طرح توجیهی سولفیت سدیم 

این ماده صنعتی ( سولفید سدیم / سولفیت سدیم ) از ترکیب گوگرد و سدیم تهیه شده و مصارف عدیده ای در عرصه های صنعتی دارد. از این رو ساخت و تولید آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به دلیل اهمیت وجود این مواد صنعتی در کشور، طرح های تولیدی بسیاری برای آماده سازی حجم قابل توجهی از این مواد در کشور ما احداث شده و مورد توجه قرار گرفته اند. با استفاده از هر یک از این طرح ها، حجم بالایی از این مواد تولید شده و در اختیار بخش های مختلف صنعتی در کشور ما قرار می گیرند. 

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟‌

خواص سفید کنندگی قابل توجه این ماده یکی از مهمترین ویژگی های آن به شمار می رود؛ استفاده های متعدد این ماده در عرصه تولید مواد شوینده، ساخت و تولید مواد مورد استفاده در صنعت شیشه سازی، تولید کاغذ و … نیز مورد توجه قرار دارد و همه این موارد نیاز به تولید سولفیت سدیم را افزایش می دهد. 

سولفیت سدیم چیست؟

ماهیت شیمیایی و صنعتی این ماده سبب افزایش کاربردهای آن در عرصه های مختلف شده است. این ماده با آب داغ واکنش نشان می دهد و منجر به ساخت بسیاری از ترکیبات صنعتی خواهد شد. در برخی از مراحل ساخت این ماده مواد خورنده و خطرناکی تولید می شوند که از مصارف خاصی در ساخت برخی مواد صنعتی برخوردار می باشند. 

در واحد صنعتی مربوط به این طرح کلیه نکات ایمنی برای تولید این ماده رعایت خواهد شد و پیش بینی های مورد نیاز برای مقابله با خطرات پیش رو انجام شده است. تماس با هر یک از اجزای این مواد صنعتی آسیب های جبران ناپذیری روی پوست بدن افراد به وجود آورده و سلامت آن ها را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. پس این ماده صنعتی افزون بر کاربردی بودن، خطراتی نیز برای سلامت بدن به همراه دارد. در ساخت و آماده سازی خمیر اولیه کاغذ و مواد مانند آن، از سدیم سولفیت استفاده می شود. 

این ماده تکمیل کننده برخی از مواد اولیه ساخت پارچه نیز می باشد. در این صنایع استفاده از این ماده برای سفید کردن یا دکلره کردن الیاف انجام می شود و به این ترتیب ساخت و آماده سازی انواع پارچه ها با استفاده از این ماده به سهولت انجام می گیرد. استفاده از این ماده در صنعت چرم سازی نیز بسیار متداول است و برای تولید انواع الیاف چرمی مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت انواع عصاره های برنزه کننده سولفیت سدیم به کار می رود، به همین خاطر نیز تولید و ساخت این مواد برای بخش های مختلف صنعتی اهمیت دارد. 

فرایند تولید سولفیت سدیم

از آن جا که کاربردهای این ماده صنعتی با یکدیگر تفاوت دارند، فرمولاسیون آن ها برای شرکت در فرایند تولید هر یک از محصولات نیز گاها با تفاوت هایی رو به رو می شود که کارایی آن ها را افزایش می دهد. واکنش محلول های مواد اولیه ساخت و تولید این مواد اولین فرایند ساخت و آماده سازی سولفیت سدیم به شمار می رود. برای اجرای این فرایند از دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی و بسیاری از وسایل صنعتی پیشرفته استفاده می کنند که کیفیت کار را افزایش داده و سبب بهبود وضعیت ایمنی محیط خواهد شد. 

در فرایند تولید این مواد صنعتی یک ماده جامد زرد رنگ در آب رسوب کرده و به این ترتیب تولید سولفیت سدیم به خوبی انجام می گیرد. این جامد زرد رنگ در آب گرم به وجود می آید و به این ترتیب فرایند تولید این ماده ادامه می یابد. در این بخش با خنک کردن محلول حاصل، ماده مورد نظر تولید شده و سپس وارد واحد بسته بندی خواهد شد. سپس از این قسمت به واحد انبار محصولات تولیدی منتقل شده و چرخه فروش و بازاریابی محصولات آغاز می گردد. 

ویژگی های سولفیت سدیم

این ماده را به عنوان یک فرمولاسیون نگهدارنده می شناسند و از این خاصیت سولفیت سدیم برای مقاصد صنعتی بسیاری استفاده می کنند. ویژگی های کمی و کیفی این ماده سبب افزایش استفاده های آن در سر تا سر دنیا شده است. در نظر گرفتن عوارض و خطرات این ماده نیز برای ساخت و آماده سازی سولفیت سدیم بسیار مهم تلقی می شود. 

یکی از مهمترین ویژگی های این ماده خاصیت خورنده بودن آن است. به همین خاطر در عرصه های صنعتی اغلب این ماده را دور از پوست دست قرار می دهند. از عوارض دیگر این ماده صنعتی می توان به خطرات ناشی از تنفس و استشمام مداوم آن اشاره کرد که گاها سبب بروز بیماری هایی مانند اسهال، کولیک شدید، اختلال در گردش خون و… اشاره کرد که مشکلات بسیاری برای افراد به وجود می آورد. 

به همین خاطر اغلب توصیه می شود که از تماس آن با چشم نیز جلوگیری شود. در واحدهای صنعتی مربوط به این طرح توجیهی با رعایت کلیه استانداردهای مربوط به ساخت و تولید این محصولات، فرایند تولید آن ها را پیگیری می کنند. 

بازار تجاری سولفیت سدیم

در راستای تولید هر محصولی در نظر گرفتن وضعیت بازار خرید و فروش آن ها نیز بسیار مهم تلقی می شود. انواع سولفیت سدیم نیز در بازارهای خارجی و داخلی از میزان فروش قابل توجهی برخوردار بوده و میزان بالای کاربردهای آن ها در عرصه های گوناگون بر مصارف آن ها می افزاید. 

کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. این کد جهانی می باشد و در تمام کشورها یکسان است.

شرح تعرفه کد تعرفه
سولفید سدیم

۲۸۳۳۱۱۰۰

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات سولفید سدیم به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات سولفید سدیم به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات سولفید سدیم به تفکیک سال

 

در این گزارش در خصوص ساخت و آماده سازی ماده صنعتی مهم سولفیت سدیم اطلاعاتی به دست آورده و برخی از خواص و ویژگی های این ماده را بررسی کردیم. با در نظر گرفتن این اطلاعات وجود این ماده در واحدهای صنعتی کشور ما بسیار مهم تلقی می شود. هر یک از اجزای این ماده، برای کاربردهای مختلفی در عرصه های تولید کاغذ، چرم، نساجی و… به کار می روند. این مواد صنعتی در بسته بندی هایی با وزن های مختلف تولید شده و در سر تا سر کشور ما به فروش می رسند. به این ترتیب چشم انداز مالی آن بسیار وسیع و گسترده خواهد بود. 

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نگارش این طرح توجیهی به منظور ارائه به نهاد و بانکها دارید، می توانید از طریق مسیر های ارتباطی با کارشناسان بهین صنعت یاب در ارتباط باشید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی سیلیکات سدیم

طرح توجیهی کلسیم فسفات

طرح توجیهی کود شیمیایی

طرح توجیهی شیشه سکوریت

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس