طرح توجیهی جعبه فرمان خودرو

فرمان خودرو می تواند نقش انتقال فرمان در مسیریابی را از راننده به خودرو ایفا نماید. فرمان دارای سیستم مشخصی است. در این مقاله که درباره طرح توجیهی جعبه فرمان خودرو است با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه ما باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

برای اینکه راننده بتواند به واسطه فرمانی که در خودرو تعبیه شده است ( همان غربیلکی نام دارد و در کابین خودرو مشاهده می شود ) کنترل مسیر خودرو را هدایت نماید، به همکاری سیستم اجزای مختلف خودرو که ما شاهد آن نیستیم نیازمند است.  این سیستم را همان سیستم فرمان خودرو می شناسیم.  به واسطه این سیستم، ضمن اینکه نیروی چرخشی فرمان انتقال پیدا میکند، نوع جهت حرکت را هم مشخص می نماید.  به همین خاطر است که می توان به واسطه فرمان، مسیر حرکت خودرو را تعیین نمود.  سیستم فرمان خودرو مطابق با پیشرفت‌ هایی که در علم خودروسازی صورت گرفته است، شرایط رشد و پیشرفت مشخصی داشته است. این پیشرفت ‌ها در اجزا این سیستم صورت گرفته است. یکی از اجزای اصلی که در سیستم فرمان خودرو می توان به آن اشاره داشت، جعبه فرمان است. بیشترین تنوع سیستم فرمان خودرو به جعبه فرمان خودرو بستگی دارد. به همین خاطر می توان گفت نوع جعبه فرمان، نوع سیستم فرمان خودرو را تعیین می نماید. بر همین اساس برای اینکه شناخت کاملی از سیستم فرمان خودرو داشته باشیم، نیازمند به شناخت و شرایط نحوه کاربری جعبه فرمان خودرو است.

طرح توجیهی جعبه فرمان فرمان خودرو

یک سیلندر و یک پیستون هیدرولیکی در داخل جعبه فرمان خودرو تعبیه شده است. به این وسیله، می توان فرمان هیدرولیکی که از نوع میله بندی است را، به سیستم های فرمان دستی متصل نمود، که از جعبه فرمان ( هزار خواری ) بهره مند هستند. سیلندر هیدرولیکی مابین شاسی یا اتاق خودرو و میله بندی فرمان نصب شده است. تا بتواند به پیچیدن چرخ ها کمک نماید. نوع کاربری تقریبا تمام سیستم های فرمان هیدرولیکی مشترک است و میتواند پمپ روغن تحت فشار را تامین نماید.

 

هیدرولیک فرمان خودرو چیست؟

خودروهایی که از فرمان هیدرولیکی بهره مند می باشند، برای کمک به راننده، به یک منبع انرژی در زمان پیچیدن چرخ ها و دور زدن مجهز می باشند. اغلب فرمان هایی که هیدرولیکی هستند از چنین منبع انرژی برخوردار می باشند. زمانی که فلکه فرمان به دست راننده می چرخد، روغن تحت فشاری توسط پمپی تامین می شود. این روغن تحت فشار وظیفه فرمان دادن به چرخها را بر عهده دارد. برخی از خودروهایی که از سیستم فرمان الکترونیکی بهره‌ مند هستند، نیروی کمکی در آنها به واسطه یک الکتروموتور تامین می شود.

انواع فرمان های هیدرولیکی

اساسا تعداد زیادی از فرمان های هیدرولیکی به شکل فرمان های دستی هستند، در این فرمان ها یک بوستر اضافه شده است. در جعبه فرمان آنها، ساچمه هیدرولیکی وجود دارد. بوستر به عنوان یک سیلندر پیستون هیدرولیکی در این جعبه فرمان ها تعبیه شده است. به همین خاطر این سیستم فرمان را، سیستم فرمان هیدرولیکی مجتمع معرفی می نمایند.

طرح توجیهی هیدرولیک فرمان خودرو

معرفی کاربردهای هیدرولیک فرمان خودرو در مقاله طرح توجیهی هیدرولیک فرمان خودرو

یکی از اجزای مهم در سیستم فرمان خودرو، جعبه فرمان هیدرولیکی خودرو می باشد. این سیستم فرمان، به جهت هدایت خودرو در مسیری که راننده مدنظر دارد، شرایط را کنترل کرده و بر اساس مسیری که راننده معین نموده است، حرکت خود را هدایت می نماید. در این سیستم، وظیفه انتقال حرکت را مکانیزم سیستم فرمان بر عهده دارد. این سیستم حرکت دنده شانه ای در جعبه فرمان را، از طریق سگ دست، به جهت فرمان دادن به چرخ ها بر عهده دارد. برای سهولت در سیستم فرمان خودرو استفاده از بخش هایی مانند ستون فرمان، غربیلک فرمان و جعبه فرمان هیدرولیک بسیار تاثیرگذار است.

معرفی اجزا تشکیل دهنده فرمان هیدرولیک در مقاله طرح توجیهی جعبه تولید فرمان فرمان خودرو

  • پمپ هیدرولیک از طریق تسمه، نیروی دورانی خود را از موتور دریافت می نماید.
  • پمپ هیدرولیک با فشاری معادل ۷۰ برابر، از طریق لوله فشار قوی، هیدرولیک روغن هیدرولیک به عقب شیر هیدرولیک انتقال می دهد.
  • شیر هیدرولیک،به گونه ای طراحی شده است که در زمان چرخش فرمان به سمت راست و یا سمت چپ، فشار روغن، به سمت راست و یا سمت چپ جک هیدرولیک می رود، و در نهایت موجب چرخاندن راحت فرمان توسط راننده به واسطه نیروی هیدرولیک می شود.
  • مخزن هیدرولیک به این علت در سیستم طراحی شده است که، در سیستم هیدرولیک به راحتی روغن در جریان باشد. و از نظر مقدار روغن دچار کمبود نشود. پس از عبور از جک هیدرولیک، جریان روغن هیدرولیک به واسطه شیلنگ برگشت ( فشار ضعیف ) به مخزن باز گردانده می شود.

کد آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید جعبه فرمان خودرو

شرح کالا کد آیسیک
جعبه فرمان خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۳۵۷
جعبه فرمان شانه ای هیدرولیکی خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۳۵۸
جعبه فرمان شانه ای مکانیکی خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۳۵۹
جعبه فرمان مارپیچ حلزونی خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۳۶۰
جعبه فرمان الکتریکی خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۶۰۲
سیبک مفصل خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۶۰۴
رک و پینیون فرمان خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۶۰۱
پوسته جعبه فرمان خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۶۰۳
جعبه فرمان هیدرولیک ۳۴۳۰۱۳۴۰
جعبه فرمان الکتریکی ۳۴۳۰۱۳۴۳
جعبه فرمان ۳۴۳۰۱۳۱۷
مجموعه نگهدارنده فرمان خودرو ۳۴۳۰۱۳۳۵

کد تعرفه مرتبط با تولید جعبه فرمان فرمان خودرو

شرح تعرفه کد تعرفه
کد تعرفه گمرکی برای انواع جعبه فرمان خودرو ۸۷۰۸۹۴

تعرفه TARIFF نوعی معیار به صورت رقم و یا عدد می باشد که می تواند برای شناسایی و مشخص نمودن جایگاه کالا در ترخیص مورد استفاده قرار گیرد. تعرفه گمرکی مقدار حقوقی که برای ورود کالا معین شده است و باید پرداخت شود را مشخص می نماید. تعرفه گمرکی در بستر تاریخ، مطابق با روش ها و سیستم های مشخصی اعم از، اداره آمار، اداره گمرک، اداره بیمه، اداره حمل و نقل و غیره مورد استفاده و طراحی قرار گرفته شده است. نتایج جستجو در اطلاعات گمرک، تا این لحظه برای این محصول تعرفه گمرکی خاصی را گزارش نکرده است، به همین خاطر مقدار واردات و صادرات این محصول مشخص نمی باشد.

بررسی فنی مالی و بازار تولید سیستم فرمان هیدرولیک

ظرفیت تولید سالیانه: ۳۶۰۰۰۰ دستگاه

مساحت زمین مورد نیاز: ۴۰۰۰ متر مربع

نرخ برابری دلار: ۲۷ هزار تومان

زیربنای کل: ۱۸۰۰ متر مربع

میزان سرمایه‌گذاری ثابت: ۴۸ میلیارد تومان

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز: ۶۲ نفر

ارزش ماشین آلات و تجهیزات: ۳۴ میلیارد تومان

نرخ بازده داخلی: ۴۱ درصد

شاخص های اقتصادی و میزان سرمایه گذاری طرح تولید جعبه فرمان هیدرولیک خودرو

نام محصول: جعبه فرمان هیدرولیکی خودرو

بودجه: بیش از ۳ میلیارد

تولید: ۱۷ هزار دستگاه در سال

زمان برگشت سرمایه گذاری اولیه: چهار و نیم سال

نرخ برابری دلار: صدو چهل هزار ریال

نرخ بازده داخلی: ۳۱ درصد

سرمایه در گردش: هشت هزار و ۸۲۸ میلیون ریال

سرمایه ثابت: ۲۱ هزار ۲۵۹ میلیون ریال

سرمایه کل: ۳۰ هزار و ۵۲۳ میلیون ریال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی جعبه فرمان خودرو اعلام می دارد.

بیشتر بخوانید :‌

طرح توجیهی تولید لاستیک 

طرح توجیهی روغن موتور خودرو 

طرح توجیهی دوده صنعتی 

طرح توجیهی تولید چراغ خودرو 

طرح توجیهی موتور سیکلت 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس