طرح توجیهی سالاد های آماده

برای آماده سازی میز شام یا ناهار باید انواع مزه های مختلف را نیز در کنار غذا سرو کنید! سالاد یکی از مهمترین پیش غذاها و مزه هایی است که در کنار انواع غذاهای ایرانی و فرنگی میل می شود. از آن جایی که استفاده از سالاد میز غذا را شکیل تر می کند و ارزش غذایی وعده ناهار و شام را افزایش می دهد، در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی سالاد های آماده را بررسی خواهیم کرد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

سالاد در همه دنیا سرو می شود و طرز تهیه بسیاری از سالادهای آماده یکسان است. اما برخی از سالادهای رژیمی نیز در این بین جای می گیرند و برای آماده سازی سالادهای رستورانی از تازه ترین سبزیجات، سس ها و مرغوب ترین بسته بندی ها استفاده می کنند.

سالاد های آماده چیست؟

سالادهای آماده انواع مختلفی دارند. برخی از آن ها رژیمی هستند و به عنوان سالاد دایت شناخته می شوند. سالادهای شیرازی سنتی نیز در این بین جای می گیرند که برای سرو در کنار غذاهای سنتی ایرانی مناسب هستند. این سالادهای خوشمزه با انواع سبزیجات آماده سازی می شوند. در این بین انواع سالادهای کلم، اسفناج، سالاد کاهو، سالاد میوه، سالادهای یونانی و… جای می گیرند. سالاد سزار نیز یکی از متداول ترین انواع این مواد غذایی است؛ این سالاد از کمی سبزیجات و گوشت مرغ تهیه می شود.

طرح توجیهی سالاد های آماده

سالادهای آماده خارجی نیز از انواع محصولات این طرح توجیهی هستند که هر یک مشتریان خاص خود را دارند. سالادهای اندونزی، تایلندی و… از این قبیل مواد غذایی محسوب می شوند. برخی از سالادها به صورت یک نفره آماده و برخی از سالادها  به صورت دو نفره با ابعاد ظرف بزرگتر آماده می شوند.  در رستوران ها و مراکز سرو غذا هر یک از این سالادها در ابعاد به خصوصی تهیه می شوند. وزن سالادها بین ۱۰۰ تا ۳۸۰ گرم است. از این مواد غذایی برای خطوط مسافربری هوایی نیز استفاده می کنند.

تولید سالادهای آماده

برای بسته بندی سالادهای آماده نیز مراحل به خصوصی طی می شود؛ در این زمینه از مواد و متریال خاصی استفاده می کنند. برای تهیه و آماده سازی سالاد آماده مواد و سبزیجات تازه ای مانند کاهو، کلم، گوجه، خیار و… وارد کارخانه می شوند. در فرایند تولید این محصولات از نوار چشمی استفاده می شود که زائده ها و قسمت های خراب سبزیجات را شناسایی کرده و از آن جداسازی می کند.

در مرحله بعدی نوبت شست و شوی این سبزیجات می رسد. عملیات شست و شو به صورت اتوماتیک انجام می شود. در محفظه شست و شو مواد شستشو تزریق می شوند که فرایند شست و شو را تکمیل می کنند. این امر به گل زدایی و انگل زدایی سبزیجات می انجامد. سپس مواد سالاد با استفاده از مواد ضد عفونی کننده از هر گونه میکروب و باکتری پاکسازی می شوند.

برای ضد عفونی سالاد از گاز اوزون استفاده می شود. این گاز به جای کلر در فرایند ضد عفونی سبزیجات به کار می رود؛ چرا که استفاده از کلر بیماری ها و عوارض جانبی فراوانی را برای افراد به همراه می آورد و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازد. در مرحله بعدی سبزیجات وارد آبگیر گریز می شوند.

آب اضافی آن ها در این مرحله از بین می رود و سبزیجات آبگیری می شوند. سبزیجات سپس برای برش به مرحله بعدی میروند؛ دستگاه ها کاترهایی برای برش کاهو، کلم و… وجود دارند که این مواد را در ابعاد یکسان برش زده و آماده می کنند. از آن جا که تیغه این کاترها بسیار تیز است، مواد با ارزش غذایی سبزیجات از بین نرفته و بافت آن ها صدمه ای نمی بیند.

دلایل استفاده از سالاد به همراه غذا

در صورتی که سالاد را در بین وعده های غذایی خود مصرف کنید، فیبر مورد نیاز بدنتان تامین می شود. در صورتی که یک رژیم غذایی سرشار از فیبر را مورد استفاده قرار دهید، جذب کلسترول های مضر در بدن به حداقل می رسد و سلامت اندام های مختلف بدن تامین می شود.

همان طور که می دانید، مواد مورد استفاده در تهیه انواع سالاد، عمدتاً سبزیجات و صیفی جات مفیدی هستند که خواص بسیاری برای بدن فراهم می کنند. با استفاده از سالاد، بسیاری از گروه های غذایی، ویتامین ها و پروتئین ها وارد بدنتان می شوند!

برای مزه دار کردن سالاد اغلب از سس هایی حاوی روغن زیتون، آووکادو و… استفاده می شود. این چاشنی ها چربی های مفیدی را برای بدن فراهم می کنند. وجود اسیدهای چرب مفید در برنامه غذایی از موارد ضروری برای سلامت بدن است. در برخی از سالادها، مغزیجاتی چون گردو، بادام و کنجد نیز اضافه می شوند که مزه و طعم سالاد را بسیار بهتر می کنند. این مغزیجات نیز خواص بسیاری را برای بدن دارند. مردم همیشه برای سرو غذای خود به سالاد احتیاج دارند و در برخی موارد فرصت کافی برای تهیه آن را ندارند و به این ترتیب از سالادهای آماده استفاده می کنند.

کد آیسیک مرتبط با سالاد های آماده

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع سالاد ۱۵۱۳۴۱۲۴۴۰

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی سالاد های آماده اعلام می دارد.

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس