طرح توجیهی تولید گاز و پانسمان

خدمات درمانی همواره یکی از پرسود ترین بخش های اقتصادی کشور ایران را تشکیل می دهد. تولید و آماده سازی گاز و باند پانسمان یکی از موفق ترین طرح های اقتصادی است که در کشور ما اجرا می شود. این طرح توجیهی نیز برای تولید انواع گازها و پانسمان های مورد نیاز در کشور مورد توجه قرار می گیرد. در این بخش در مورد طرح توجیهی تولید گاز و باند پانسمان اطلاعاتی به دست آورده و با ویژگی های محصولات تولید شده در این فرایند آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

گاز و پانسمان چیست؟

این باند و گازها در انواع مختلفی تولید می شوند. اندازه ها و ابعاد هر یک از این محصولات با یکدیگر متفاوت است. پنبه های استریل و غیر استریل، پنبه های خشک و وازلینه و… هر یک از انواع مدل های این محصولات به شمار می روند که در این طرح توجیهی برنامه ریزی های لازم برای ساخت و آماده سازی آن ها انجام شده است. از هر یک از این محصولات استفاده های گسترده ای در صنایع درمانی و بهداشتی انجام می شود که نیاز به تولید آن ها را چندین برابر افزایش می دهد.

برای درمان انواع زخم ها و سوختگی های پوستی، وجود این متریال درمانی بسیار مهم تلقی می شود. بافت ساده و تراکم استاندارد این محصولات مورد توجه قرار دارد. همچنین یکی از مهمترین مواردی که برای تولید این اقلام در نظر گرفته می شود، جنس متریال سازنده آن ها است. برای ساخت مدل های مرغوب این مواد بهداشتی از نخ های طبیعی استفاده می کنند.

مدل های متنوع باند نیز در این طرح تولیدی آماده و ارائه می شوند. از میان آن ها می توان به باندهای پزشکی، باندهای آغشته به مواد انعقادی، باندهای نانو، باندکشی، باندهای گازدار، باندهای ارتوپدی، باندهای گچی، باندهای گاز و تنظیف و… اشاره کرد که هر یک از آن ها کاربردهای به خصوصی داشته و با روش های به خصوصی تولید می شوند.

مراحل تولید گاز و پانسمان

برای تولید این محصولات از دستگاه های به روز و پیشرفته ای استفاده می کنند که هر یک از آن ها در راستای تولید بهترین محصولات به کار می روند. از میان آن ها می توان به دستگاه های بافندگی راپیری اشاره کرد که بدون ماسوره کار می کنند. این ماشین آلات راندمان تولید انواع باند و پانسمان را بالاتر می برند. هزینه خرید این محصولات بسیار به صرفه است و به این ترتیب سرمایه گذاری در این عرصه با استفاده از آن ها ساده تر خواهد شد.

دستگاه های بافندگی ایرجت نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند که استهلاک بسیار پایینی دارند و سر و صدای آن ها نیز بسیار کمتر از مدل های دیگر دستگاه بافندگی است. تولید و آماده سازی این محصولات با استفاده از دستگاه های ماکویی نیز رواج دارد. این دستگاه ها نیز در این عرصه ها مورد استفاده قرار می گیرند و کیفیت به سزایی دارند. برای تولید و آماده سازی این محصولات ابتدا مرحله تولید پارچه انجام می شود. در ادامه پارچه های تهیه شده سفید شده و شست و شو می شوند. خشک کردن پارچه ها نیز در مرحله بعدی انجام می شود و سپس پارچه ها برش می خورند.

ویژگی های گاز و پانسمان

برای ساخت و آماده سازی مدل های مرغوب این محصولات باید به برخی از ویژگی های آن ها دقت داشته باشید. در وهله اول باید به ضخامت انواع این گازها توجه کنید و سپس با توجه به اطلاعات کسب شده بهترین مدل های آن ها را تولید کنید. کیفیت پارچه مورد استفاده در این فرایند نیز بسیار مهم است.

همچنین ضد عفونی بودن دستگاه ها و مواد اولیه به کار رفته در این فرایند تولیدی مورد توجه قرار دارد. این مواد برای مصارف پزشکی به کار می روند و به همین خاطر نیز تمیز بودن آن ها مهم است. در نهایت باید برای بسته بندی بهتر این محصولات اقدامات لازم را انجام داده و از بهترین دستگاه ها استفاده کنید. دستگاه های بسته بندی مورد استفاده در این عرصه راندمان کاری بالایی داشته و به همین خاطر فرایند تولید آن ها را سریع تر انجام می دهند. در ادامه بازارهای خرید و فروش این محصولات را مورد بررسی قرار می دهیم.

بازارهای فروش گاز و پانسمان

این محصولات مصارف بهداشتی گسترده ای داشته و هر یک از آن ها برای بسیاری از بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب ها مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو کیفیت آن ها بسیار مهم است. میزان تولید این محصولات بسته به نیاز مراکز درمانی متغیر خواهد بود. بازارهای فروش این محصولات بهداشتی و درمانی، به میزان تقاضای موجود در بازار بستگی دارند.

صادرات این مواد بهداشتی به کشورهای همسایه نیز این تجارت را وسیع تر می کند. شما می توانید، برای صادرات آن ها به کشورهایی مانند عراق، پاکستان و… اقدامات لازم را انجام دهید. سرمایه گذاری در این عرصه برای خرید وسایل و لوازم مورد نیاز ساخت این مواد انجام می گیرد.

کد آیسیک مرتبط با گاز و پانسمان

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
باند زخم بندی ساده (پانسمان) ۲۴۲۳۴۱۳۷۰۱

کد تعرفه مرتبط با گاز و پانسمان

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
باندهای ساده، استریل، گاز وازلینه، باندگچی و زیرگچی و باندکشی و لوله‌ای، لنوگاز ساده، رول پنبه‌ای دندانپزشکی ساده و پدچشمی ۳۰۰۵۹۰۱۰

وضعیت واردات و صادرات گاز و پانسمان

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات طرح توجیهی متیل دی اتانول آمین به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات گاز و پانسمان به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات گاز و پانسمان به تفکیک سال

 

 

هدف از نوشتن این گزارش، آشنایی با یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی است که در کشور ما انجام می شود. در این طرح نیازهای اقتصادی کشور نیز مورد توجه قرار می گیرد. شما می توانید، در این طرح میزان بالایی از انواع باند و پنبه های مورد نیاز در کشور را تامین کرده و از واردات این محصولات جلوگیری کنید. برای دریافن اطلاعات بیشتر با کارشناسان بهین صنعت یاب در تماس باشید.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی مکمل های ورزشی

طرح توجیهی دهکده سلامت

طرح توجیهی سرم 

طرح توجیهی سرنگ 

طرح توجیهی لباس پزشکی یکبار مصرف

طرح توجیهی پوشک بچه

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس