف و دیگر موارد برای تمام سیستم های گرمایشی که به وسیله آب گرم ، گرمای محیط را تامین می کنند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کد آیسیک مرتبط با تولید پکیج گرمایشی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع پکیج گرمایشی خانگی ۲۹۳۰۴۱۲۳۷۵
پکیج گرمایشی گازی دیواری ۲۹۳۰۵۱۲۴۲۸
پکیج گرمایشی گازی زمینی ۲۹۳۰۵۱۲۴۲۹
پکیج گرمایشی برقی ۲۹۳۰۵۱۲۴۴۹

کد تعرفه مرتبط با تولید پکیج گرمایشی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
اجزاء و قطعات و پره جهت پکیج دومنظوره (گرمایشی و بهداشتی) ۸۴۱۹۹۰۳۰

 

وضعیت واردات و صادرات پکیج گرمایشی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات پکیج گرمایشی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات پکیج گرمایشی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات پکیج گرمایشی به تفکیک سال

 

منبع سوخت پکیج گرمایشی

منبع سوخت پکیج های امروزی برق و گاز است. این سیستم گرمایشی با وجود بهره برداری از دو نوع سوخت، میزان انرژی کمتری را نسبت به بخاری، کولرهای گازی و اسپلیت ها نیاز دارد و کم مصرف تر است. در واقع کم مصرف بودن یعنی اینکه پکیج گرمایشی نسبت به گرمایش و کاربرد فراوان انرژی کمتری را هدر می دهد. زیرا هم وظیفه گرم کردن آب مصرفی منزل را بر عهده دارد هم اینکه با گرم کردن آب به کمک شوفاژ یا رادیاتور موجب گرم نگه داشتن منزل می شود.

به دلیل سیستم پیچیده و پیشرفته ای که دارد، در فرآیند تولید پکیج به علم و دانش مربوط به این حوزه نیاز است. 

انواع پکیج های گرمایشی

پکیج ها بر حسب منبع سوخت و نحوه نصب انواع مختلفی دارند. فرایند عملکرد این وسیله گرمایشی بدین صورت است که دمای آب بر اثر عبور از لوله های آب گرم افزایش یافته و به صورت آب گرم به بیرون هدایت می شود. برخی از پکیج ها به صورت دیواری و برخی دیگر به صورت زمینی مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین پکیج های گرمایشی به این دو دسته تقسیم می شوند.

پکیج گرمایشی دیواری

پکیج گرمایشی دیواری پرطرفدارترین و پرفروش ترین نوع پکیج گرمایشی است زیرا نصب آن روی دیوار موجب می شود فضای کمتری در فضای منزل اشغال شود. این نوع پکیج برای گرم کردن آب ظرفشویی، حمام و دستشویی و حتی گرم کردن محیط منزل کاربرد فراوان دارد. این نوع پکیج به وسیله دودکش تعبیه شده دودهای ایجاد شده را به سمت بیرون هدایت می کند.

پکیج دیواری و زمینی را بر اساس نوع سوخت مصرفی به چند دسته تقسیم بندی کرده اند.

  • پکیج برقی به صورت دیواری و زمینی با مزیت بی صدا بودن
  • پکیج گازی به صورت زمینی و دیواری با مزیت بی صدا بودن
  • پکیج دوگانه سوز فقط به صورت زمینی موجود است و تنها می توان بیرون از منزل آن را نصب نمود. در واقع می توان آن را در محیط خارج از منزل همچون انباری نصب نمود.

 

مزایای بهره گیری از پکیج

  • تنظیم دما به دلخواه مصرف کننده
  • می توان برای هر واحد مسکونی به طور جداگانه پکیج تهیه نمود
  • نصب سریع و راه اندازی بی دردسر
  • بی صدا بودن
  • صرفه جویی در میزان مصرف انرژی
  • اشغال نمودن فضای بسیار کم
  • افزایش ایمنی
  • کنترل ساده و فراهم بودن امکان تعمیر در منزل

طرح توجیهی تولید پکیج گرمایشی

معایب پکیج گرمایشی

امکان استفاده و بهره برداری در محیط های بالای ۳۰۰ متر همچون بیمارستان ها و تالارها وجود ندارد.

عمر پکیج نسبت به موتورخانه کمتر است و در مدت زمان کمتری خراب می شود.

فضای کمی از واحد مسکونی را اشغال خواهد کرد.

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید پکیج گرمایشی اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی لامپ led 

طرح توجیهی باتری 

طرح توجیهی بخاری 

طرح توجیهی نیروگاه خورشیدی 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

طرح توجیهی پنکه 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

 

 

 

 

4 دیدگاه

  1. ابوالفضل گفت:

    به امید خدا در آینده کارخانه تولید پکیج گرمایشی رو راه اندازی میکنم و قول میدم رقیب سرسختی برای بوتان و ایران رادیاتور باشم

    • علیرضا از بهین صنعت یاب گفت:

      سلام، وقت بخیر
      شرکت بهین صنعت یاب نیز در راستای نیل به هدف جنابعالی در کنار شما خواهد بود…

  2. بزرکار گفت:

    سلام بنده در زمینه تولید انواع بخاری گازی و نفتی فعالیت دارم امکاناتی از قبیل پرس نقطه جوش گیوتین خم کن گوره رنگ و…دارم ،سوال من اینه که برای تولید پکیج دیواری چقدر سرمایه نیاز هست ممنونم

    • علیرضا از بهین صنعت یاب گفت:

      سلام، وقت بخیر
      لطفاً جهت ارائه توضیحات تکمیلی، طی ساعات کاری با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس