طرح توجیهی تینر و انواع آن

امروزه اکثر رنگ های روغنی را به کمک حلال بسیار پرکاربرد تینر، رقیق می کنند؛ علاوه بر این تینر پاک کننده بسیار خوبی است و معمولاً برای پاک کردن قسمت هایی که اشتباهی به رنگ آغشته شده اند، مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟‌

این حلال با فرمولاسیون ویژه ای که دارد، باعث افزایش شدت تاثیر رنگ های روغنی می شود. علاوه براین تینر در کاهش زمان خشک شدن رنگ ها نیز بسیار موثر است. انتخاب تینر، حساسیت بسیار بالایی دارد زیرا اگر تینر به درستی انتخاب نشود، آنگاه مشکلات بسیار زیادی در اسپری کردن رنگ به وجود می آید. علاوه بر این تینر با کیفیت موجب برس خوری بهتر رنگ، ویسکوزیته بهتر و سرعت خشک شدن بالاتر می شود. بر همین اساس مشتری همواره در انتخاب تینر باید دقت بالایی داشته باشد.

امروزه انواع تینر با قابلیت های بسیار ویژه تولید می شوند. تینرهای سیلیکونی تنها مخصوص رنگ های سیلیکونی هستند. این تینرها یکی از پرفروش ترین حلال ها محسوب می شوند. یک سری از تینرها مثل تینرهای شستشو تنها برای شستشوی سطوح و از بین بردن آلودگی تولیدی می شوند. تینرهای پلی اورتان، تینرهای آلکیدی، تینرهای فوری، تینرهای اپوکسی و … نمونه های دیگری از انواع تینرهای موجود در بازار هستند.

تینر چیست؟

تینرها، حلال های صنعتی بسیار مهمی هستند. این ترکیب شیمیایی فرار بیشتر برای آماده سازی رنگ ها و رقیق تر کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. افراد باید تینر را با توجه به نوع رنگی که در اختیار دارند، خریداری کنند. این محصولات در بهبود ویژگی های رنگ، تاثیرات بسیار چشمگیری می گذارد.

هنگام انتخاب تینر باید به ویژگی های مختلف همچون سرعت تبخیر، میزان قدرت حلالیت آن، میزان سمیت، دانسیته، درصد مواد غیر فرار موجود در آن و … توجه شود. تینر به دلیل قدرت بالایی که در حلالیت دارد به عنوان رقیق کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

غلظت تینر نیز متغیر است. بر همین اساس هنگام خرید آن باید به نوع رنگ توجه ویژه ای شود. معمولاً تینرها از پلیمر ساخته می شوند. ترکیبات بسیار مختلفی در ساختار این ماده مورد استفاده قرار می گیرد که از مهمترین این ترکیبات می توان به متانول، اتیل استات، متیل استات، اتیل گلیکول، سیکلو هگزانول، مخلوط زایلن، حلال ویژه و … اشاره کرد.

مراحل تولید تینر

برای ساخت تینر ابتدا نوع فرمولاسیون را مشخص کرده و سپس با نفت آغشته می کنند و ۲۱ روز باید در همین حالت باقی بماند.

پس از گذشت ۲۱ روز ماده های به کار رفته مورد تست و ارزیابی قرار می گیرند. چنانچه ایرادی وجود داشت به گالن های آزمایشگاهی ارجاع داده می شوند تا مجدد توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گیرند. چنانچه فرمولاسیون تایید نشود، باید کلاً از ابتدا ماده های به کار رفته عوض شوند.

اگر تینرهای تولید شده توسط کارشناس تایید شود، به مرحله بسته بندی منتقل می شوند. تینرها درون قوطی های مخصوص ریخته شده و برای مصرف آماده می شوند.

تجهیزات مورد نیاز برای تولید انواع تینر

  • مخلوط کن
  • همزن
  • دستگاه پر کن
  • نفت زن
  • درب بند
  • قوطی های مخصوص بسته بندی
  • لیبل زن و شیرینگ زن

 

کاربرد تینر

یکی از اصلی ترین کاربردهای تینر در صنایع گوناگون پاک کردن رنگ از سطوح مختلف و برس ها می باشد. علاوه بر این با افزودن تینر به انواع رنگ می توانید رنگ را رقیق تر کرده و موجب صرفه جوبی در هزینه ها شوید. در صنایع گوناگون برای تمیز کردن ماشین آلات یا ابزار گوناگون نیز از تینر استفاده می کنند. ویسکوزیته رنگ به کمک افزودن تینر کاهش می یابد. در غیر این صورت اپلیکاتورهای اسپری رنگ قادر به رنگ کردن نخواهند بود. تینرها مانع از سخت شدن انواع رنگ می شوند. جالب است بدانید برای هر نوع رنگ تینر مخصوص به همان را خریداری می کنند. به عنوان مثال برای کاهش دادن ویسکوزیته رنگ روغنی باید از تینر روغنی استفاده نمود.

استفاده از تینر فوری

تینر فوری یکی از پرکاربردترین حلال ها در صنعت است. این نوع تینر به سرعت تبخیر شده و موجب رقیق شدن رنگ های مختلف می شود. استون و وایت اسپریت دو ماده تشکیل دهنده تینر فوری می باشند. روز به روز استفاده از تینر بیشتر شده و افراد به دنبال بهترین نوع تینر برای مصرف خود هستند. انتخاب تینر مناسب روی ویسکوزیته کردن رنگ، برس خوری، خشک کردن و … تاثیر بسیاری دارد. امروزه تینرها در برندهای گوناگون با نام های مختلف و خاصیت های متفاوت به فروش می رسند. تینر فرایند رنگ کردن را آسان کرده و موجب افزایش عمر رنگ می شود. تمام ابزارهای رنگ کردن اعم از اسپری کردن توسط تینر راحت تر انجام می شود. تینر می تواند به آسانی غلطک ها و برس های رنگ را تمیز کند و تمام پاشش های رنگ توسط تینر قابل پاکسازی است. قابلیت چربی زدایی از مزیت های مهم تینر به شمار می رود.

تینر روغنی و تینر فوری

تینر روغنی و تینر فوری از لحاظ مواد تشکیل شده تفاوت های خاصی با هم دارند. تینر فوری با بوی بسیار تند بسیار قابل اشتعال بوده و بسیار موثر واقع می شوند. تینر فوری قادر به تمیز کردن ابزارهای روغنی می باشد.

قیمت تینر روغنی پایین تر است زیرا قدرت پایین تری داشته و قدرت رقیق کنندگی آن کمتر است. تینر روغنی با بوی کم قابل اشتعال بوده و قادر به تمیز کردن ابزارهای روغنی می باشد.

تینر یک ماده رقیق کننده پرکاربرد در صنعت به شمار می رود و تولید آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. به دلیل کاربرد بالا انواع تینر با مواد تشکیل دهنده متفاوت را با قیمت های گوناگون ارائه می دهند. تینر از جمله ماده هایی است که نیاز آن در بازار احساس می شود و عدم تولید آن در صنعت رنگ اختلال ایجاد می کند. کاهش ضخامت رنگ ها به وسیله تینر انجام می شود و یکی از موثرترین حلال ها برای رنگ های روغنی است. علاوه بر تمام مزیت ها تینر موجب افزایش چسبندگی رنگ روی سطوح می شود و از سخت شدن رنگ ها می کاهد.

کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. این کد جهانی می باشد و در تمام کشورها یکسان است.

شرح تعرفه کد تعرفه
حلال‌ها و رقیقکننده‌های آلی مرکب

۳۸۱۴۰۰۰۰

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تینر به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تینر به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات تینر به تفکیک سال

 

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نگارش این طرح توجیهی به منظور ارائه به نهاد و بانکها دارید، می توانید از طریق مسیر های ارتباطی با کارشناسان بهین صنعت یاب در ارتباط باشید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی اتیل استات 

طرح توجیهی وایت اسپریت

طرح توجیهی تولید اتیلن

طرح توجیهی پتاسیم کلراید 

طرح توجیهی سولفیت سدیم

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس