طرح توجیهی دستگاه قهوه ساز

دستگاه قهوه ساز وسیله ای کاربردی برای علاقه مندان به نوشیدنی قهوه است. این دستگاه در دو نوع اتوماتیک و دستی عرضه شده که نحوه عملکرد نوع اتوماتیک آن با نوع دستی متفاوت است. قهوه ساز اتوماتیک، قهوه ای خوشمزه و دلپذیر طی چند دقیقه به شما تحویل می دهد. از آنجایی که امروزه نوشیدن قهوه برای بسیاری از افراد خوشایند است، این دستگاه نیز از دستگاه های پرطرفدار در ایران و کشورهای دیگر محسوب می شود. امروزه معمولاً دستگاه قهوه ساز نیز مانند دیگر وسایل ضروری منزل در ابتدای شروع زندگی خریداری می شود. کار کردن با این دستگاه ساده است و افراد علاقه مند به قهوه می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن نوشیدنی خود را میل کنند. قهوه حاصل شده از این دستگاه فیلتر شده و دمی است و طعم تلخی دارد. در طرح توجیهی دستگاه قهوه ساز اطلاعات مفیدی در مورد این دستگاه و روند تولید آن ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟‌

دستگاه قهوه ساز چیست؟

دستگاه قهوه ساز، وسیله ای برای تهیه سریع قهوه است. به قهوه تهیه شده در این دستگاه اصطلاحاً، قهوه فرانسه یا قهوه فیلتر شده گفته می شود که اگر بخواهیم با قهوه های ترک و اسپرسو مقایسه کنیم، اندکی رقیق تر است. امروزه انواع دستگاه قهوه ساز در مدل های متنوع از برندهای گوناگون با قیمت های متفاوت در فروشگاه های حضوری و اینترنتی به فروش می رسند. در واقع تولید کننده با در نظر گرفتن نیاز مشتری یک سری قابلیت ها و آپشن های خاص روی دستگاه تعبیه نموده است. قهوه سازها انواع مختلفی دارند و هر یک از انواع آن از اجزای مختلفی تشکیل شده اند، اما تمام قهوه سازهای موجود به منظور تهیه قهوه تولید می شوند.

عملکرد دستگاه قهوه ساز

قهوه سازهای فیلتری دارای یک فیلتر کاغذی یا فلزی هستند که ابتدا فرد قهوه پودر شده را درون آن می ریزد. سپس فیلتر را درون قیف قرار داده و در درون مخزن مخصوص آب سرد ریخته می شود. با روشن شدن دستگاه آب به نقطه جوش خود رسیده و به داخل قیف ریخته می شود. با ریخته شدن آب جوش روی قهوه، از قسمت خروجی دستگاه، قهوه آماده شده به درون فنجون و یا قوری مخصوص هدایت می شود.

تولید انواع مدل دستگاه قهوه ساز

همانطور که گفتیم دستگاه قهوه ساز در بازار به شکل های مختلف به صورت دستی و اتوماتیک عرضه شده است. به طوری که هر یک از انواع قهوه سازها از لحاظ مواد اولیه و شکل ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند. امروزه انواع مدل های جدید قهوه ساز با تکنولوژی و متدهای پیشرفته به بازار عرضه شده اند. تولید کنندگان علاوه بر کارایی و کاربرد دستگاه به ظاهر آن توجه می کنند تا ظاهر دستگاه نیز به دکوراسیون مدرن و امروزی نزدیک تر شود. در ادامه انواع مدل قهوه ساز با ویژگی ها را بررسی می کنیم.

انواع مدل دستگاه قهوه ساز

فیلتردار: این نوع قهوه ساز در منزل و محل کار کاربرد دارد؛ زیرا کار کردن با آن ساده است و به صورت قطره ای قهوه فیلتر شده از دستگاه خارج می شود.

وکیوم یا خلأ: این نوع دستگاه به بشر شبیه بوده و کار کردن با آن مشابه انجام آزمایش های شیمیایی در آزمایشگاه است.

اسپرسوساز: این دستگاه قهوه ساز در بین عموم مردم پرطرفدار است. ابتدا دانه های ریز و آسیاب شده قهوه درون مخزن مخصوص ریخته شده و سپس با فشار بسیار بالای آب جوش، قهوه ای غلیظ بدست می آید. لازم به ذکر است که تمام اسپرسوها جزو قهوه هستند اما هر قهوه ای اسپرسو نیست.

موکاپات: موکاپات وسیله ای ساده برای تهیه قهوه است که بر روی گاز قرار می گیرد. عصاره گیری قهوه به وسیله این دستگاه با فشار بالای آب انجام شده و بیشتر برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می شود. این دستگاه دارای سه قسمت است که در قسمت پایین آب، در قسمت میانی قهوه و در قسمت بالایی قهوه بدست آمده ریخته می شود. نکته مهم در استفاده از موکاپات نگه داشتن شعله گاز روی کم است.

کافی ساز کپسولی: این نوع دستگاه از انواع دستگاه های پیشرفته است که با قرار دادن کپسول و فشردن دکمه شروع قهوه مورد نظر آماده می شود. کپسول های آماده در طعم های مختلف به صورت آماده در فروشگاه ها عرضه می شوند.

فرنچ پرس: این دستگاه نسبت به دستگاه های پیشرفته قیمت مناسبی داشته و دارای یک اهرم مخصوص است. در این نوع قهوه ساز فرد آب جوش و قهوه را درون دستگاه می ریزد و به وسیله اهرم تعبیه شده تفاله قهوه را جدا می کند.

تفاوت قهوه سازهای دستی و اتوماتیک

قهوه سازهای دستی به برق نیاز ندارند و هر فرد می تواند روی گاز و یا بدون مصرف انرژی برق قهوه مورد نظر را درست کند. اتومات بودن قهوه سازها به روند تولید قهوه سرعت بخشیده و قهوه یکدستی ارائه می دهد. اما در هر صورت قهوه سازهای اتوماتیک قیمت گران تری دارند و همه افراد قادر به خرید آن نیستند. قهوه سازهای دستی نیز اگر درست استفاده شوند قهوه های دلپذیر و غلیظی ارائه می دهند.

بازار خرید و فروش دستگاه قهوه ساز در ایران

امروزه خیلی از افراد در منزل و یا محل کار به نوشیدن قهوه تمایل دارند. به همین دلیل در تمام مکان ها خرید حداقل یک دستگاه قهوه ساز ضروری است. بنابراین با پرطرفدار بودن محصول مسلماً خرید و فروش آن نیز در کشور بالا خواهد رفت. علاوه بر این، این نوشیدنی گرم در کشورهای دیگر نیز طرفداران خاص خود را دارد. بنابراین اگر فردی در حوزه تولید دستگاه قهوه ساز دستی یا اتوماتیک سرمایه گذاری کند و محصول با کیفیت، با دوام و کاربردی عرضه کند، می تواند فروش بالایی در کشور و حتی خارج از کشور داشته باشد. زیرا این دستگاه در تمام کشورها مورد استفاده مردم قرار می گیرد.

سرمایه مورد نیاز برای تهیه مواد اولیه و تجهیزات لازم بسته به عوامل متعددی است. در واقع هر چقدر تجهیزات مورد نیاز پیشرفته تر باشند، مسلماً سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی خط تولید بیشتر خواهد بود. طرح توجیهی تولید قهوه ساز به فرد سرمایه گذار کمک کرده تا با کسب اطلاعات مفید تصمیم درست تری در مسیر تولید بگیرد.

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نگارش این طرح توجیهی به منظور ارائه به نهاد و بانکها دارید، می توانید از طریق مسیر های ارتباطی با کارشناسان بهین صنعت یاب در ارتباط باشید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

طرح توجیهی تولید هود

طرح توجیهی قهوه 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس