طرح توجیهی تولید کفپوش پی وی سی

با مواد مختلفی میتوان کف محیط را پوشاند یکی از این محصولات کفپوش های پی وی سی است که به شکل رایج در بازار حضور دارد. این کفپوش های به علت راحتی تولید و البته ایجاد شدن بر اساس هر سلیقه و رنگ و سایزی نظرات بسیاری را جلب خود می کنند. در ادامه خلاصه ای از طرح توجهی تولید کفپوش پی وی سی را تقدیمتان می کنیم.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

کفپوش پی وی سی چیست؟

کفپوش پی وی سی یک نوع کفپوش مقاوم و با دوام است که معمولاً از آن در محیط های مرطوب همچون آشپزخانه ها نصب می کنند زیرا معمولاً داخل آشپزخانه احتمال ریخته شدن آب بیشتر است. مطمئناً واژه پی وی سی را در کنار واژه های در و پنجره بسیار شنیده اید اما باید بدانید که کفپوش پی وسی یکی از مرغوبترین و مناسب ترین کفپوش های موجود در بازار است. امروزه بسیاری از طراحان داخلی این نوع کفپوش را برای نصب محیط منزل یا اداره پیشنهاد می دهند. محیط هایی همچون بیمارستان ها که به شستشوی مداوم نیاز دارند بهتر است با نصب کفپوش پی وی سی تمیز کردن محیط را هموار سازند به علاوه که کفپوش پی وی سی در برابر آب مقاوم و با دوام است.

عبارت polyvinyl chloride یا به اختصار PVC مواد اصلی تشکیل دهنده کفپوش پی وی است و به کفپوش وینیل نیز در بازار شناسایی می شود. این نوع کفپوش هم به صورت ورقه ای و هم به صورت تایل در بازار به فروش می رسد و قیمت آن نسبت به دوام و مرغوبیت بالایی که دارد واقعاً به صرفه است. نگهداری و تمیز کردن کفپوش پی وی سی ساده و آسان است . ضد رطوبت بودن این کفپوش ها مهم ترین مزیت قابل توجه برای فروشگاه های تجاری و مراکز درمانی است.

مزیت های مهم کفپوش پی وی سی

این نوع کفپوش از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است به همین دلیل برای محیط های پر رفت و آمد مناسب می باشد. ضد آب بودن، منعطف بودن، ماندگاری بالا، ارتجاعی بودن، نصب راحت، زیبایی، قیمت به صرفه از جمله مهم ترین مزایای بهره گیری از کفپوش پی وی سی است.

اجزای سازنده کفپوش پی وی سی

نرم کننده، پی وی سی، پایدارکننده و پرکننده اجزای اصلی تشکیل دهنده کفپوش پی وی سی هستند البته روان کننده و یا رنگدانه نیز در تولید این محصول کاربرد دارند.

کفپوش پی وی سی قابل نصب در محیط های عمومی همچون ورزشگاه ها و مجتمع های تجاری است. ضخامت هر نوع کفپوش پی وی سی با یکدیگر متفاوت بوده و هر نوع برای کاربردی خاص مناسب است.

این نوع کفپوش به دلیل ارتجاعی بودن و منعطف بودن در برابر هر گونه خم شدگی و شکستی مقاوم و با دوام عمل می کند. این کفپوش دارای سه لایه است اولی لایه زیرین دومی لایه میانی و آخری لایه شفاف روی محصول می باشد.

انواع کفپوش پی وی سی در بازار موجود است. در واقع هر نوع کفپوش از لحاظ ویژگی و مشخصات مهم با یکدیگر متفاوت هستند. برخی از کفپوش ها یک لایه و برخی سه لایه برای کاربردهای گوناگون تولید شده اند. البته کفپوش های پی وی سی از لحاظ مواد پرکننده نیز به دو نوع کفپوش تقسیم بندی می شوند. برخی با مقدار پر کننده بسیار زیاد و برخی دیگر با پرکننده خیلی کم تولید و ارائه می شوند.

کفپوش پی وی سی چند لایه نیز خود انواع مختلف دارد برخی به صورت ساده و برخی دیگر از لایه اسفنجی تولید شده اند علاوه بر این کفپوش ها  به صورت ساده و طرح دار در بازار به فروش می رسند و مشتریان با توجه به سلیقه فردی یکی از انواع کفپوش ها را انتخاب و خریداری می کنند.

فرآیند تولید کفپوش پی وی سی

یکی از روش های تولید کفپوش بهره گیری از اکستروژن است به طوری که ابتدا مواد اولیه وارد اکسترودر شده و پس از انجام شده عملیات ذوب و پلیمر، به صورت ورق و فیلم در ضخامت های مشخص شده از قالب خارج می گردد. یک روش دیگر نیز وجود دارد. مراحل اولیه روش دوم همچون روش اول است با این تفاوت که کلندر جایگزین اکسترودر می شود.

مراحل تولید

ابتدا مواد اولیه توسط دستگاه مخلوط کن مختلط می گردد و سپس آسیاب غلتکی مواد اولیه را به صورت یک نوار همگن برای ورود به اکسترودر آماده می سازد. مواد اولیه آماده شده بر اثر حرارت و فشار در اکسترودر آماده خوراک کلندر می شود. پس از خروج ورق ها، عمل خنک کاری آغاز می گردد. در مرحله بعد دستگاه جمع کن ورق های خروجی را به شکل یک رول درآورده و عملیات چاپ با عبور ورق ها از دستگاه صورت می گیرد. لایه گذاری و برش مراحل بعدی هستند و در انتها بسته بندی رول های کفپوش به سادگی انجام می شوند.

بسته بندی یکی از مهم ترین مراحل تولید است. محصولات نهایی در کیسه های مخصوص یا کارتن های مقوایی به درستی بسته بندی و به بازار عرضه می شوند. کفپوش های رول شده در داخل کیسه های از جنس پلی اتیلن نگهداری و بسته بندی می شوند

 کد آیسیک مرتبط با  تولید کفپوش پی وی سی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
کفپوش از پی وی سی ۲۵۲۰۵۱۲۵۴۰
کفپوش از پی وی سی به صورت رول ۲۵۲۰۶۱۲۵۴۱
کفپوش از پی وی سی چهار ضلعی ۲۵۲۰۶۱۲۵۴۲

کد تعرفه مرتبط با  تولید کفپوش پی وی سی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
رول PVC چسب خورده با چسب پایه حلال آلی مخصوص لنت برق ۳۹۱۹۹۰۵۰

وضعیت واردات و صادرات کفپوش پی وی سی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات کفپوش پی وی سی صنعتی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات  کفپوش پی وی سی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات  کفپوش پی وی سی به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید کفپوش پی وی سی اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی در و پنجره upvc

طرح توجیهی دستگیره درب 

طرح توجیهی رنگ نقاشی

طرح توجیهی لوازم خانگی

طرح توجیهی پنجره کرکره ای

طرح توجیهی شیشه سکوریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس