طرح توجیهی قطعات پرسی بدنه خودرو

جمعیت، روز به روز در حال افزایش است و به مراتب افراد بیشتری تمایل به استفاده از خودرو را دارند. بدین ترتیب با تولید خودروهای بیشتر در داخل ایران به قطعات پرسی بیشتر نیاز است. علاوه بر این شمار زیادی از قشر جوان جامعه در بیکاری به سر می برند و دنبال یک کار مناسب هستند بنابراین ایجاد خط تولید قطعات پرسی بدنه خودرو یک ایده مناسب برای سرمایه گذاران خواهد بود. در ادامه برای بررسی خلاصه ای از طرح توجیهی قطعات پرسی بدنه خودرو همراه ما باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

قطعات پرسی بدنه خودرو چیست؟

قطعات پرسی بدنه خودرو همانطور که از اسمش پیدا است، قطعات به کار رفته در خودرو است. این قطعات در خودروهای مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال قطعات پرسی بدنه خودروی تیبا عبارت است از :

  • رویه و آستر درب جلو راست و چپ
  • رویه و آستر درب عقب راست و چپ
  • کفی عقب
  • سقف و گلگیر جلو چپ و راست 

فرایند تولید قطعات پرسی بدنه خودرو

فرایند تولید قطعات پرسی بدنه خودرو شامل دو خط برشکاری و پرسکاری می شود. ابتدا ورق های خام به وسیله دستگاه مخصوص برشکاری به ابعاد مورد نظر برش داده می شوند و سپس به وسیله دستگاه دیگر مخصوص خم کردن، قوس های لازم روی قطعات صورت می گیرند. پس از عبور از این مرحله دستگاه پرس و کشش وارد کار خواهد شد. در این مرحله کشش اولیه به قطعات وارد شده و سپس تجهیزات پرسکاری، قطعات را به شکل نهایی در می آورند. پس از تولید، قطعات مورد نظر با یک بسته بندی مناسب به خودروسازان داخلی ارائه می شوند.

خط پرسکاری قابلیت تغییر شکل های عمیق به قطعات سنگین و بزرگ را دارا است. این خط قادر است در هر دقیقه ۸٫۲۸ قطعه را تولید نماید. تمام قطعات تولید شده در این خط به صورت عمده در اختیار خودروسازان قرار می گیرند.

خط پرسکاری دارای یک دستگاه مخصوص جهت شستشوی ورق را دارا است تا ابتدا ورق ها تمیز و عاری از آلودگی باشند. علاوه بر این سیستم ویژن در پرسکاری جهت قرار دادن بلنک ها روی قالب کاربرد فراوان دارد. خط پرسکاری شامل ۶ دستگاه پرس می شود.

در این طرح به منظور پرس قطعات از پرس ترانسفر و جهت جابجایی قطعات میان دستگاه ها از یک سیستم اتوماتیک رباتیک بهره برداری می شود. سیستم تغذیه ی خط پرس از مهم ترین موارد در رسیدن به هدف است که با بهره گیری از سیستم آماده کردن این موضوع هموار خواهد شد البته تغذیه کویل نیز در این مورد موثر واقع خواهد شد.

طرح توجیهی قطعات پرسی بدنه خودرو

بررسی لازم در زمینه آسیب به محیط زیست

ورق های استفاده شده از جنس فلز هستند به همین دلیل مشکل خاصی با طبیعت و محیط زیست نخواهند داشت. هر گونه ضایعاتی که از محصول جدا شود در صورت ورود به محیط زیست قابلیت ترکیب شدن با عوامل محیطی را داشته و مجدد به طبیعت باز می گردد. به طور عمده ضایعات به دست آمده را جمع آوری کرده و با یک بسته بندی مناسب به کارخانه ذوب ارسال می کنند و ضایعات مجدد به فلز تبدیل خواهند شد. در واقع این کار باعث می شود مقداری از سرمایه خرج شده مجدد در فرایند تولید نقش داشته باشد.

پرس ترانسفر به منظور تغذیه کویل و واحد راست کننده دارای یک ماشین کویل است که در یک حالت خاص به صورت ثابت باقی می ماند. سیستم های تعبیه شده روی پرس قابل جدا شدن هستند و امکان نصب سیستم تغذیه ورق روی پرس نیز وجود دارد. پرس ترانسفر با داشتن سیستم جدا کننده ورق، امکان تغذیه ورق به پرس را مهیا می سازد. در زمانی که ورق ها در حال تمام شدن هستند باقی ورق ها به وسیله دستگاه چنگک دار منتقل می شوند.

کد آیسیک مرتبط با قطعات پرسی بدنه خودرو

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
قطعات بدنه خودرو ۳۴۳۰۴۱۲۵۶۹
ملحقات پرسی بدنه خودرو ۳۴۳۰۵۱۲۶۷۴

 

کد تعرفه مرتبط با قطعات پرسی بدنه خودرو

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
قطعات منفصله جهت تولید خودروهای مشمول ردیف ۸۷۰۳ ۸۴۷۹۱۰۹۰

 

وضعیت واردات و صادرات قطعات پرسی بدنه خودرو

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات قطعات پرسی بدنه خودرو به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات قطعات پرسی بدنه خودرو به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات قطعات پرسی بدنه خودرو به تفکیک سال

 

آینده نگری

با توجه به افزایش نیاز مردم به خودرو ، نیاز شرکت های ساخت خودرو نیز افزایش خواهد یافت و خودروسازان به منظور تولید انواع خودرو به قطعات پرس بدنه نیاز دارند بنابراین سرمایه گذاری در تولید قطعات پرسی بدنه خودرو می تواند یک گزینه مناسب محسوب شود. توجه داشته باشید کارخانه تولید قطعات پرسی بدنه خودرو به سالن اداری، سالن تولید، واحد تعمیرات، آزمایشگاه و انبار نیاز دارد. علاوه بر این سرویس بهداشتی، آبدارخانه، نمازخانه، سالن غذاخوری، فضای سبز و خیابان های اطراف فضای مورد نیاز برای اجرای طرح می باشد.

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی قطعات پرسی بدنه خودرو اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی تولید چراغ خودرو 

طرح توجهی تولید جعبه فرمان خودرو 

طرح توجیهی قطعات فایبر گلاس 

طرح توجیهی تولید فولاد 

طرح توجیهی شمش فولادی 

طرح توجیهی استیل زده زنگ 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس