طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته

 

در طی دهه اخیر سرعت ساخت و ساز به شکل غیر قابل تصوری بالا رفته، از طرفی روش های قدیمی ساخت و ساز با این سرعت همگام نیست. پس همانطور که احتمالا خودتان مشاهده کرده اید، درصد بالایی از قسمت های مختلف برای یک بنا به شکل پیش ساخته در کارخانه تولید میشوند و در نهایت در سازه نصب میشوند. برای بررسی دقیق تر این موضوع طرح توجیهی قطعات بنتی پیش ساخته همراه کارشناسان بهین صنعت یاب باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

بتن از جمله پرکاربردترین مصالح ساختمانی است، امروزه انواع مصالح ساختمانی را به کمک بتن می سازند زیرا از مقاومت نسبتاً بالایی برخوردار است. مصالح پیش ساخته باید در برابر فشار و سایش مقاوم باشد، با ساخت مصالح بتنی مطابق با استاندارد های روز دنیا می توان مقاوم ترین مصالح های ساختمانی را آماده سازی کرد.ارائه طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته

 

قطعات بتنی پیش ساخته چیست؟

ساختمان از جمله سازه های مهمی است که باید ایمنی و مقاومت بالایی داشته باشد تا در برابر حوادث طبیعی آسیب کمتری ببیند، امروزه آنچه که در ایمنی ساختمان اهمیت دارد، استفاده از مصالح درست و با کیفیت از پیش ساخته شده است به همین خاطر در طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته توجه ویژه ای به کیفیت و ماندگاری مصالح شده است تا از این طریق ارزش ساختمان های ساخته شده را افزایش دهیم.

امروزه ساختمان های مدرن و زیبایی ساخته می شود، زیبایی ساختمان اهمیت زیادی دارد ولی کیفیت و مقاومت ساختمان از همه چیز مهم تر است به همین خاطر برای جلوگیری از آسیب به سازه های ساخته شده نیاز است تا مصالح ساختمانی را مطابق با اصول استاندارد و ویژه بسازیم تا از بروز هرگونه مشکل در سلامت و ماندگاری سازه پیشگیری شود.

طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته

با توجه به اطلاعات طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته می توان مصالح با کیفیت ساختمانی را آماده سازی کرد. قطعات مختلفی از بتن ساخته می شود، برای ساخت سازه های مختلف ساختمانی استفاده از بتن اهمیت بسیار زیادی دارد، امروزه بیشتر از سنگ های ساختمانی ویژه استفاده می کنند تا به راحتی به ملات و مواد بتنی چسبیده شود، با این روش می توان ساختمانی مستحکم و با دوام خلق نمود. همچنین مقاومت بتن در برابر رطوبت و آب باعث افزایش چند برابری دوام سازه میشود.

در طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته، منظور از پیش ساخته در واقع قطعاتی است که از قبل مراحل آماده سازی آن طی شده است. امروزه آماده سازی قطعات بتنی پیش ساخته به روش های مختلفی انجام می گیرد برای مثال در روش سنتی مواد بتنی را در قالب می ریزند و بعد از گذشت بازه زمانی مشخص بلوک بتنی مستحکم ساخته می شود. ساخت بلوک بتنی به تخصص ویژه ای نیاز دارد حتی در مواردی با افزودن برخی از مواد می توان مقاومت بلوک را چند برابر کرد.

در طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته روش جدیدی نام برده شده است که روش پرس خشک نامیده می شود، در این روش از تجهیزات بخصوصی استفاده می شود، همین موضوع باعث افزایش سرعت در روند ساخت بلوک می شود. در روش پرس خشک اغلب از دو لایه زیر و رو استفاده می شود ولی در صورت نیاز می توان بلوک های تک لایه نیز تهیه کرد. بلوک های دو لایه نسبت به تک لایه به صرفه تر هستند.

طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته

 

کد آیسیک مرتبط با تولید قطعات بتنی پیش ساخته

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
قطعات بتنی ویژه ساختمان های پیش ساخته ۲۶۹۵۶۱۲۳۹۰
انواع قالب ساخت قطعات بتنی پیش ساخته ۲۹۲۹۵۱۲۴۲۳

 

کد تعرفه مرتبط با تولید قطعات بتنی پیش ساخته

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
ـ ـ قطعات پیش ساخته برای ساختمان یا مهندسی راه و ساختمان

 

۶۸۱۰۹۱

 

وضعیت واردات و صادرات قطعات بتنی پیش ساخته

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات قطعات بتنی پیش ساخته به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات قطعات بتنی پیش ساخته به تفکیک سال

 

 

جدول وضعیت واردات و صادرات قطعات بتنی پیش ساخته به تفکیک سال

 

روش پرس تر

یکی دیگر از روش های معرفی شده در طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته، روش پرس تر است، اصولاً روش پرس تر را بیشتر از سایر روش ها استفاده می کنند، در این روش بتن را در قالب های ویژه ای می ریزند سپس بتن را کاملا پرس می کنند تا تحت فشار قرار گیرد و مقاومت آن بالاتر رود. در روش پرس تر هدف این است که آب اضافی را از بتن خارج کنند، این کار را به کمک دستگاه وکیوم انجام می دهند.

در طی روش پرس تر می توان بتن های پیش ساخته با کیفیت و مرغوب را تولید نمود و این موضوع باعث شده است تا فروش این نوع بتن ها بسیار بالا رود و همواره سفارشات زیادی مبنی بر تهیه تعداد مشخصی از این بتن ها انجام  گیرد. ساختمان های ساخته شده باید نسبت به یک سری اصول پایبند باشند تا ارزش خرید بالایی داشته باشند در غیر این صورت ممکن است امنیت ساکنین خود را به خطر بیندازد.

از مهم ترین استانداردهای یک ساختمان مصالح اولیه آن است که باید با دقت بالایی انتخاب شود، علاوه بر آن می توان با انتخاب سنگ ساختمانی زیبا و مقاوم با یک تیر دو نشان زد و هم زیبایی هم مقاومت ساختمان را تضمین کرد.

نکات مهم و ضروری بسیاری در طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته وجود دارد که باید رعایت شود، برای مثال آنچه که در ساخت مصالح بتنی اهمیت دارد دوام و ماندگاری است، زیرا از این مصالح در ساخت ساختمان ها استفاده می شود به همین خاطر در صورت مقاوم نبودن مصالح، آنگاه ساختمان از ایمنی کافی برخوردار نخواهد بود.

ارائه طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته

 

در ساخت بلوک بتنی و دیگر مصالح باید توجه داشته باشید تا یون هایی نظیر سولفات و یا کلر وارد ترکیبات مصالح نشوند زیرا این موضوع ماندگاری مصالح را کاهش می دهد.

قیمت خرید مصالح از پیش ساخته شده به جنس و کیفیت آن بستگی دارد، مشتری همواره به دنبال خرید مصالح ارزان و با کیفیت است، قیمت خرید مصالح ثابت نیست و همواره در حال تغییر است، یک سری فاکتور ها در تعیین رنج قیمت مصالح ساختمانی تاثیر گذار هستند مثل تعداد و ابعاد مصالح، کیفیت، ماندگاری و یا حتی جنس مواد اولیه مصالح که می توان گفت هر کدام از این موارد می تواند رنج قیمت خرید را افزایش و یا حتی کاهش دهد.

روش پرس تر

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی قطعات بتنی پیش ساخته اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی تیرچه های بتنی 

طرح توجیهی تولید لوله های grp

طرح توجیهی الباف بازالت

طرح توجیهی تولید آسفالت 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس