طرح توجیهی مواد شوینده

مواد شوینده، از جمله نیازهای ضروری و پرمصرف در میان همه جوامع می باشد. این محصولات، با هدف پاکسازی و گندزدایی سطوح، در انواع مختلف و برای مصارف گوناگون تولید می شوند. در طرح توجیهی مواد شوینده، فرایند تولید و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری، مورد بررسی قرار گرفته است. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

مواد شوینده، از محصولات تولیدی پرمصرف به حساب می آید که از آن برای شست­وشو و پاک کردن آلودگی­ها و تمیز و ضد عفونی کردن سطوح و وسایل مختلف استفاده می شود. هدف ما از تهیه طرح توجیهی مواد شوینده، تخمین هزینه های مربوط به راه اندازی خط تولید و بسته بندی مواد شوینده می باشد. محصولات و شوینده­هایی که در اینجا مطرح شده است، شامل انواع صابون، مایع ظرف­شویی، شامپوها و پودر رخت­شویی می باشد. در این طرح توجیهی مواد شوینده، ضمن معرفی محصول و روش تولید آن، میزان سرمایه گذاری و هزینه های بهره برداری طرح، محاسبه شده است.

معرفی محصول

مواد شوینده و پاک کننده، به محصولاتی گفته می شود که قابلیت پا­کسازی آلودگی ها را با ماهیت فیزیکی و شیمیایی، از روی سطوح داشته باشد. برخی از این محصولات با هدف خاصیت ضدعفونی کردن و از بین بردن برخی لکه ها از قبیل لکه های چربی، تولید می شوند.

برخی از این محصولات نیز برای پاک کردن سطوح خاص مانند سطوح فلزی یا چوبی طراحی می شوند. برخی از شوینده ها نیز با قدرت پاک کنندگی بیشتر، خاصیت تمیز کردن تمام سطوح را به صورت همه جانبه دارند.

 طبقه بندی انواع مواد شوینده

مواد شوینده برای پاک کردن سطوح مختلف از جمله لباس، ظروف و… در انواع گوناگون طبق بندی می شود که به شرح زیر است:

  • صابون ها
  • محلول سفید کننده و ضد عفونی کننده
  • محلول های لکه بر
  • مواد درخشان کننده
  • نرم کننده پارچه و لباس
  • انواع شامپو
  • نرم کننده آب
  • انواع شوینده خانگی

کد آیسیک مرتبط با تولید مواد شوینده

کد آیسیک (International Standard Industrial Classification)، سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع شناخته می شود که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. به موجب این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأمین می شود.

مایع دست شویی ۲۴۲۴۵۱۲۳۳۸
شامپو ۲۴۲۴۳۱۲۳۶۴
مایع ظرف شویی ۲۴۲۴۵۱۲۳۴۰
پودر لباس شویی ۲۴۲۴۵۱۲۳۲۷
صابون حمام ۲۴۲۴۴۱۲۳۰۹

 

کد تعرفه گمرکی مرتبط با تولید مواد شوینده

تعرفه گمرکی(harmonized system)، یک کد هشت رقمی متشکل از چهار بخش دوگانه، برای شناسایی کالا و تعیین جایگاه آن در ترخیص می باشد. مواردی که در تعیین این عدد  نقش دارند، عموماً دارای معیارهای پیچیده است و در کشورهای مختلف به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

یکی از معیارهایی که در ایران در تعیین این رقم تأثیر دارد، میزان تولید داخلی آن کالا در کشور است.

مایع دست شویی ۳۴۰۱۲۰۱۰
شامپو ۳۳۰۵۱۰۰۰
مایع ظرف شویی ۳۴۰۲۹۰۹۰
پودر لباس شویی ۳۴۰۱۲۰۴۰
صابون حمام ۳۴۰۱۱۱۱۰

 

میزان واردات و صادرات مواد شوینده در کشور

نمودار و جدول وضعیت واردات و صادرات مواد شوینده به تفکیک سال، به شرح زیر می باشد.

نمودار وضعیت واردات و صادرات مواد شوینده به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات مواد شوینده به تفکیک سال

تجهیزات و ماشین آلات خط تولید مواد شوینده

دستگاه ها و تجهیزاتی که برای تولید انواع مواد شوینده مورد نیاز است، عبارتند از:

۱- دستگاه یونیزه آب

۲- میکسر استنلس استیل خط تولید محصولات شوینده

۳- پمپ خلأ

۴- دستگاه پرکن تمام اتوماتیک

۵- دستگاه لیبل زن

۶- دستگاه پلمپ درب اتوماتیک

۷- نوار نقاله

فرایند تولید انواع مواد شوینده

ابتدا تمامی مواد که ترکیب آن ها توسط واحد فرمولاسیون، تعیین شده با میزان مشخص، درون مخزن بارگیری قرار می گیرند. سپس توسط دستگاه میکسر، کاملاً مخلوط شده و مایعی یکنواخت و یکدست حاصل می شود. برای اینکه حباب های درون مایع از آن خارج شود، لازم است که برای مدتی به طور ساکن درون مخزن بماند. دستگاه پمپ خلأ به تسریع این عمل کمک می کند و به این ترتیب حباب های موجود در مایع رفع می شود. به کمک دستگاه پرکن اتوماتیک، محصول تولید شده بدون اینکه ایجاد کف کند، درون قوطی های مخصوص ریخته می شود.

پس از آن، درب قوطی ها باید به صورت کامل پلمپ شود. قوطی های حاوی مواد شوینده، با استفاده از نوار نقاله به بخش دستگاه پلمپ درب هدایت می شوند. در نهایت لیبل مخصوص تولید کننده با درج مشخصات تولید در آن، توسط دستگاه لیبل زن بر روی محصول قرار می گیرد. در مراحل بعد نیز، اقدامات لازم برای مقاوم سازی بسته بندی محصولات صورت می گیرد.

در جریان تولید، مواردی از قبیل تمیز و بهداشتی بودن منابع و مخازن تولید، بسیار حائز اهمیت است. برای کسب اطمینان و تضمین کیفیت محصولات تولید شده، کلیه مخازن تولید باید کاملاً شسته و استریل شده باشد. البته شرایط انبارداری نیز در کیفیت محصولات بسیار مؤثر است. نگهداری این محصولات در انبارها باید به گونه ای باشد که محصولات در بسته بندی های کاملاً دربسته و بالاتر از سطح زمین قرار داشته باشند.

 

انواع مواد شوینده، یکی از کالاهای مهم و پرمصرف در جامعه به شمار می آید. از این نظر، بازار مصرف این محصولات بسیار گسترده است و دغدغه ای از بابت فروش محصولات وجود نخواهد داشت. طرح توجیهی مواد شوینده، از جمله طرح هایی است که بازدهی مناسب را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. به کمک این طرح می توان، زمینه های اشتغال­زایی و راه اندازی یک کسب و کار پرسود و پربازده را ایجاد کرد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی تولید لوازم آرایشی 

طرح توجیهی تولید گرانول بنتونیت

طرح توجیهی تولید سس 

طرح توجیهی بسته بندی حبوبات 

طرح توجیهی بسته بندی عسل

 

2 دیدگاه

  1. سلام
    سپاس از سایت خوب شما
    من دفتر مشاوره سرمایه گذاری و سرمایه پذیری دارم
    علاقمند به سرمایه گذاری در پروژه های منتخب هستم
    مواد شوینده و بهداشتی یکی از موضوعات جذاب برای سرمایه گذاران من هست.
    لطفا یک طرح توجیهی کامل برام بفرستید.
    ممنون و سپاس

    • danial kachooeiyan گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای اطلاعات دقیق با تلفن های تماس در ارتباط باشید
      با تشکر
      ۰۲۱-۲۲۶۱۸۶۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس